شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

بانک اطلاعاتی موقوفات استان یزد تهیه شود/ لزوم احیای موقوفات در استان

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس در نشست با مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان یزد با تاکید بر لزوم احیای موقوفات در استان گفت: بانک اطلاعاتی موقوفات استان یزد تهیه شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 95094
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

کرونا :

بانک اطلاعاتی موقوفات استان یزد تهیه شود/ لزوم احیای موقوفات در استان

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک و رییس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی در نشست با مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به نگاه مردم در خصوص موقوفات، گفت: در نگاه عامیانه، موقوفات به معنای هدردادن تلقی می شود و دلیل این نگاه هم بی توجهی به موقوفات و رها شدن آن در طول زمان بوده است.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اصلا توجهی به مسئله وقف نمی شد ولی در طول بیش از ۴۰ سال گذشته شاهد اقدامات و از جمله قانونگذاری در این زمینه داریم.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: متاسفانه امروزه پایین ترین ارزش گذاری توسط کارشناسان برای وقف انجام فلذا کمترین ارزش را در بین مردم دارد، در صورتی که وقف سنت حسنه ای است که در دین اسلام بسیار تاکید شده و اگر به آن توجه شود می تواند در سایه آن اقتصاد کشور را دگرگون سازد.

جوکار با تاکید بر اینکه اگر موقوفه ای نسبت به زمان دارای کارایی مناسبی نیست، باید نسبت به تغییر کاربری آن و تبدیل به احسن اقدام کرد، گفت: تغییر کاربری ها و تبدیل به احسن کردن و احیای موقوفات بسیار مهم است که باید یکی از اولویت های اداره کل اوقاف قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شناسایی موقوفات و بانک اطلاعاتی قوی و بروز یکی از اقداماتی است که می تواند در دستور کار مسئولان اوقاف قرار گیرد، افزود: با این کار می توان به صورت برخط وضعیت موقوفات را جویا شد و برای حفظ و نگهداری آن اقدام کرد.

مراسم تودیع و معارفه رئیس دامپزشکی باشت برگزار شد+تصاویر
دنبال کنید

جوکار در پایان تاکید کرد: در مسئله موقوفات به گونه ای برنامه ریزی صورت گیرد که ضمن احیای موقوفه، ثروتی ایجاد شود تا در زمینه کارهای عام المنفعه مورد استفاده قرار گیرد؛ همچنین اداره اوقاف و امور خیریه می تواند با آورده زمین های مناسبی که در اختیار دارد تحول جدی در تولید مسکن ملی داشته باشد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi