جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

زنگ خطر ۴۸۳ مدرسه ناایمن در کهگیلویه و بویراحمد یک ماه مانده به آغاز سال تحصیلی

به گزارش کرونا از یاسوج، کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های کمتر توسعه یافته و کمتر برخوردار کشور است که قبل از انقلاب اسلامی هیچ توجهی به این استان محروم نشد و هر خدمتی به این استان شده همه به برکت انقلاب اسلامی بوده است. به برکت نظام اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشرفت خوبی طی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 97819
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸

کرونا :

زنگ خطر ۴۸۳ مدرسه ناایمن در کهگیلویه و بویراحمد یک ماه مانده به آغاز سال تحصیلی

به گزارش کرونا از یاسوج، کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های کمتر توسعه یافته و کمتر برخوردار کشور است که قبل از انقلاب اسلامی هیچ توجهی به این استان محروم نشد و هر خدمتی به این استان شده همه به برکت انقلاب اسلامی بوده است.

به برکت نظام اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشرفت خوبی طی چهار دهه عمر انقلاب اسلامی داشته و خدمات خوبی به این استان ارائه شد البته دربرخی حوزه‌ها از جمله حوزه فضای آموزشی این استان نیازمند توجه ویژه‌ای است.

  دولت سیزدهم عزم خود را برای ساماندهی وضعیت آموزشی و سرانه مدارس در کهگیلویه و بویراحمد جزم کرده است و جمع‌آوری مدارس کانکسی و برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری مدارس سنگی بخشی از اقدامات صورت گرفته دولت دکتر رئیسی برای ساماندهی فضای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد است.

 مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت مدارس کانکسی استان گفت: ۷۷ مدرسه کانکسی در سطح استان شناسایی شد که بصورت مشارکتی ۶۰ درصد مدارس بر عهده نوسازی مدارس و ۴۰ درصد بنیاد برکت است که تاکنون از این تعداد ۵۰ مدرسه تحویل شده و مابقی تا مهر ماه ۱۴۰۲ تکمیل و تحویل می‌شوند.

سید رضا حسینی‌نیک با بیان برای مشارکت در امر مدرسه‌سازی فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد، افزود: کهگیلویه و بویراحمد در صدر مدارس ناایمن قرار دارد، که حدود ۴۸۳ مدرسه با آماری بالغ بر۸۲۰ کلاس درس در استان ناایمن هستند و از این حیث اول کشوریم.

 وی در خصوص اینکه چه تعداد مدرسه باید در استان خصوصا شهرستان بویراحمد باید احداث شود، گفت: با توجه به مهاجرپذیر بودن استان به خصوص شهرستان بویراحمد می‌طلبد مدارس بیشتری در حاشیه شهر یاسوج احداث شود، ضمن اینکه در صورتی که مدارس ناایمن استانداردسازی شوند ۱۵ تا ۲۰ سال آینده به جزء شهرک‌های جدید از ساخت مدرسه در سایر مناطق استان بی‌نیاز می‌شویم.

واکنش محمد وکیلی به اوضاع مردم سی‌سخت؛ باید جمع‌تر بنشینیم تا گرم‌تر شویم
دنبال کنید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین با اشاره به وجود ۴۸۳ مدرسه سنگی ناایمن در سطح استان گفت: همانطور که مدارس کانکسی در سطح استان جمع‌آوری شدند مدارس سنگی نیز باید جمع‌آوری شوند.

احمدزاده عنوان کرد: از وزیر آموزش و پرورش خواستیم تمامی خیرین مدرسه ساز کشور را برای چند سال به سمت کهگیلویه و بویراحمد سوق دهند چون با اعتبارات استانی و سفر، مدارس سنگی برچیده نمی شود و لازم است از همه راه ها به آموزش و پرورش کمک شود.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۵۰ درصد مدارس سنگی کشور در کهگیلویه و بویراحمد است که یک فاجعه است، افزود: ما به شدت نیازمند انجام کارهای زیربنایی و اصولی هستیم.

در همین خصوص علی محمد روستا ادامه داد: یکی از کارهای خوب صورت گرفت در سفر دور دوم دولت به استان اختصاص مبلغ چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال جهت جمع‌آوری مدارس سنگی اختصاص داده شه مانند مدارسی کانکسی جمع‌آوری شوند.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برای هفته دولت پروژه های بزرگی در اداره کل نوسازی مدارس آماده بهره برداری هستند.

وجود ۴۸۳ مدرسه سنگی در کهگیلویه و بویراحمد یک ماه به شروع سال تحصیلی جدید زنگ خطر بزرگی است که در این استان به صدا درآمده است.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi