سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

افتتاح موکب شهدای کهگیلویه

بیژن شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه، از افتتاح موکب شهدای این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این موکب از سال ۱۳۹۶ شروع به فعالیت کرد و معطوف به ایام اربعین نیست، بلکه متناسب با مناسبت‌ها نظیر ایام ولادت و شهادت ائمه اطهار علیهم‌السلام، اعیادی نظیر غدیر، مبعث، قربان و…، سیل ها(نظیر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 98278
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱

کرونا :

افتتاح موکب شهدای کهگیلویه

بیژن شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه، از افتتاح موکب شهدای این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این موکب از سال ۱۳۹۶ شروع به فعالیت کرد و معطوف به ایام اربعین نیست، بلکه متناسب با مناسبت‌ها نظیر ایام ولادت و شهادت ائمه اطهار علیهم‌السلام، اعیادی نظیر غدیر، مبعث، قربان و…، سیل ها(نظیر سیل شمال خاصه آق قلا، سیل خوزستان و…)،  زمین لرزه‌های کرمانشاه، سی سخت و… در نقاط مختلف شهرستان، استان و کشور حضور یافته و به خدمت رسانی پرداخته است.

جانشین سپاه ناحیه دهدشت افزود: این موکب در مسیر تردد زائرین سه کشور خارجی و  ۱۳ استان کشورمان قرار داشته و به خدمات‌رسانی به آن‌ها می پردازد.

وی ادامه داد که: این موکب در مسیر گذر زائرین مناطقی از چندین استان کشور نظیر کهگیلویه و‌بویراحمد، فارس، سیستان وبلوچستان، کرمان، اصفهان، یزد و… و همچنین سه کشور خارجی هندوستان، پاکستان و افغانستان قرار دارد.

شریفی گفت: در این موکب خدمات متعدد و مختلفی اعم از  پذیرایی در قالب طبخ و توزیع غذا، چای، شربت و شیرینی،  معاینات سرپایی پزشکی، آگاهی‌بخشی و جهاد تبیین (بصورت خلاصه و مفید)، نماز جماعت، مسابقه فرهنگی، مشاوره مذهبی و… انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر با حضور در این موکب، از خدمات ارائه شده،  بهرمند شوند.

شریفی تصریح کرد: حدود بیست نفر به صورت ثابت و بیش از ۲۵۰ نفر به صورت متغیر، به عنوان خادمان زوارالحسین علیه السلام، در این موکب فعالیت و نقش‌آفرینی می کنند.

به گزارش فارس، موکب شهدای کهگیلویه درمجاورت پمپ بنزین فرزانه(نرسیده به بهبهان از سمت دهدشت) واقع شده است، علاقه‌مندان می‌توانند کمک‌ها و نذورات خود را به شماره کارت ۵۸۹۲۱۰۷۰۴۵۳۷۲۱۴۴ به نام موکب شهدای شهرستان کهگیلویه واریز کنند.

گزارشی درباره کارخانه‌های «صنایع پوشش» و «رشت الکتریک» که رییس قوه قضاییه دستور بررسی چرایی تعطیلی آنها را داد، با عنوان دو برند خاموش
دنبال کنید

مراسم رسمی افتتاحیه این موکب با حضور ائمه جمعه، تعدادی از زائرین حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام، خادمین موکب و مسؤولین ادارات و نهادهای دولتی شهرستان قرار است امروز یکشنبه پنج شهریور ساعت ۱۸ برگزار شود.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi