شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیگیری قادری برای انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس

نماینده مردم شیراز و رزقان در مجلس برای تسریع در موافقت نامه های زیست محیطی برای بهبود وضعیت آب استان فارس با مسئولان مربوطه نشستی برگزار کرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 96900
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴

کرونا :

پیگیری قادری برای انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، جعفر قادری و ابراهیم عزیزی نمایندگان شیرزا و زرقان، برای بررسی وضعیت آب شرب حوزه انتخابیه نشستی برگزار کردند. در این نشست مدیرعامل آب منطقه‌ای، مجری طرح انتقال آب از خلیج فارس تا استان فارس و مشاورین آب منطقه‌ای، رئیس سازمان حفاظت محیط ‌زیست و دو نفر از معاونان او نیز حضور داشتند.

مسئولان موضوع تسریع در موافقت‌نامه‌های زیست‌محیطی برای ادامه کار آب‌شیرین‌کن و انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس را مورد بحث و بررسی قرار دادند ومقرر شد در اولین فرصت بقیه موافقت‌ها هم اعمال شود.

جعفر قادری در باره این نشست گفت: در این جلسه موضوع خط انتقال آب از سد تنگ سرخ به شیراز نیز مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه ۸۰ درصد حوزه آبریز این سد در استان فارس است و حق‌ آبه‌ای برای شهر شیراز در نظر گرفته شده، این خط انتقال یکی از طرح‌هایی است که می‌تواند بخشی از آب شرب شیراز را تامین کند.

نایب رییس اول کمیسیون جهش تولید افزود: موضوع تسریع در حل مشکل زمین‌های شهر صدرا، که با پارک ملی بمو تداخل دارد مورد بررسی قرار گرفت. ریاست سازمان قول دادند در هفته‌های آینده که جلسه مقدماتی شورای عالی حفاظت محیط ‌زیست برگزار می شود طرح را پخته‌تر کنند و در شورای عالی حفاظت محیط ‌زیست که با حضور رئیس‌جمهور برگزار خواهد شد مشکل زمین‌های شهر صدرا را برطرف کنند.

قادری ادامه داد: موضوعات دیگر زیست‌ محیطی فارس نیز مورد بررسی قرار گرفت و ایشان اعلام آمادگی کردند تا به طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی و عمرانی که به محیط ‌زیست آسیب وارد نمی‌کنند کمک کنند و نگاه ایشان به این طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی مثبت است.

مازوت‌سوزی در بناب به معضل اصلی این شهر تبدیل شده است/وزارت نفت مقصر اصلی در آلودگی هوای ناشی از مازوت‌سوزی است
دنبال کنید

لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه دکتر قادری با اشاره به اهمیت و جایگاه طرح راهبردی انتقال آب از خلیج فارس و پنج طرح پیش‌بینی‌شده، این موضوع را ذکر کرد که با اجرای این طرح محدودیت ایجاد واحدهای صنعتی برداشته خواهد شد و هر واحد صنعتی که بتواند آب را با قیمت تمام شده خریداری کند می‌تواند مجوز فعالیت دریافت کند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi