جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تنش آبی باعث ایجاد بحران در کشاورزی ساوه می شود

نماینده مردم ساوه در مجلس گفت: به دلیل تنش‌های آبی ناشی از کمبود بارش‌ها و کاهش حجم دریاچه سد الغدیر ساوه کشاورزی این منطقه در معرض خطر است قطعاً اگر بارندگی به همین روال ادامه داشته باشد در تأمین نیاز آب شرب با چالش مواجه خواهیم شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 94021
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹

کرونا :

تنش آبی باعث ایجاد بحران در کشاورزی ساوه می شود

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، محمد سبزی در گردهمایی کشاورزان و باغداران ساوه با اشاره به اینکه امتیازات کشاورزی این شهرستان کمتر از ظرفیت‌های صنعتی این منطقه در کشور معرفی شده است، اظهار کرد: در حالی که شهرستان ساوه با تولید بیش از ۷۰ نوع محصول کشاورزی از جمله انار، پسته، زیتون، طالبی، گندم و جو قطب تولید کشاورزی است‌.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۱ هزار هکتار باغ پسته در زرندیه و ساوه و ۱۰ هزار هکتار باغ انار در ساوه وجود دارد، افزود: این شهر سال گذشته میزبان جشنواره ملی انار ملی بوده و قرار است این جشنواره در سطح بین‌المللی نیز برگزار شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس تصریح کرد: به دلیل تنش‌های آبی ناشی از کمبود بارش‌ها و کاهش حجم دریاچه سد الغدیر ساوه کشاورزی این منطقه در معرض خطر است قطعاً اگر بارندگی به همین روال ادامه داشته باشد در تأمین نیاز آب شرب با چالش مواجه خواهیم شد.

 سبزی با اشاره به وجود سه مرکز تحقیقات علمی در حوزه کشاورزی ساوه گفت: با تبدیل این مراکز به دهکده علم و فناوری علاوه بر ایجاد تحول در بخش کشاورزی این منطقه می‌توان از زیرساخت‌های آن نیز به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی افزود: اجرای طرح انتقال سهم آب ساوه به عنوان بزرگترین طرح عمرانی استان مرکزی با تخصیص اعتبار در سفر هیئت دولت به استان مرکزی توسط پیمانکار شتاب بیشتری گرفته است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس تصریح کرد: شیوه کشاورزی سنتی و آبیاری غرقابی از بین رفته و با توجه به شرایط بحران، بی آبی گریبانگیر کشاورزی شده لذا بهره گیری از شیوه‌های علمی در بخش کشاورزی ضروری است./

وزیر امور خارجه کشورمان با اسماعیل هنیه در تهران دیدار و گفت و گو کرد
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi