شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

یادواره شهدا کمردوغ چاروسا برگزار شد+تصاویر

به گزارش کرونا از چاروسا، با حضور مردم و مسئولان یادواره شهدا روستای کمردوغ چاروسا برگزار شد. در این مراسم امام جمعه قلعه رئیسی، بخشدار و جانشین سپاه و جمعی از پاسداران شهرستان کهگیلویه و مسئولان ادارات بخش چاروسا و خانواده شهدا و مردم حضور داشتند. یادواره شهدا روستای کمردوغ از طرف حوزه مقاومت بسیج

اختصاصی کرونا

کد خبر : 96822
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴

کرونا :

یادواره شهدا کمردوغ چاروسا برگزار شد+تصاویر

به گزارش کرونا از چاروسا، با حضور مردم و مسئولان یادواره شهدا روستای کمردوغ چاروسا برگزار شد.

در این مراسم امام جمعه قلعه رئیسی، بخشدار و جانشین سپاه و جمعی از پاسداران شهرستان کهگیلویه و مسئولان ادارات بخش چاروسا و خانواده شهدا و مردم حضور داشتند.

یادواره شهدا کمردوغ چاروسا برگزار شد+تصاویر 16

یادواره شهدا کمردوغ چاروسا برگزار شد+تصاویر 17

یادواره شهدا کمردوغ چاروسا برگزار شد+تصاویر 18

یادواره شهدا کمردوغ چاروسا برگزار شد+تصاویر 19

یادواره شهدا کمردوغ چاروسا برگزار شد+تصاویر 20

یادواره شهدا کمردوغ چاروسا برگزار شد+تصاویر 21

یادواره شهدا کمردوغ چاروسا برگزار شد+تصاویر 22

یادواره شهدا کمردوغ چاروسا برگزار شد+تصاویر 23

یادواره شهدا کمردوغ چاروسا برگزار شد+تصاویر 24

یادواره شهدا کمردوغ چاروسا برگزار شد+تصاویر 25

یادواره شهدا کمردوغ چاروسا برگزار شد+تصاویر 26

یادواره شهدا کمردوغ چاروسا برگزار شد+تصاویر 27

یادواره شهدا کمردوغ چاروسا برگزار شد+تصاویر 28

یادواره شهدا کمردوغ چاروسا برگزار شد+تصاویر 29

یادواره شهدا روستای کمردوغ از طرف حوزه مقاومت بسیج چاروسا، فرمانده پایگاه کمردوغ و دهیاری روستای کمردوغ و تلاش و همکاری مردم و خانواده شهدا برگزار شد.

حضور اقشار مختلف مردم و به خصوص نسل جوان در این مراسم قابل تقدیر بود.

حجت الاسلام حیدرخواه امام جمعه قلعه رئیسی سخنران این مراسم بود و ایزدخواه بخشدار چاروسا به مردم و مسئولین خیرمقدم گفت.

حجت الاسلام حیدرخواه امام جمعه قلعه رئیسی در این مراسم با تسلیت ایام محرم و عاشورای حسینی عنوان کرد: وقتی به تاریخ معاصر کشور نگاه می کنیم در مواقعی کشور ما را یک روزه اشغال کردند اما در دوران دفاع مقدس تمام دنیا روی هم گذاشتند تا کشور ما را اشغال کنند اما با از خودگذشتگی جوانان و غیرت آنها یک وجب از خاک را هم به دشمن ندادند.

امام جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: شهدا وظیفه خود را خوب شناخته بودند و در تمامی تاریخ افراد و گروه های زیادی تلاش کردند تا کربلا در کربلا بماند اما در اولین مرحله حضرت زینب(س) و تمامی اهل بیت تمام تلاش خود را بکار گرفتند و توانستند در مدت چهل روز خود بنی امیه هم به اشتباه خود پی بردند.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ تلاش های زیادی کردند تا اثری از حادثه کربلا نماند حتی کربلا را شخم هم زدند و مردم به زیارت آنها نروند اما امروز حسین و کربلا محل امن زیارت زائرین زیادی از سراسر جهان است.

با حضور دکترخادمی ساختمان کانون کارشناسان رسمی دادگستری با ۱۵ میلیارد ریال افتتاح شد
دنبال کنید

وی در ادامه با بیان اینکه رمز شهید شدن این انسانها شهید زیستن است بیان کرد: امروز همه ما اگر بخواهیم در مسیر شهدا باشیم و حمایت ولی فقیه زمان خودمان باشیم باید مثل شهدا زندگی کنیم و علم شهدا به دین و امام زمان خود بالا بود و در طول تاریخ اگر کسی در زمان امام خود ماند موفق شد و بسیاری از شهدا سن آنها زیر سی سال بود اما علم آنها بالا بود.

حیدرخواه تاکید کرد: اگر می خواهیم ادامه دهنده مسیر شهدا و شهدا کربلا هستیم باید ببینیم در مسیر امام و ولی خود هستیم، ببینیم جزء کدام گروه هستیم و یا جزء گروهی هستیم که پایبند به ولی و امام خود هستیم و حضور ما در مراسم شهدا و سید الشهدا سبب عاقبت بخیری همه ما می شود و کسی که خیمه امام حسین(ع) را آتش می زند اگر به خیمه امام زمان و اهل بیت هم قرار بگیرد رحم نمی کند و آتش می زند.

ایزدخواه بخشدار چاروسا در این مراسم ضمن خیرمقدم به مردم و مسئولین شهدا را ادامه دهنده عاشورا دانست و گفت: خداوند متعال خود مزد شهادت را می دهد و شهدا را صاحب اختیار در شفاعت دادن می کند تا آنهایی را که شهدا می خواهند شفاعت کرده و همراه شهید وارد بهشت شوند به طوری که از آیات قرآن فهمیده می شود که شهدا به صورت کاروانی به همراه پدران، مادران، همسران و فرزندان صالح خود و دیگر بستگان به همراه رضایتمندی الهی وارد بهشت می شوند.

وی افزود: نهضت عاشورا ، شعله‌ای بود که از گودال قتلگاه به همۀ زمین ها و زمان ها دامن گسترد و برتر از هر الگو و فراتر از هر اسوۀ دیگری قافله قلبها را در پی خویش کشاند و به انقلاب اسلامی پشتوانه‌ حماسی‌ و عاطفی داد و دوران دفاع مقدس را به میدان حماسه‌ و خون‌ مبدل‌ نمود. 

افزون بر۱۱۱ هزار دز واکسن کرونا به کهگیلویه و بویراحمد تحویل داده شد
دنبال کنید

ایزدخواه خاطرنشان کرد: آنهایی که در راه خدا و حفظ احکام نورانی اسلام و الهی به شهادت می رسند بدون حزن و خوف و اندوه در بالاترین درجه بهشت حاضر می شوند و در قهقهه مستانه شان در جوار الهی آرام می گرند.

سرهنگ شریفی جانشین سپاه شهرستان کهگیلویه در این مراسم در گفتگو با خبرنگاران هدف از برگزاری یادواره شهدا را یادواری درس شهید و شهادت است بیان کرد:  یادواره شهدا بر افکار جامعه به ویژه نسل جوان موثر است و گامی در راستای ایجاد تمدن اسلامی به شمار می‌رود.

شریفی در خاتمه با تاکید بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء، عنوان کرد: یادواره شهدا کمک می کند تا نسلی که شهدا را ندیدند با شهدا و مسیر آنها آشنا شوند.

گفتنی است، روستای کمردوغ در ۱۵کیلومتری شهر قلعه رئیسی است که ۵شهید تقدیم نظام و انقلاب کرد.

گزارش :سیدحسن آرمند

پایان پیام/۸۲۰۲۱


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi