دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

مازوت‌سوزی در بناب به معضل اصلی این شهر تبدیل شده است/وزارت نفت مقصر اصلی در آلودگی هوای ناشی از مازوت‌سوزی است

نماینده مردم بناب در مجلس، با بیان اینکه آلودگی هوای ناشی از مازوت‌سوزی در نیروگاه به یکی از معضلات اصلی شهر بناب تبدیل شده است تاکید کرد که وزارت نفت مکلف است مازوتی که به نیروگاه‌ها می‌دهد سرب‌زدایی و گوگردزدایی کند اما اراده‌ای دراین وزارتخانه برای تحقق این مهم مشاهده نمی‌شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 105569
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱

کرونا :

مازوت‌سوزی در بناب به معضل اصلی این شهر تبدیل شده است/وزارت نفت مقصر اصلی در آلودگی هوای ناشی از مازوت‌سوزی است

محمد باقری در گفتگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت ، در رابطه با مازوت‌سوزی در نیروگاه حرارتی بناب که باعث تشدید آلودگی هوا در این شهر شده است، گفت: ما بارها موضوع آلودگی نیروگاه بناب را پیگیر بودیم که متاسفانه در فصل زمستان و  پاییز تامین سوخت آن از طریق مازوت‌سوزی انجام شده و باعث آلودگی هوا در بناب و شهرهای مجاور آن شده است.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما این موضوع را از طریق وزارتخانه‌های نفت و نیرو پیگیری کردیم و از طرف وزارت نیرو به نتایج خوبی هم رسیدیم اما متاسفانه اراده‌ای در وزارت نفت برای حل این مشکل نمی‌بینیم.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون آلودگی هوای ناشی از مازوت‌سوزی در نیروگاه به یکی از معضلات اصلی شهر بناب تبدیل شده است و این مشکل به عدم اجرای قانون مترقی هوای پاک در کشور برمی‌گردد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با تاکید بر اینکه وزارت نفت مکلف است مازوتی که به نیروگاه‌ها می‌دهد سرب‌زدایی و گوگردزدایی کند.  یادآور شد: ما از وزرای نیرو و نفت سوالاتی در این رابطه مطرح کردیم و نتیجه این شد که وزارت نفت باید قانون هوای پاک را اجرا کند. از سوی دیگر بی‌تدبیری مسئولان، عدم سرمایه‌گذاری به موقع و بی‌ارادگی در سیستم مدیریتی کشور از جمله عوامل موثر در ایجاد آلودگی هوای ناشی از مازوت‌سوزی در کشور است.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هم‌اکنون یک شرکت دانش بنیانی پیدا کردیم که راهکاری برای رفع مشکل مازوت‌سوزی در نیروگاه‌ها ارائه داده است اما در این زمینه اراده وزارت نفت بسیار مهم است لذا اجرای قانون هوای پاک باید به یک مطالبه جدی در تمام کشور برای رفع مشکل آلودگی هوا تبدیل شود./

اعتبارات مصوب مجموعه تالار شهر اردبیل پیگیری شده و بزودی پرداخت می شود
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi