چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

مصرف داروهای کورتون و آنتی بیوتیک‌ در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است

به گزارش کرونا از یاسوج، محسن عزیزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خبرنگار به خاطر وضعیت شغلی همواره در معرض خطر است، گفت: خبرنگاران همزمان با هم نقش‌های مختلفی بر عهده دارند و مانند طبیب هستند که باید درد را بشناسد و راه‌های درمانی آن را ارائه دهند. سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 97882
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷

کرونا :

مصرف داروهای کورتون و آنتی بیوتیک‌ در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است

به گزارش کرونا از یاسوج، محسن عزیزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خبرنگار به خاطر وضعیت شغلی همواره در معرض خطر است، گفت: خبرنگاران همزمان با هم نقش‌های مختلفی بر عهده دارند و مانند طبیب هستند که باید درد را بشناسد و راه‌های درمانی آن را ارائه دهند.

سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: خوشبختانه همه خبرنگاران استان منصف هستند و تاکنون با قصد و غرضی خبری را کار نکردند.

وی ادامه داد: در هفته سلامت تست غربالگری برای خبرنگاران انجام گرفت و خبرنگاران در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت غربالگری را انجام دادند.

این مسوول با اشاره به تشکیل کمیته بیمه قرارگاه جوانی جمعیت گفت: در بخش ناباروری مراکز دولتی و غیر دولتی ۹۰ درصد هزینه درمان ناباروری پرداخت می‌شود و در بخش خصوصی و خیریه نیز ۷۰ درصد هزینه را  بیمه سلامت بر عهده دارد.

عزیزی با بیان اینکه در گذشته زوج‌هایی که تا یکسال بچه‌دار نمی‌شدند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و درمان می‌شدند، گفت: این مورد به ۶ ماه کاهش یافته است و زوج‌هایی که تا این مدت بچه‌دار نشود به دفاتر مراجعه کنند و تحت خدمات ۹۰ درصدی و ۷۰ درصدی ناباروری بیمه قرار می‌گیرند.

وی بر نشاندار شدن مادران باردار تاکید کرد و گفت: مادران بارداری که نشاندار شوند خدمات مختلفی از جمله غربالگری دریافت می‌کنند.

سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مدیریت هزینه‌ها بیمه سلامت گفت: براساس شعارهای طرح جوانی جمعیت و فرزندآوری خدمات ارائه می‌شود.

وی از مصرف داروهای گورتون آنتی‌بیوتیک گفت: درصد مصرف داروهای گورتون و آنتی‌بیوتیک در استان نگران‌کننده است و مصرف منطقی داروها باید مورد توجه شود.

ممنوعیت سراسری تغییر قیمت‌ها در ۳ ماه آخر و ۲ ماه اول سال/ استاندار کهگیلویه: افزایش نرخ شن و ماسه تخلف است
دنبال کنید

این مسوول بیان کرد: زمانی بیمه موارد پیشگیری را تحت درمان قرار نمی‌داد اما امروزه با اجرای طرح پزشک خانواده و ارجاع موارد بهداشتی را تحت پوشش قرار داده است.

وی در خصوص طرح پزشک خانواده روستایی گفت: ۶۸ مرکز خدمات جامع در روستاها به همراه ۱۲۰ پزشک خدمت درمانی را به مردم مناطق روستایی ارائه می‌دهند.

عزیزی با بیان اینکه تمام صندوق‌های بیمه‌گر باید به طرح پزشک خانواده شهری بپوندند، گفت: با چالش‌ها نیروی متخصص مواجه‌ایم که طی یکی دو سال اخیر اقداماتی در شهرستان بویراحمد و گچساران انجام شد که نیاز است در شهرستان کهگیلویه اقداماتی صورت گیرد.

این مسوول بیان کرد: متخصصین ناباروری با سازمان‌های بیمه گر در بخش خصوصی قراردادی ندارند که چالشی است که سازمان نظام پزشکی این مورد را رفع کند.

عزیزی در پایان خاطرنشان کرد: تمام خدماتی که به ۵۲۰ هزار نفر جمعیت استان و یک هزار و ۷۰۰ موسسه ارائه می‌شود توسط ۷۱ نفر نیرو در کل استان انجام می‌شود که جای قدردانی دارد.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi