شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کشف لاشه پلنگ در میان زباله‌ها+ عکس

به گزارش گروه جامعه کرونا ، اسلام جاودان‌خرد مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: ساعتی پیش گزارش مردمی مبنی بر پیدا شدن لاشه پلنگی در میان انبوهی از زباله و نخاله ساختمانی، زیر پل جاده ارتباطی حدفاصل روستاهای دشت رز و بن زد شهرستان دنا به اطلاع یگان حفاظت محیط

اختصاصی کرونا

کد خبر : 97726
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶

کرونا :

کشف لاشه پلنگ در میان زباله‌ها+ عکس

به گزارش گروه جامعه کرونا ، اسلام جاودان‌خرد مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: ساعتی پیش گزارش مردمی مبنی بر پیدا شدن لاشه پلنگی در میان انبوهی از زباله و نخاله ساختمانی، زیر پل جاده ارتباطی حدفاصل روستاهای دشت رز و بن زد شهرستان دنا به اطلاع یگان حفاظت محیط زیست استان رسید.

جاودان‌خرد گفت : فوراً تیمی از یگان حفاظت محیط‌زیست استان به محل اعزام شده و متأسفانه لاشه یک قلاده پلنگ نر بالغ در میان زباله‌ها کشف شد.

وی گفت :با توجه به اینکه برای اعلام علت دقیق مرگ نیاز به کالبد شکافی توسط دامپزشک داریم،  فلذا علت مرگ بعدا از انجام مراحل کالبدشکافی و نظر قطعی دامپزشک از طریق روابط عمومی محیط‌زیست استان اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت : با توجه به اینکه این احتمال وجود دارد لاشه از جایی دیگر به این مکان منتقل شده باشد، یگان حفاظت محیط‌زیست بصورت محسوس و نامحسوس تحقیقات خود را در مورد علل و عوامل احتمالی تلف شدن پلنگ شروع  نموده  و از مردم طبیعت دوست استان تقاضا داریم، چنانچه اطلاعاتی در این خصوص دارند که می تواند کمکی به ما کند با تماس به سامانه رایگان ۱۵۴۰ و با اطمینان از امانتداری ارائه گزارش دهند.

روستای دشت‌رز  با جمعیتی بالغ بر ۹۰۰ نفر با فاصله ۶۵ کیلومتری از مرکز استان، بطور کامل در حدود منطقه حفاظت شده دنا قراردارد و جزء روستاهای چسپیده به کوه دناست . عمده شغل و امرار و معاش مردم این روستا کشاورزی و باغداری بوده دارای طبیعیت بکر است و بخش اعظمی از کل و بزهای پارک ملی دنا در شمال این روستا قرار دارند و زیستگاه عمده پلنگ در همین بخش از دناست و این نخستین گزارشی از کشف لاشه پلنگ در جغرافیایی این روستا می‌باشد.

دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد بر قله فوتسال ایران
دنبال کنید

کشف لاشه پلنگ در میان زباله‌ها+ عکس 3
لاشه پلنگ در زباله‌ها

 

پایان پیام/
 


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi