جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

توصیه‌های انتخاباتی دبیر ستاد امر به معروف به خبرنگاران

به گزارش کرونا از یاسوج حجت‌الاسلام حمزه پیشقدم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز خبرنگار طی یادداشتی چنین آورده است: قلم نه در حصار زمان می‌ماند و نه در حصار مکان چرا که از جنس اندیشه و فکر است از همین روست که رسالت اصحاب خبر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 96968
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵

کرونا :

توصیه‌های انتخاباتی دبیر ستاد امر به معروف به خبرنگاران

به گزارش کرونا از یاسوج حجت‌الاسلام حمزه پیشقدم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز خبرنگار طی یادداشتی چنین آورده است: قلم نه در حصار زمان می‌ماند و نه در حصار مکان چرا که از جنس اندیشه و فکر است از همین روست که رسالت اصحاب خبر و رسانه بسیار خطیر و حساس است.

نوشته‌هایشان طلوع حقیقت و بیان درد‌های کسانی است که نمی‌توانند بگویند و فریادشان بی صداست چرا که این رسالت را پیام آور وحی، حضرت محمد (ص) این چنین ترسیم فرمودند: «قُلِ الحَقَّ و لا تأخُذکَ فِی اللَّهِ لَومَهُ لائمٍ؛ حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری، نهراس.»
بنابراین می‌توانیم حق گویی و مطالبه گری حق توسط خبرنگاران عزیز را مجاهدتی عظیم و فداکاری فرهنگی سترگ بنامیم و قدردان آن باشیم.

خبرنگار باید بداند و می‌داند که آن کس که آگاه‌تر است، مسئول‌تر است مسئول در قبال ملت و کشور مسئول در قبال باور‌ها و اعتقادات مردم مسئول در قبال منافع ملی، مسئول در قبال تجاوز فکری و اندیشه‌ای بیگانه به مرز‌های فرهنگی، مسئول در قبال اخلاق جامعه، مسئول در قبال کژاندیشی و کژ رفتاری‌های اداره کنندگان کشور و این مسئولیت‌ها نه تنها محدودیت نمی‌آفریند بلکه راه رسیدن به کمال را در این حرفه مقدس برای او هموار و هموارتر می‌سازد و خبرنگار به جایگاهی می‌رسد که جز رضایت حضرت دوست نمی‌بیند

ضمن تبریک این روز فرخنده به خبرنگاران عزیز استان، بر حسب وظیفه نکته‌هایی را در این خصوص خدمتتان عرض می‌کنم.

راه رشد جامعه، استفاده صحیح از ظرفیت‌ها و منابع کشور می‌باشد که یک بخش نیروی انسانی کارآمد و بخش دیگر استفاده صحیح و بهینه از منابع خدادادی کشور غنی ایران است و راه تحقق این آرمان با آگاهی بخشی به جامعه صورت می‌گیرد.

امام جمعه دهدشت: نام مدیران متخلف را فاش خواهم کرد/ کدام مدیران در تخلفات بازار سهیمند؟
دنبال کنید

در این راه استفاده از ظرفیت نخبگان در تصمیم گیری‌های کلان، کمک بزرگی به توسعه و پیشرفت جامعه می‌کند لذا در راستای لبیک به فرامین مقام معظم رهبری در راستای تحقق جهاد تبیین، بهترین فرصت برای آگاهی بخشی به جامعه است تا در فرصتی که نظام در اختیار مردم قرار داده، نخبگان را در تصمیم گیری‌ها و مسئولیت‌های مربوط به کشور دخیل کند.

با توجه به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش رو داریم علاوه بر تبیین نقش و جایگاه مجلس شورای اسلامی در رشد و توسعه و تصمیم گیری‌های کشور باید کمک کرد تا بهترین انتخاب ها، از فکر و اندیشه مردم، بدون از تعصبات بیرون آید و اگر این مهم رخ داد، قطعا شاهد بالندگی و شکوفایی کشور خواهیم بود.

امروزه آگاهی بخشی به جامعه و انجام این رسالت خطیر وظیفه اصحاب رسانه و خبرنگاران است
خبرنگاران با تبیین جایگاه و دستاورد‌های انقلاب اسلامی و با امید آفرینی در جامعه، نقش مهمی در مسیر توسعه و پیشرفت جامعه ایفا می‌کنند که باید قدر جایگاه خود را بدانند و از این فرصت حداکثر استفاده را کنند.

رسالت شما خبرنگاران با سیاست جهاد تبیین در خصوص انتخابات پیش رو، که نقش و تأثیر بسزایی در آینده کشور دارد در چند بخش باید انجام گیرد. اول نقش و جایگاه مجلس در توسعه و رشد جامعه دوم وظایف نمایندگان سوم تبیین شاخصه‌های نمایندگان اصلح، جهت انتخاب عالمانه و آگاهانه مردم چهارم نقش مردم در انتخاب نماینده و تأثیر این انتخاب بر آینده کشور پنجم ترغیب و تشویق مردم، جهت مشارکت حداکثری در انتخابات.

واکنش مدیرکل امور بانوان استانداری به مرگ دو مادر باردار در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج
دنبال کنید

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهداء والامقام اصحاب رسانه بویژه شهیدان محمود صارمی و خداعفو عبدیان و پاسداشت روز خبرنگار این روز فرخنده را به اصحاب رسانه و خبرنگاران متعهد استان کهکیلویه و بویراحمد تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

پایان پیام/
 


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi