سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

فارس من| مشکل زمین مسکن ملی یاسوج سرانجام رفع شد

به گزارش کرونا از یاسوج؛ ساخت مسکن برای محرومان و مستضعفان و قشر بی‌سرپناه جامعه کاری بزرگ و پسندیده بود که از دولت نهم و دهم آغاز شد و در کل کشور و به تبع در استان کهگیلویه و بویراحمد مسکن مهر کمک بزرگی برای خروج افراد بی سرپناه از وضعیت نامناسب آن روزها بود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 94256
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶

کرونا :

فارس من| مشکل زمین مسکن ملی یاسوج سرانجام رفع شد

به گزارش کرونا از یاسوج؛ ساخت مسکن برای محرومان و مستضعفان و قشر بی‌سرپناه جامعه کاری بزرگ و پسندیده بود که از دولت نهم و دهم آغاز شد و در کل کشور و به تبع در استان کهگیلویه و بویراحمد مسکن مهر کمک بزرگی برای خروج افراد بی سرپناه از وضعیت نامناسب آن روزها بود.

دولتی که آجر روی آجر نگذاشت

دولت نهم و دهم در استان کهگیلویه و بویراحمد اقدامات بزرگی در زمینه خانه دار شدن افراد محروم انجام داد و در تمامی نقاط این استان و شهرهای مختلف مسکن مهر به صورت انبوه ساخته شد و همان موجب گردید تا مشکل بسیاری از مردم در آن مقطع برطرف شود.

اما با روی کار آمدن دولت یازدهم و دوازدهم عملاً مسکن مهر در کشور و در استان کهگیلویه و بویراحمد متوقف شد تا جایی که حتی مسئولان آن دولت از جمله وزیر مسکن و شهرسازی به جای پرداختن به رویه قبلی آن را مورد نکوهش قرار داده و مسکن مهر را جز اقدامات پوپولیستی دولت نهم و دهم قلمداد کردند و عملاً آجری روی آجر در آن دولت گذاشته نشد و همین موجب گردید تا دوباره در شهرهای مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد و البته در همه نقاط کشور مشکل مسکن ایجاد شود.

اما دولت قبل برای سرپوش گذاشتن بر کم کاری و سهل انگاری خود، طرح مسکن ملی را در دستور کار قرار داد و البته اقدامات ابتدایی و جزئی نیز انجام شد تا اینکه دولت سیزدهم روی کار آمد و موضوع مسکن ملی به شدت و با برگزاری جلسات مختلف کشوری و استانی پیگیری شد.

معارضان همیشه سد راه، دلیلی بر رکود مسکن ملی در مرکز استان

در استان کهگیلویه و بویراحمد طرح مسکن ملی نیز به صورت اضطراری در دستور کار قرار گرفت و در همه شهرهای استان اکنون به جز شهر یاسوج طرح مسکن ملی پیشرفت بسیار خوبی را تجربه می کند.

در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که یکی از سه شهر نخست حاشیه نشین در کشور به شمار می رود مشکلات زیادی در خصوص مسکن وجود دارد و در صورتی که مسئولان و دولت فکری به حال آن نکنند در آینده نزدیک کسی توان جوابگویی این جمعیت بسیار زیاد را نخواهد داشت.

شناور حامل کالای قاچاق در دیلم به مقصد نرسید
دنبال کنید

موضوع مسکن ملی در شهر یاسوج متاسفانه به یک مشکل بزرگ برخورد کرد و آن مشکل تامین زمین بود.

کیست که نداند در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد معارضان و سودجویان با منابع ملی چه کرده‌اند؛ به قول استاندار اسبق کهگیلویه و بویراحمد هر کسی که در دوره ای و در شاید ۷۰ سال پیش رمه و گله آنها از منطقه‌ای عبور کرده آن را متعلق به خود می‌دانند و همین موجب شده تا معارضین بسیار زیادی برای همین اندک زمین موجود وجود داشته باشد.

بنابراین مشکل بزرگی سد راه ساخت مسکن ملی در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به وجود آمده و عملاً یاسوج یکی از مراکز استان در کشور است که در این طرح با مشکل مواجه شده و مردم نیز خواستار پیگیری آن از سوی رسانه‌ها هستند به نحوی که مخاطبان کرونا در سامانه فارس من این مشکل را چنین عنوان کرده‌اند «چرا ساخت مسکن ملی یاسوج راکد ماند؟».

به همین منظور و برای پی بردن به آخرین وضعیت مسکن ملی در استان کهگیلویه و بویراحمد به سراغ محمد راستا مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد رفتیم تا در این خصوص از او سوالاتی داشته باشیم.

رتبه‌های استان در احداث مسکن ملی در حال تغییر است

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ابتدا با بیان آماری از بهبود وضعیت این استان در شاخه های مختلف گفت: در واگذاری زمین انفرادی در کشور رتبه ۲۰ تا ۲۳ را داریم که قبلا این رتبه بسیار پایین تر بود در بازآفرینی شهری رتبه ۱۲ تا ۱۸ هستیم در بافت فرسوده رتبه ۱۹ را به خود اختصاص دادیم خوشبختانه جهش خوبی در زمینه های مختلف پیدا کرده ایم.

وی در ادامه به طرح مسکن ملی اشاره کرد و گفت: متاسفانه یکی از مشکلات ما در شهر یاسوج کمبود زمین است که هنوز هم این کمبود را احساس می کنیم.

پرهیز از دست اندازی به خاک ایران، پیام «آزادسازی خرمشهر» به دشمنان بود
دنبال کنید

خبر خوش تامین زمین ۶۰ هکتاری

راستا با اعلام خبر خوشی برای مردم به خصوص متقاضیان مسکن ملی گفت: با یک مالک در شهر یاسوج به میزان ۶۰ هکتار به توافق رسیدیم هم اکنون که با شما صحبت می کنم در جلسه تهران هستیم از هفته گذشته و این هفته جلسات فشرده را در وزارتخانه برای تایید این زمین برگزار کرده‌ایم که امید بسیار زیادی برای تایید آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه این زمین همه متقاضیان شهر یاسوج را جوابگو خواهد بود گفت: در یاسوج باید ادارات خدمات رسان و جهاد کشاورزی همکاری کنند آب و برق و البته شهرداری در آینده باید برای صدور پروانه ها پای کار بیایند.

این مسئول با بیان اینکه با مالک زمین هیچگونه مشکلی نداریم و به توافق رسیده‌ایم یادآور شد: دستگاه های خدمات رسان قبلا کوتاهی‌های کردند باید در این دوره جبران شود.

بانک‌های هم اینجا سنگ اندازی می‌کنند

وی با بیان اینکه بانک‌ها باید پای کار باشند و بهانه اعتبارسنجی را پیش نکشند گفت: چرا باید بانک‌ها خیلی سخت گیری کنند در حالی که مردم مشکل زیادی دارند همچنین پیمانکاران هم گفته‌اند که ضمانت نامه در رهن بانک قرار خواهند داد و مشکل باز پس گیری نیز پیش نمی‌آید.

راستا با ابراز تاسف از همکاری ضعیف بانکها در استان یادآور شد: اینگونه عمل کردند که از لحاظ انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات در کشور رتبه ای داریم که در اینجا قابل بازگو کردن نیست.

وی در پاسخ به این سوال فارس که آیا مردم باید خوشبین باشند که مشکل زمین در شهر یاسوج برطرف خواهد شد گفت: با اطمینان می‌گویم که این مشکل از جانب مالک و همچنین وزارت راه و شهرسازی بر طرف شده مالک ابتدا پای کار نمی آمد اما با جلسات متعددی که برگزار کردیم تفاهمنامه حاصل شد جلسات مشترکی بین ما و مالک و وزارتخانه برگزار شد و اکنون که با شما صحبت می‌کنم در تهران پیگیر آن هستیم تا بتوانیم مشکل مسکن ملی را در یاسوج برطرف کنیم.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi