شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

میرتاج الدینی: سفر رئیس‌جمهور به آفریقا دیپلماسی فعال و تاثیر‌گذار را به جهان نشان می‌دهد

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی کرونا با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به سه کشور آفریقایی گفت: سفری که رئیس جمهور داشتند بعد از ۱۱ سال غفلتی که در دولت قبل در خصوص آفریقا صورت گرفته بود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

اختصاصی کرونا

کد خبر : 95706
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

کرونا :

میرتاج الدینی:  سفر رئیس‌جمهور به آفریقا دیپلماسی فعال و تاثیر‌گذار را به جهان نشان می‌دهد

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی کرونا با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به سه کشور آفریقایی گفت: سفری که رئیس جمهور داشتند بعد از ۱۱ سال غفلتی که در دولت قبل در خصوص آفریقا صورت گرفته بود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نشان از دیپلماسی فعال و موفق دولت سیزدهم  است که متاسفانه در گذشته شاهد آن بودیم که آفریقا فراموش شده بود و در ۵۶ سفر دولت قبل حتی یک سفر هم برای آفریقا برنامه‌ریزی نشده بود.

وی در ادامه تاکید کرد: این که ۳ کشور کنیا، اوگاندا و زیمباوه پر‌ظرفیت آفریقایی مورد بازدید رئیس جمهور قرار گرفته است، حاکی از ارتباط و روابط راهبردی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای آفریقایی است با این سفر ارتباطات دو طرفه در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بیش از پیش تقویت خواهد شد. 

 وی با اشاره به فرصت‌های اقتصادی خوبی که در زمینه‌های گوناگون در این سفر برای کشورمان ایجاد شده است، گفت: از فرصت‌هایی که ایجاد شده می‌توان به صادرات محصولات شرکت‌های‌دانش بنیان، پتروشیمی، دارو و پهباد اشاره کرد.

وی افزود: یکی از نکته‌های مثبت این سفرها آن است که توان ایران در تولید دانش‌های روز دنیا به رخ جهانیان  کشانده می‌شود.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:کشت فرا سرزمینی و محصولات استراتژیک کشورمان در سه کشور آفریقایی و انتقال آن به کشور، از دستاوردهای مهم سفر‌ رئیس جمهور است. 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو ادامه داد:در هر صورت ظرفیت‌های زیادی که راکد مانده بود با سفر رئیس جمهور و هیات همراه به ۳ کشور کنیا، اوگاندا و زیمباوه فعال شد و این سفر، از نظر سیاست بین الملل هم یک سیاست خارجی فعال و دیپلماسی تاثیر‌گذار را به جهان نشان می‌دهد.

محدودیت ترددها در کهگیلویه و بویراحمد شامل همه رنگ بندی ها می شود
دنبال کنید

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: دشمن همیشه تلاش می‌کند که جمهوری اسلامی را در انزوا سیاسی قرار بدهد با فشارهای سیاسی و تحریم‌ها  ایران را وادار به عقب نشینی کند اما با  تحرکات سیاسی و دیپلماسی فعال نقشه دشمن نقش بر آب  می‌شود و تحریم هم خنثی و بی‌اثر می‌شود.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi