پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تحریم داروها توسط آمریکا، جنایت علیه بشریت است

 به نقل از #وبدا، دکتر سعید نمکی در حاشیه اجلاس معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، در پاسخ به سوالی در خصوص #تحریم داروهای بیماران MPS توسط آمریکا، بیان کرد: متاسفانه داروی بیماران MPS فقط در یک کمپانی آمریکایی و در کنار آن، یک کمپانی کره ای تحت لیسانس آمریکا تولید می شود و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 49702
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲

کرونا :

تحریم داروها توسط آمریکا، جنایت علیه بشریت است

 به نقل از #وبدا، دکتر سعید نمکی در حاشیه اجلاس معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، در پاسخ به سوالی در خصوص #تحریم داروهای بیماران MPS توسط آمریکا، بیان کرد: متاسفانه داروی بیماران MPS فقط در یک کمپانی آمریکایی و در کنار آن، یک کمپانی کره ای تحت لیسانس آمریکا تولید می شود و علیرغم تامین ارز و ریال لازم برای واردات این دارو، مدتها است که آمریکا تمامی راه های انتقال این دارو را به کشور ما بسته است. اما با تلاش همکارانمان تا هرجا که توانستیم، تحریم ها را دور زدیم و تقریبا برای تامین تمام داروهای اساسی هیچ مشکلی نداریم و تنها دارویی که با تلاش های مضاعف هم نتوانستیم مسیری برای #واردات آن باز کنیم، داروی بیماران MPS است و #آمریکا با کمال بی رحمی و ظلم، از ارائه این دارو امتناع می کند.

 

 

وزیر بهداشت ادامه داد: در اعتراض به این مساله، نامه ای به تدروس، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی نوشتم و به شدت گله کردم که این موضوع یک جنایت علیه بشریت است که آمریکایی ها بر ما اعمال می کنند، اما همچنان برای تامین این دارو تلاش می کنیم.

۵ هزار دانشجوی خارجی در ایران تحصیل می کنند

وزیر بهداشت در خصوص دانشجویان خارج از کشور، گفت: تمام تلاشمان این است که برای دانشجویانی که به هر دلیلی بیرون از کشور تحصیل کرده و استحقاق آن را دارند که بر صندلی پزشکی کشور بنشینند، راهگشا باشیم تا بتوانند در داخل وطنشان درس بخوانند، اما این موضوع باید در چارچوب هایی انجام شود، تا دانشجویان داخل کشور احساس بی عدالتی و ضرر نکنند. از طرفی، نمی توان راه را بر هموطنی که استعداد زیادی دارد و در جای دیگری درس می خواهند، بست، لذا می توان با در نظر گرفتن شرایط خاص و قابلیت های علمی این دانشجویان، راه حل هایی را پیدا کرد.

برگزاری گارگاه اموزشی وتوجیهی آمران به معروف وناهیان از منکر ستاد امربه معروف ونهی از منکر شهرستان گچساران
دنبال کنید

وی در خصوص دانشجویان خارجی محصل در داخل کشور، گفت: در حال حاضر، حدود پنج هزار دانشجوی خارجی علوم پزشکی در ایران تحصیل می کنند و یکی از اهداف ما این است که تعداد آنها را افزایش دهیم، چراکه حضور این دانش آموختگان، منجر به کمک های اقتصادی-علمی برای دانشگاههای علوم پزشکی شده و از طرفی، این افراد بعد از فارغ التحصیلی، پیام آور علمی و فرهنگی کشور ما در اقصی نقاط جهان خواهند بود.

سهمیه ایثارگران در حال پیگیری است

وی در پاسخ به سوالی در خصوص سهمیه ورود به دانشگاه های علوم پزشکی، بیان کرد: در مورد سهمیه ایثارگران پیشنهادی برای اصلاح سهمیه ها در دولت مطرح شده و در حال پیگیری است، اما به طور کلی در مورد سهمیه ها و ظرفیت دانشگاه ها نمی توانیم یک رای کلی بدهیم و باید در هر رشته ای با توجه به توانمندی دانشگاه و نیاز جامعه و نظام ارائه خدمت، سهمیه ها و ظرفیت ها را اصلاح کنیم.

دکتر نمکی افزود: نباید با منابع دولتی افرادی را تربیت کنیم که بعدا نتوانند وارد بازار کار شده و مشغول شوند. لذا ضرورت دارد که این موضوع بررسی شود تا ببینیم چه کسی را در چه سطحی و با چه مهارتی در کجا و برای چه جایگاهی تربیت می کنیم و از ظرفیت های موجود بیشترین بهره را ببریم

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi