یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

بزرگترین پروژه گردشگری جنوب ایران در یاسوج گرفتار بروکراسی منابع طبیعی!

به گزارش کرونا از یاسوج؛ از استان کهکیلویه و بویراحمد به عنوان یک استان گردشگرپذیر در جنوب و جنوب غرب ایران یاد می‌شود که ظرفیت‌ها و بسترهای بسیار زیادی برای توسعه حوزه گردشگری و صنعت گردشگری و توریسم دارد. شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پایتخت طبیعت ایران یکی از مناطق مستعد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 97377
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴

کرونا :

بزرگترین پروژه گردشگری جنوب ایران در یاسوج گرفتار بروکراسی منابع طبیعی!

به گزارش کرونا از یاسوج؛ از استان کهکیلویه و بویراحمد به عنوان یک استان گردشگرپذیر در جنوب و جنوب غرب ایران یاد می‌شود که ظرفیت‌ها و بسترهای بسیار زیادی برای توسعه حوزه گردشگری و صنعت گردشگری و توریسم دارد.

شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پایتخت طبیعت ایران یکی از مناطق مستعد برای توسعه بسترها و زیرساخت‌های گردشگری به شمار می‌رود.

در همین خصوص بزرگترین طرح گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد به عبارتی یکی از بزرگترین طرح‌های گردشگری کشور قرار است توسط شرکت سرای نشاط مهر کوهستان در منطقه تنگه مهریان از توابع این استان توسط یک سرمایه‌گذار بومی اجرایی شود.

در سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد این طرح بزرگ گردشگری کشور به میزان ۱۰۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی شد تا اینکه به همت مسئولان استانی و همچنین سرمایه‌گذار که ۲۵ درصد آورده را در این طرح داشته شاهد تحول عظیم در حوزه گردشگری باشیم

محمود باقری مشاور سرمایه‌گذار در طرح بزرگ گردشگری تنگه مهریان واقع در شهر یاسوج در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه سرمایه‌گذار این طرح عظیم گردشگری پای کار بوده و به صورت شبانه روزی پیگیر مشکلات مربوط به آن است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار می‌توانست پول خود را در جاهای دیگری هزینه کند اما به دنبال ادای دین در زادگاه خود بود یادآور شد: این پروژه گردشگری تحت عنوان پارک جنگلی و طبیعی و گردشگری بوده و یکی از هیجان انگیزترین طرح‌های گردشگری در جنوب کشور به شمار می‌رود.

باقری با بیان اینکه در سند آمایش استان کهگیلویه و بویراحمد گردشگری یکی از محورهای توسعه استان است یادآور شد: مسئولان استانی وظیفه دارند در این خصوص سرمایه‌گذار را کمک کنند تا گردشگران به جای حضور یک یا دو ساعته در مرکز استان و عدم هزینه در یاسوج بتوانند ساعت‌های بیشتری و حتی روزهایی را در پایتخت طبیعت ایران سپری کنند و اگر این فضا آماده شود قطعاً ماندگاری گردشگر هم بیشتر خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه؛ ایران قوی با مشارکت حداکثری در انتخابات محقق می‌شود
دنبال کنید

وی با بیان اینکه پل معلق به طول ۳۸۵ متر در این بستر ساخته خواهد شد گفت: بزرگترین پل معلق در کشور خواهد بود که بعد از آن پل معلق ارومیه قرار دارد و می‌خواهیم رتبه اول را در کشور داشته باشیم و در خاورمیانه هم اول باشیم این پل با عرض یک و نیم و با ارتفاع ۸۰ متر از سطح زمین قرار دارد.

بزرگترین پروژه گردشگری جنوب ایران در یاسوج گرفتار بروکراسی منابع طبیعی! 3

باقری یادآور شد: همچنین تله کابینی که در فاز اول به طول ۱.۸ کیلومتر و در فاز توسعه‌ای پنج و نیم کیلومتر توسعه پیدا خواهد کرد تلسیژ به طول ۸۰۰ متر و زیپ لاین به طول ۸۰۰ متر که در فاز بعدی ۳۱۵۰ متر طولانی‌ترین زیپ لاین دنیا خواهد بود کنسول معلق در بالاترین نقطه کوه قرار خواهد گرفت و به طول ۴۰ متر و به ارتفاع ۱۷۰ متر از سطح رودخانه خواهد بود همچنین طولانی‌ترین سورتمه ریلی کشور را اینجا خواهیم داشت که در کنار آن فضای اقامتی و رفاهی نیز وجود دارد ورزش‌های آبی و نمایشگاه‌ و بازارچه صنایع دستی و بازارچه و ایستگاه نجوم تا گردشگران بتوانند آسمان و ستاره‌ها را رصد کنند ایستگاه کوهنوردی و برف نوردی هم خواهیم داشت و ایستگاه سلامت گردشگری تا بتوانند سلامت خود را اندازه‌گیری کنند.

وی یادآور شد: مبلغ سرمایه‌گذاری ۹۵۰ میلیارد تومان است که قطعاً این مبلغ بیشتر خواهد بود و ۲۵ درصد آن را خود سرمایه‌گذار آورده است زمینی که طرح در آن اجرا می‌شود ۱۳۰ هزار متر مربع خواهد بود که ۱۱ هزار متر مربع آن خود مالک است.

باقری در ادامه در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که آیا معارضات در اینجا جلوی کار را نخواهد گرفت یادآور شد: معارض اول دانشگاه یاسوج بود زمینی را در سال ۷۵ به عنوان ایستگاه تحقیقاتی به دانشگاه یاسوج دادند که به میزان ۱۳۰ هکتار بود که طی تفاهم کارهایی که انجام شد مشکل برطرف گردید یک سری معارض محلی نیز وجود دارد که قول داده‌اند مجموعه استانداری و سایر دستگاه‌ها این مشکل را برطرف کنند.

کشته‌سازی این بار در یاسوج/ فردی که به علت آنفلوانزا فوت کرده را کشته جا زدند!
دنبال کنید

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که با عبور جاده طریق الرضا ممکن است اینجا مشکلی ایجاد شود گفت: بخش اعظمی از فضاها به صورت پل و معلق خواهد بود و قطعاً مشکلی در بحث جاده نخواهیم داشت تمامی استعلامات ۱۵ گانه را گرفته‌ایم و تنها بخشی از کار با منابع طبیعی هنوز مشکل داریم.

باقری به سیر کار اشاره کرد و با بیان اینکه در آبان ماه ۱۴۰۰ درخواست به کارگروه گردشگری داده شد در اردیبهشت ۱۴۰۱ با درخواست موافقت گردید گفت: در مهر ماه ۱۴۰۱ استعلامات ۱۵گانه ارسال شد همه دستگاه‌ها به جز منابع طبیعی پاسخ دادند اگر همان وقت پاسخ می‌دادند کار ماه‌ها پیش آغاز می‌شد و هزینه کمتری برای سرمایه‌گذار به دنبال داشت اکنون نیز مشاور به دنبال تحویل زمین است هرچه پروژه طولانی‌تر شود هزینه بیشتری خواهد داشت.

به گزارش فارس سرمایه‌گذار هم در ادامه صحبت‌های مشاور اینگونه اعلام کرد که گاه منابع طبیعی در کسوت موانع طبیعی در می‌آید و باعث ایجاد مشکل برای سرمایه‌گذار می‌شود که امیدواریم این مشکلات در راه ساخت پروژه از پیش پا برداشته شود.

سید رضا حسینی در ادامه گفت: اگر برخی مجموعه‌های استانی کمک می‌کردند و در ۲۰ ماه گذشته جواب استعلام‌ها داده می‌شد فاز اول آن اکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشت تا بتوانیم جوابگوی مطالبه‌گری مردم باشیم.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi