چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضرورت تسریع در پرداخت مطالبات گندم‌کاران

نماینده مردم بوشهر در مجلس گفت: در سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ حدود یکصد هکتار از اراضی استان بوشهر به کشت گندم آبی و دیم اختصاص یافته که در فصل برداشت و به لطف الهی بالغ بر ۱۵۰ هزار تن گندم برداشت گردید.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 97642
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

کرونا :

ضرورت تسریع در پرداخت مطالبات گندم‌کاران

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی ضمن تاکید بر تسریع پرداخت مطالبات گندمکاران اظهار داشت: در سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ حدود یکصد هکتار از اراضی استان بوشهر به کشت گندم آبی و دیم اختصاص یافته که در فصل برداشت و به لطف الهی بالغ بر ۱۵۰ هزار تن گندم برداشت گردید.

وی افزود: از آنجایی که برداشت گندم در این استان از ۱۵ فروردین ماه آغاز گردیده و بهره برداران محصول خود را تحویل مراکز خرید تضمینی داده اند تا کنون فقط به ازاء هر کیلو گرم گندم ۱۱۵۰۰ تومان دریافت نموده اند و ما به التفاوت قیمت اعلامی وزارت جهاد کشاورزی به حساب آنها واریز نگردیده است.

 جمیری ایجاد انگیزه در بین کشاورزان را به جهت امنیت غذایی کشور مهم دانست و بیان داشت: با توجه به اینکه بهره برداران در حال تحویل منابع مالی جهت کشت سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ می ‎باشند به شدت نیازمند دریافت مطالبات خود هستند. باید به منظور ایجاد انگیزه در بهره برداران برای کشت زراعی سال جاری نسبت به پرداخت ما به التفاوت گندم تحویلی تسریع شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در پایان اظهار داشت: استان بوشهر از جمله استان‌هایی بوده که برنامه تولید بذر آن ۱۰۰ درصد تحقق یافته ولی متاسفانه ۵۰ درصد تسهیلات ابلاغی خرید بذر به شرکت‌های تولید کننده تخصیص یافته و ۵۰ درصد باقیمانده همچنان جزء مطالبات کشاورزان می‌باشد و این امر باعث کاهش انگیزه برای تولید بذر کشور و استان بوشهر خواهد شد./

رییس جمهور: حضور مردم در صحنه مهم‌ترین مولفه قدرت و امنیت ملی است
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi