پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

برنامه پیشنهادی برای ارتقای وضعیت تغذیه استان به سازمان مدیریت ارسال می شود

فتاح محمدی با بیان این مطلب در نشست کمیته امنیت غذایی در استان ،اظهار داشت: در سند جامع ملی تغذیه که با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارت بهداشت تدوین شده است استان کهگیلویه و بویراحمد پس از استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان سومین استان نا امن کشور از نظر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 11538
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶

فتاح محمدی با بیان این مطلب در نشست کمیته امنیت غذایی در استان ،اظهار داشت: در سند جامع ملی تغذیه که با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارت بهداشت تدوین شده است استان کهگیلویه و بویراحمد پس از استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان سومین استان نا امن کشور از نظر سلامت و امنیت تغذیه است.

وی، با بیان اینکه سند جامع تغذیه کمیته های کاری پیش بینی شده دارد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان به عنوان دبیرخانه این کمیته در استان تعیین شده است که وظیفه هماهنگی سایر کمیته ها را نیز بر عهده دارد.

محمدی، اظهار داشت: این سند، دستور العمل ها و اهداف تبیین شده ای دارد و وظیفه کمیته ها ارایه پیشنهادات در راستای ارتقای امنیت تغذیه استان است که این پیشنهادات و اهداف در نشستی که ۱۴ روز بعد برگزار می شود جمع بندی و نتیجه آن تحت عنوان برنامه استان به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارسال می شود.

تلاش دبیرخانه در راستای هماهنگی و سرعت بخشیدن به امور لازم است

معاون برنامه ریزی استاندار، اظهار داشت: برای به وجود آمدن و پایداری امنیت غذایی در استان شاخص مهم ارتقای توسعه یافتگی استان است و در وهله اول لازم است درجه توسعه یافتگی و ساختار اقتصادی استان ارتقا یابد و در این مسیر استان نیازمند توجه ویژه دولت در بحث اعتبارات وسرمایه گذاری است.

حسن نوروزی،افزود: در چنین اقدامات کلانی که نیازمند هماهنگی و همکاری دستگاه های مختلفی است همت و تلاش دبیرخانه در راستای هماهنگی و سرعت بخشیدن به امور خیلی مهم است که در این مورد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی به عنوان دبیرخانه نقش مؤثری دارد.

حسام الدین ارجمند بعنوان کارگر نخبه برتر شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران معرفی شد
دنبال کنید

اطلاع رسانی و آگاهی دهی به مردم نقش مهمی در ارتقای سلامت جسمانی دارد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی، در این نشست با بیان اینکه سند ملی تغذیه جامع و جالب تهیه شده است، اظهار داشت: این سند برای اجرا در استان ها نیاز به بومی سازی دارد که این اقدام بر عهده کارگروه امنیت غذایی استان است.

حجه الاسلام و المسلمین میرمحمدی، با بیان اینکه پیگیری در راستای اجرایی شدن مصوبات لازم است، افزود: در استان مانند گذشته سوء تغذیه وجود ندارد بلکه مشکل اصلی کمبود سلامت غذایی است.

وی، با بیان اینکه  کمیته امنیت غذا و تغذیه شش زیر کمیته دارد که مسئولیت هر کدام از این کمیته ها نیز مشخص است، این کمیته ها را اینگونه برشمرد: زیرکمیته سلامت با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی،  زیرکمیته تولید غذای سالم با مسئولیت جهاد کشاورزی، دسترسی فیزیکی به غذای سالم با مسئولیت صنعت، معدن و تجارت، زیرکمیته توانمند سازی

با مسئولیت دفتر امور اجتماعی استانداری، زیرکمیته ارتقای فرهنگ و سواد تغذیه ای با مسئولیت صدا و سیما و زیرکمیته حمایت تغذیه ای با مسئولیت اداره کل تعاون، کار و رفاه و اجتماعی.

میرمحمدی تأکید کرد: با تشکیل این کمیته ها و حضور افراد و دستگاه هایی که در این راستا دغدغه دارند شاهد بهبود وضعیت تغذیه در استان خواهیم بود.

محمدیان-۴۲

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi