شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

صنعت دام و طیور استان مازندران نیازمند حمایت ویژه است

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس با اشاره به اینکه مازندران قطب صنعت دام وطیور کشور است، گفت: در استان مازندران می‌توانیم شرایط خوبی را برای صنعت دام و طیور و شیلات، زنبورداری و نوغانداری فراهم کنیم چرا که مازندران در تمامی این بخش‌ها حرفی برای گفتن دارد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 94358
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

کرونا :

صنعت دام و طیور استان مازندران نیازمند حمایت ویژه است

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، منصورعلی زارعی در جمع فعالان بخش کشاورزی استان اظهار کرد: با وجود موفقیت‌هایی که بعد از انقلاب اسلامی در بخش کشاورزی به ویژه دام و طیور داشتیم اما مشکلات فراوانی هم همچنان در این حوزه وجود دارد که باید نسبت به رفع آن تلاش شود.

وی افزود: قبول داریم کارکنان جهاد کشاورزی در حقوق و دستمزد و امکانات نسبت به سایر ارگان‌ها از مزایای کمتری برخوردار هستند و کارهای سختی را انجام می‌دهند اما این وزارتخانه و سازمان‌های متبوع‌شان با قشری به نام کشاورز و تولیدکننده سرکار دارند که بی‌ادعا در حال تولید هستند تا امنیت غذایی جامعه دچار خدشه و آسیب نشود.

زارعی با بیان اینکه نباید به گونه‌ای عمل می‌کردیم میزان تولید در حوزه دام و طیور کم می‌شد، گفت: مازندران با توجه به تولیدات فراوان‌تری که نسبت به سایر استان‌ها در بخش دام و طیور دارد باید نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد دام سبک استان از بین رفت و برای پیشبرد کارها باید از ظرفیت تشکل‌ها استفاده کنیم و کارها را به تشکل‌ها واگذار کنیم چرا که آنها دلسوزتر از من و شمای مسئول هستند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در استان مازندران می‌توانیم شرایط خوبی را برای صنعت دام و طیور و شیلات، زنبورداری و نوغانداری فراهم کنیم چرا که مازندران در تمامی این بخش‌ها حرفی برای گفتن دارد.

منصورعلی زارعی ادامه داد: ۱۷ هزار فارغ‌التحصیل کشاورزی در مازندران داریم که باید پای کار باشند در حالی که تنها ۲ هزار نفر پای کار هستند و فقط از ظرفیت این تعداد اندک مهندسان در استان استفاده شد./

توانمندی‌های جوانان اهری در کلیه رشته‌های ورزشی عالی و ستودنی است
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi