شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

تأمین آب شرب پایدار شهر سبزوار با حفر و تجهیز چاه در منطقه بَفره پیگیری شده است

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس گفت: تأمین آب شرب پایدار شهر سبزوار با حفر و تجهیز چاه در منطقه “بَفره” پیگیری شده است که با تجهیز این چاه‌ها کسری حدود ۳۰۰ لیتر بر ثانیه آب شهر سبزوار در اوج مصرف ماه‌های گرم سال برطرف می‌شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 94033
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱

کرونا :

تأمین آب شرب پایدار شهر سبزوار با حفر و تجهیز چاه در منطقه بَفره پیگیری شده است

به گزارش خبرنگارکرونا به نقل از خانه ملت، علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن و عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی گفت: تأمین آب شرب پایدار شهر سبزوار با حفر و تجهیز چاه در منطقه “بَفره” پیگیری شده است که با تجهیز این چاه‌ها کسری حدود ۳۰۰ لیتر بر ثانیه آب شهر سبزوار در اوج مصرف ماه‌های گرم سال برطرف می‌شود.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم افزود: برای نجات شهر از بحران کم آبی، اجرای طرح‌های آبخیز و آبخوان‌داری در مناطق مختلف به ویژه شهرستان داورزن با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت‌های سالهای اخیر در حوزه آب و فاضلاب گفت: عملیات نوسازی و اصلاح شبکه آبرسانی منجر به کاهش بروز اتفاقات از ۹ هزار مورد در سال ۹۸ به سه هزار و ۴۰۰ مورد در سال گذشته، کاهش هدررفت و حفظ منابع آبی شده است.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال‌های اخیر با بروز پدیده خشکسالی، وقوع بحران در تأمین آب بخش آشامیدنی، کشاورزی و صنعت، طرح انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به فلات مرکزی در دستور کار قرار گرفته است.

عنابستانی افزود: در مسیر اجرای این طرح به مشهد، به منظور رفع نیاز آبی بخش شرب و صنعت، اختصاص یک انشعاب نیز به شهرستان سبزوار پیگیری می‌شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi