جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

امام جمعه ایلام: داعش مولود مثلث شوم آمریکا، اسراییل و ارتجاع عرب است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین«محمدنقی لطفی» در جمع نمازگزاران جمعه در محل مصلی بزرگ شهر ایلام بیان کرد: این گروه جنایتکار در چارچوب راهبردهای رژیم آمریکا عمل می کند و این آمریکاییان هستند که اقدامهای وحشیانه داعش را مدیریت می کنند و با تسلط بر رهبرانشان، از آنان برای حمله به هر کسی و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 4875
تاریخ انتشار : جمعه ۶ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶

کرونا :

امام جمعه ایلام: داعش مولود مثلث شوم آمریکا، اسراییل و ارتجاع عرب است

امام جمعه ایلام: داعش مولود مثلث شوم آمریکا، اسراییل و ارتجاع عرب است 4

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین«محمدنقی لطفی» در جمع نمازگزاران جمعه در محل مصلی بزرگ شهر ایلام بیان کرد: این گروه جنایتکار در چارچوب راهبردهای رژیم آمریکا عمل می کند و این آمریکاییان هستند که اقدامهای وحشیانه داعش را مدیریت می کنند و با تسلط بر رهبرانشان، از آنان برای حمله به هر کسی و هر حکومتی که مطابق خواسته آنان عمل نمی کند، استفاده می کنند.

وی ادامه داد:آمریکا و متحدانش پس از شکست سنگین در سوریه و ناکام شدن در سرنگونی حکومت مردمی

«بشار اسد» و ناتوانایی در شکست ایران و حزب الله و نیروهای هوادار جمهوری اسلامی، تنها راه پیشبرد اهداف شوم خود را به راه انداختن جنگ های مذهبی در منطقه می دانند تا توان نیروهای حامی ایران رو به تحلیل رود.

خطیب جمعه ایلام اضافه کرد:آمریکا با کشورهایی مانند عربستان،امارات، قطر و ترکیه که از حامیان اصلی گروه های تکفیریند، روابط راهبردی دارد و این گروه های وابسته هیچ وقت برخلاف منافع غرب و رژیم فاسد اسراییل عمل نمی کنند چرا که گروه های تکفیری بویژه داعش تاکنون اقدامی علیه رژیم صهیونیستی انجام نداده است و فقط دستورهای دیکته شده آنها را اجرا می کنند.

لطفی افزود: هدف اصلی آمریکا و نظام های حامی تروریست در عراق تجزیه این کشور بوده و گروه داعش بازوی نظامی آمریکا و اروپا برای تقسیم عراق است.

وی گفت: برخی گروه های سیاسی عراق که کمترین مقبولیتی در میان مردم این کشور ندارند و در انتخابات پارلمانی گذشته نیز شکست سنگینی خورده اند، اکنون برای انتقام گیری از مردم و رقبای پیروز بزرگترین خیانت را به کشور خود مرتکب شدند و شریک جرم در کشتار وحشیانه مردم از سوی گروه داعش هستند.

تعطیلات تابستانی مجلس معلق شد
دنبال کنید

نماینده مقام معظم رهبری در استان ایلام تاکید کرد: خیانت بزرگ این گروه های سیاسی هرگز از اذهان مردم ستمدیده عراق پاک نخواهد شد.

لطفی افزود: اقدامهای وحشیانه، تروریستی و جنایتکارانه گروه خبیث داعش علیه ملت مظلوم عراق با چراغ سبز رژیم آمریکا و در حالی انجام می شود که مجامع جهانی و بظاهر حقوق بشری همیشه در قبال چنین حوادثی سیاستهای دوگانه اتخاذ می کنند و تاکنون حرکتی شایسته در این زمینه از خود نشان نداده اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام بیان کرد: بدون تردید مردم و دولت عراق با پیروی از مراجع بزرگوار بوِیژه حضرت آیت الله سیستانی می توانند این فتنه بزرگ را ریشه کن کنند و تومار عمر این گروه جنایتکار را در هم پیچند.

وی در ادامه به هفت تیر سالگشت شهادت مظلومانه دکتر بهشتی و 72 نفر از اعضای حزب جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از تلخ ترین حوادث پس از پیروزی انقلاب حادثه انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی بود که در این واقعه ناگوار جمع زیادی از مسوولان بلندپایه نظام نوپای جمهوری اسلامی توسط گروهک منافقان به شهادت رسیدند.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: بدون شک هدف اصلی عاملان این حادثه بویژه بانیان اصلی آن آمریکا و رژیم صهیونیستی، شکست انقلاب و سقوط نظام تازه تاسیس جمهوری اسلامی بود و آنها بزعم خویش می خواستند با ترور عناصر اصلی انقلاب و شخصیت های تاثیرگذار، نظام را با چالش های بزرگ و بحران امنیتی و در نتیجه جنگ داخلی مواجه کنند.

لطفی ادامه داد: نظام با رهبری پیامبرگونه امام راحل نه تنها دچار آسیب جدی نشد بلکه در اثر این حادثه موجی از تنفر علیه دشمنان انقلاب در میان مردم به وجود آمد که ره آورد آن انسجام مردم و پیوند ژرف میان امام و امت و همچنین رسوایی و آشکار شدن جریان نفاق و چهره های آنها که در بدنه مدیریت کشور نفوذ کرده بودند، شد. ک/2

زلزله 5 ریشتری «فاریاب» در استان کرمان را لرزاند
دنبال کنید

7173/565

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
امام جمعه ایلام: داعش مولود مثلث شوم آمریکا، اسراییل و ارتجاع عرب است 5 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi