پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رنگ شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران نارنجی شد

یاسوج- کرونا نیوز- استاندار کهکیلویه و بویراحمد با هشدار نسبت به وضعیت خطرناک شیوع دوباره بیماری کرونا در استان، گفت: شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه وگچساران از وضعیت زرد خارج و به وضعیت بدتر نارنجی رسیده اند و چنانچه این روند ادامه داشته باشد شرایط شکننده و سخت تر خواهدشد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 57393
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۶:۵۰

کرونا :

رنگ شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران نارنجی شد

به گزارش کرونا نیوز، حسین کلانتری روز شنبه در نشست استانی ستاد مقابله با کرونا در یاسوج، اظهار داشت: با توجه به این روند خطرناک ، محدودیت های بیشتری اعمال می شود به عنوان نمونه تردد خودروهای خوزستان به استان و تردد خودروها در شهرهای استان از ۹ شب به بعد ممنوع است.

وی افزود: هم اینک به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی، تجمع در عروسی ها، عزا و دورهمی ها ،شیوع این بیماری افزایش یافته و مبتلایان آن بیشتر شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیماری کرونا تمام نشده و خطرناک تر از گذشته تاخت و تاز می کند.

کلانتری ابراز داشت: ویروس کرونا پیشرفته و جهش یافته تر شده و رعایت پروتکل های بهداشتی در استان از ۹۲ درصد به ۸۰ درصد کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: طبق مصوبه استانی ستاد مقابله با کرونا برگزاری تجمعات عزا و عروسی حداکثر با ۵۰ نفر آن هم با شرایط رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، امکان پذیر است و در غیر این صورت نیروی انتظامی با قانون شکنان برخورد خواهد کرد.

کلانتری به افزایش بخش بیماریابی سرپایی در قالب طرح شهید سلیمانی تاکید کرد و بیان کرد: دغدغه شیوع پیک چهارم کرونا در استان وجود دارد و بر همین اساس تکالیفی برای گروه های مختلف تعیین خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با برپا کنندگان مراسمات عروسی و عزا که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکرده و مردم را دعوت به مرگ می کنند، برخورد جدی می شود.

کلانتری با تذکر به تبلیغات زود هنگام انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت، گفت: تجمعات و دورهمی ها در این خصوص، بر شیوع ویروس کرونا در این شهرستان ها افزوده که باید برخورد شود.

افزایش تعداد نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس در کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

وی از همه صنوف، گروه های مختلف، دستگاه های اجرایی استان به خصوص مردم عزیز استان خواست تا بیش از گذشته پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و ماسک زدن را رعایت کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: صدا و سیما و رسانه های مختلف استان بیش از پیش نسبت به وضعیت شیوع کرونا، خطر و آسیب پذیری و سرعت انتقال آن به مردم آگاهی بخشی کنند.

کلانتری افزود: یک درصد سهمیه واکسن کشور به استان تعلق گرفت و به گروه های هدف تزریق شد. از مجموع ۱۰۰ دوز واکسن سهمیه استان ۸۰ مورد آن تزریق شد و هیچگونه عوارض جانبی هم نداشته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: حتی یک عدد واکسن خارج از شبکه دانشگاه علوم پزشکی برای توزیع و یا تزریق نخواهیم داشت و از طریق مرکز کشور در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می گیرد.

کلانتری بیان کرد: تحویل گرفتن و نگهداری هر واکسن پروسه خاص خود را دارد و هر واکسن یک شناسه و یا کد مخصوص ۲۰ رقمی دارد و مشخص شده که هر واکسن به چه شخصی با چه کد ملی تزریق شده است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هم اینک ۱۱۴ بیمار در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که از این تعداد ۳۷ بیمار کرونایی قطعی و ۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

پرویز یزدان پناه ادامه داد: در ۶ روز گذشته هیچ مورد فوتی گزارش نشده است و از مجموع مبتلایان به کرونا در استان ۲۳ هزار و ۸۹۳ نفر بهبود یافته اند.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi