شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

سوال از افشاریان در مورد پوست‌اندازی یا سقوط داوری فوتبال کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا از یاسوج؛ هر چند استان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر رکود محسوسی در حوزه فوتبال داشته و به خصوص تیم‌هایی مثل شهرداری یاسوج از عرصه فوتبال کشور به کلی کنار رفتند و یا اینکه بانوان استان دیگر به مانند همیشه نمی‌درخشند و به اردوهای تیم‌های ملی دعوت نمی‌شوند اما همه امید

اختصاصی کرونا

کد خبر : 98272
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹

کرونا :

سوال از افشاریان در مورد پوست‌اندازی یا سقوط داوری فوتبال کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا از یاسوج؛ هر چند استان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر رکود محسوسی در حوزه فوتبال داشته و به خصوص تیم‌هایی مثل شهرداری یاسوج از عرصه فوتبال کشور به کلی کنار رفتند و یا اینکه بانوان استان دیگر به مانند همیشه نمی‌درخشند و به اردوهای تیم‌های ملی دعوت نمی‌شوند اما همه امید و آرزوی فوتبال استان به عرصه داوری است.

داوران استان کهگیلویه و بویراحمد در فصول اخیر لیگ برتر فوتبال ایران به تعداد قابل توجهی در بسیاری از بازی‌ها سود و یا پرچم می‌زدند.

در چند فصل اخیر داورانی همچون روح الله شریفی و محمد راهی به همراه حمیدرضا افشون در لیگ برتر فوتبال ایران حضور داشتند که بر اساس تصمیم کمیته داوران فدراسیون فوتبال از تعداد داوران و کمک داوران حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران کاسته شد که نمی‌توان از آن به عنوان کار اشتباه یاد کرد.

اما استان کهگیلویه و بویراحمد که طی یکی دهه اخیر نمایندگان بسیار خوبی در لیگ برتر فوتبال ایران داشت امسال تنها یک نماینده در لیگ برتر فوتبال ایران خواهد داشت و حمیدرضا افشون به عنوان کمک داور در این فصل حضور دارد.

معلوم نیست در کل بازی‌های فصل چند دیدار را بتواند قضاوت کند اما اکنون جای سوال از رئیس کمیته داوران و رئیس هیئت فوتبال استان است که آیا داوری فوتبال کهگیلویه و بویراحمد در سراشیبی سقوط قرار گرفته و یا در حال پوست اندازی است؟.

قطعاً اگر در آینده نزدیک داورانی از استان کهکیلویه و بویراحمد به لیگ برتر فوتبال و لیگ‌های معتبر دیگر تزریق شوند می‌توان آن را در راستای پوست‌اندازی داوری فوتبال استان دانست اما اگر قرار باشد این استان داورخیز تنها با حمیدرضا افشون سال‌های آینده را نیز در لیگ برتر سپری کند می‌توان آن را سقوط داوری فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد قلمداد کرد که همه باید دعا کنیم که چنین نشود.

کارخانه بیواتانول باشت در مسیر حاشیه یا بر مدار تولید و اشتغال؟!
دنبال کنید

برای مثال می‌توان خطاب به رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال که از قضا رئیس هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد نیز هست پرسید آقای افشاریان؛ چگونه و با چه پشتکاری در استان چهارمحال بختیاری بعد از بازنشسته شدن یدالله جانبازی بلافاصله موعود بنیادی‌فر به عنوان یک داور تاپ وسط جایگزین او می‌شود تا آن استان همچنان در عرصه فوتبال لیگ برتر ایران حضور داشته و خوشبختانه چند روز آینده برای بازآموزی کلاس VAR به مالزی خواهد رفت و یا اینکه کمک داور چهارمحال بختیاری که او نیز از کمک داوران خوب ایران است در دو بازی پخش زنده در فصل جاری حضور داشته و برای آن استان افتخارآفرینی کند.

این در حالی است که کهگیلویه و بویراحمد به یکباره در عرصه داوری سقوط آزاد داشته و امروز تنها حمیدرضا افشون را در عرصه می‌بیند و ممکن است با یک اشتباه او نیز از این عرصه برای مدت‌ها کنار برود.

لذا باید از رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال و رئیس هیئت فوتبال استان پرسید که در یکی چند سال اخیر و ۴ سال گذشته چه فکری برای رفع این معضل بزرگ کردید که اکنون داوری استان که روزگاری با افرادی همچون خود افشاریان می‌درخشید امروز به چنین حال و روزی بیفتد.

آیا نباید از دوراندیشی استان‌هایی همچون چهارمحال در همسایگی خود پند بیاموزیم و به جای جنگ و جدل با خودی‌ها در استان به فکر آینده داوری فوتبال کهگیلویه و بویراحمد باشیم.

اسامی داوران هفته چهارم لیگ برتر و خط تیره داوران فوتبال کهگیلویه و بویراحمد که روزگاری سرآمد داوری فوتبال ایران بود!

این سریال تا چه زمان ادامه خواهد داشت؟

سوال از افشاریان در مورد پوست‌اندازی یا سقوط داوری فوتبال کهگیلویه و بویراحمد 3

پایان پیام/

محور برنامه های سفر دور دوم دولت به کهگیلویه و بویراحمد متوجه حوزه اقتصادی است
دنبال کنید

 


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi