جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعیت جوان و جویای کار در استان خراسان شمالی بیکار هستند

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۵۸ درصد جمعیت کشور در سن کار اما غیرفعال هستند، گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای این ظرفیت را دارد که با مهارت آموزی از این ظرفیت بهره گیری کند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 94979
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸

کرونا :

جمعیت جوان و جویای کار در استان خراسان شمالی بیکار هستند

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با اشاره به برگزاری نشست با مربیان مراکز فنی و حرفه‌ای استان خراسان شمالی با بیان اینکه ۵۸ درصد جمعیت کشور در سن کار اما غیرفعال هستند، گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای می‌تواند ای ظرفیت را فعال کند.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت مهارت آموزش برای ارتقای آمار اشتغال در کشور، افزود: نیاز است که فنی و حرفه‌ای به جمعیت غیر فعال کشور اما در سن کار، توجه کند.

وی با بیان اینکه نقص اصلی سازمان فنی و حرفه‌‌ای، تداخل عناوین بوده، اضافه کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌‎ای باید با تمرکز روی وظایف خود، اهداف مد نظر را دنبال کند، ضمن اینکه تدوین اساسنامه برای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ضروری است تا این شرح وظایف مشخص شود به همین دلیل کمیسیون آموزش مجلس این موضوع را در دستور کار خود دارد.

وحیدی اهمیت رتبه‌بندی مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را یکی دیگر از اقدامات ضروری برشمرد و گفت: با این اقدام شأن آموزشی سازمان نیز لحاظ می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تأکید بر ضرورت ورود سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به موضوعات جدید، گفت: هوش مصنوعی قدرت توانمندی مشاغل آینده را دارد و باید به این عرضه نیز با برنامه ریزی درست و دقیق ورود کرد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi