شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

برنامه پیشنهادی برای ارتقای وضعیت تغذیه استان به سازمان مدیریت ارسال می شود

فتاح محمدی با بیان این مطلب در نشست کمیته امنیت غذایی در استان ،اظهار داشت: در سند جامع ملی تغذیه که با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارت بهداشت تدوین شده است استان کهگیلویه و بویراحمد پس از استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان سومین استان نا امن کشور از نظر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 11538
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶

فتاح محمدی با بیان این مطلب در نشست کمیته امنیت غذایی در استان ،اظهار داشت: در سند جامع ملی تغذیه که با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارت بهداشت تدوین شده است استان کهگیلویه و بویراحمد پس از استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان سومین استان نا امن کشور از نظر سلامت و امنیت تغذیه است.

وی، با بیان اینکه سند جامع تغذیه کمیته های کاری پیش بینی شده دارد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان به عنوان دبیرخانه این کمیته در استان تعیین شده است که وظیفه هماهنگی سایر کمیته ها را نیز بر عهده دارد.

محمدی، اظهار داشت: این سند، دستور العمل ها و اهداف تبیین شده ای دارد و وظیفه کمیته ها ارایه پیشنهادات در راستای ارتقای امنیت تغذیه استان است که این پیشنهادات و اهداف در نشستی که ۱۴ روز بعد برگزار می شود جمع بندی و نتیجه آن تحت عنوان برنامه استان به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارسال می شود.

تلاش دبیرخانه در راستای هماهنگی و سرعت بخشیدن به امور لازم است

معاون برنامه ریزی استاندار، اظهار داشت: برای به وجود آمدن و پایداری امنیت غذایی در استان شاخص مهم ارتقای توسعه یافتگی استان است و در وهله اول لازم است درجه توسعه یافتگی و ساختار اقتصادی استان ارتقا یابد و در این مسیر استان نیازمند توجه ویژه دولت در بحث اعتبارات وسرمایه گذاری است.

حسن نوروزی،افزود: در چنین اقدامات کلانی که نیازمند هماهنگی و همکاری دستگاه های مختلفی است همت و تلاش دبیرخانه در راستای هماهنگی و سرعت بخشیدن به امور خیلی مهم است که در این مورد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی به عنوان دبیرخانه نقش مؤثری دارد.

مسئولین کمیته خدمات سفر پاسخگوی مردم باشند/ بی توجهی میراث فرهنگی سرفاریاب به این بخش سه ساله شد
دنبال کنید

اطلاع رسانی و آگاهی دهی به مردم نقش مهمی در ارتقای سلامت جسمانی دارد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی، در این نشست با بیان اینکه سند ملی تغذیه جامع و جالب تهیه شده است، اظهار داشت: این سند برای اجرا در استان ها نیاز به بومی سازی دارد که این اقدام بر عهده کارگروه امنیت غذایی استان است.

حجه الاسلام و المسلمین میرمحمدی، با بیان اینکه پیگیری در راستای اجرایی شدن مصوبات لازم است، افزود: در استان مانند گذشته سوء تغذیه وجود ندارد بلکه مشکل اصلی کمبود سلامت غذایی است.

وی، با بیان اینکه  کمیته امنیت غذا و تغذیه شش زیر کمیته دارد که مسئولیت هر کدام از این کمیته ها نیز مشخص است، این کمیته ها را اینگونه برشمرد: زیرکمیته سلامت با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی،  زیرکمیته تولید غذای سالم با مسئولیت جهاد کشاورزی، دسترسی فیزیکی به غذای سالم با مسئولیت صنعت، معدن و تجارت، زیرکمیته توانمند سازی

با مسئولیت دفتر امور اجتماعی استانداری، زیرکمیته ارتقای فرهنگ و سواد تغذیه ای با مسئولیت صدا و سیما و زیرکمیته حمایت تغذیه ای با مسئولیت اداره کل تعاون، کار و رفاه و اجتماعی.

میرمحمدی تأکید کرد: با تشکیل این کمیته ها و حضور افراد و دستگاه هایی که در این راستا دغدغه دارند شاهد بهبود وضعیت تغذیه در استان خواهیم بود.

محمدیان-۴۲

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi