پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

جاده ملی پاتاوه- دهدشت با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد+فیلم

به گزارش کرونا از یاسوج؛ با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی محور پاتاوه- دهدشت از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.  معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل گفت: این جاده قسمتی از یک کریدور اصلی است که استان اصفهان را به جنوب کشور

اختصاصی کرونا

کد خبر : 97120
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۴:۱۵

کرونا :

جاده ملی پاتاوه- دهدشت با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد+فیلم

به گزارش کرونا از یاسوج؛ با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی محور پاتاوه- دهدشت از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.

 معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل گفت: این جاده قسمتی از یک کریدور اصلی است که استان اصفهان را به جنوب کشور وصل می کند.

وی بیان کرد: پروژه احداث راه اصلی پاتاوه دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر بخشی از محور مزبور به صورت کریدور جدید از منطقه صعب العبور و و کوهستانی زاگرس میانی عبور می‌کند و موجب کوتاه شدن ۶۵ کیلومتر حد فاصل پاتاوه تا بهبهان نسبت به مسیر موجود خواهد شد. 

وی گفت: با تکمیل این محور بیش از ۴۰۰ روستای مناطق محروم حد فاصل پاتاوه تا دهدشت از بن بست خارج شده و موجب ارتباط سریع مردم با مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد می‌شود.

کدخدازاده یادآوری کرد: این پروژه در قالب ۴ قطعه اجرایی تعریف شده است که قطعه اول آن ۲۶٫۵ کیلومتر، قطعه دوم ۲۸ کیلومتر، قطعه سوم ۶۳٫۵ کیلومتر و قطعه چهارم نیز ۱۸ کیلومتر است. وی گفت: در سنوات گذشته به غیر از قطعه سوم سایر قطعه ها بهره برداری شده بود.

کدخدا زاده ادامه داد: این پروژه شامل ۱۲ دستگاه تونل، ۵ دستگاه گالری و ۱۳ دستگاه پل خاص است.

وی گفت: به زودی راهداری و پلیس راه نیز در این مسیر مستقر می‌شوند. 

کدخدازاده تصریح کرد: اعتبار هزینه شده این پروژه ۲۸ و نیم هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ارزش به روز ان معادل ۹۵ هزار میلیارد است. 

افتخار آفرینی جوانان چاروسایی در کنکور امسال+اسامی و دانشگاه‌ها
دنبال کنید

این مسئول اهداف پروژه را تکمیل شبکه راه و بزرگراهی استان،اصلاح طرح هندسی، با مشخصات استاندارد و رفع نقاط حادثه خیز، کاهش زمان سفر،صرف جویی در مصرف سوخت،محرومیت زدایی،و تقویت ارتباط و تعاملات اجتماعی منطقه، رونق گردشگری، افزایش و بالا بردن توان ترانزیتی، ایجاد ارتباط مناسب مابین استان‌های مرکزی و بنادر جنوب،افزایش ایمنی،توسعه و رونق اقتصادی برشمرد.

 

 

پایان پیام/

 


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi