سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

تخصیص بی‌سابقه اعتبارات امور آب گچساران

به گزارش کرونا از گچساران آرش مصلح در جلسه کمیته برنامه ریزی گچساران اظهار کرد: در سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه آب منطقه ای گچساران صورت گرفته است. وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ یکی از پبشرفته ترین دستگاه CTD در گچساران رونمایی شد. مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:

اختصاصی کرونا

کد خبر : 97606
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

کرونا :

تخصیص بی‌سابقه اعتبارات امور آب گچساران

به گزارش کرونا از گچساران آرش مصلح در جلسه کمیته برنامه ریزی گچساران اظهار کرد: در سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه آب منطقه ای گچساران صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ یکی از پبشرفته ترین دستگاه CTD در گچساران رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سال گذشته از منابع مختلف افزون بر ۱۲۶ میلیارد تومان اعتبار به امور آب گچساران اختصاص یافت که ۱۰۰ درصد آن تخصیص داده شده است.

مصلح عنوان کرد: افتتاح سد چم شیر گچساران گام بزرگی در حوزه کشاورزی و برق می باشد که گچساران و استان از آن بهره مند شده اند.

وی گفت: با این اقدام تولید برق یکی از سه نیروگاه چم شیر به مدار استان و گچساران شاهد کاهش خاموشی ها در شهرستان گرمسیری گچساران هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۳ مناقصه در گچساران و درسالجاری نیز ۸ مناقصه در این شهرستان برگزار شده است.

مصلح بیان کرد: گچساران حدود ۱۱ سال است که از آب سد کوثر استفاده می کند و ما در حال حاضر در حال پرداخت بدهی به پیمانکاران آن زمان و ۸ سال قبل هستیم.

وی افزود: در تاریخ امور آب گچساران تخصیص این میزان اعتبار بیسابقه بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: طرح های تامین آب اراضی امان زاده جعفر فاز ۱ و ۲، اراضی لیشتر، منطقه دشت مور، اراضی هدف سد چم شیر تعریف شده که بخشی از آن به بهره برداری رسیده و بخش دیگر نیز در دست اجراست.

یک نمایش از استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
دنبال کنید

مصلح اضافه کرد: اگر این طرح ها تکمیل شوند حدود ۲۰ هزار هکتار اراضی دیم گچساران به آبی تبدیل خواهد شد که این اقدام می تواند برای ۱۰ هزار نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد کند.

وی افزود: برای تکمیل طرح های عنوان شده حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است،کل این پروژه ها در مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان قرار گرفت و برای آنها ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب گردید.

مصلح اظهار کرد: در بودجه ۱۴۰۲ نیز به این طرح ها ۷۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب پیوست داده شد، در نطق چند روز پیش نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح های عنوان شده از طریق تریبون مجلس مطرح شد، چون تعداد اشتغالزایی مجموع این‌پروژه ها بالا بود وزیر نفت نیز پس از نطق نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس قول تامین این‌میزان اعتبار مورد نیاز پروژه ها را داده اند که اگر محقق شود بخشی از طرح ها در پایان امسال و بخش دیگر نیز در سال آینده تکمیل خواهد شد.

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi