پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

تصمیم‌گیری برای کارخانه آرد و نشاسته یاسوج؛ جلسه‌ای تکراری یا تدبیری برای فرار از رکود؟

به گزارش کرونا از یاسوج؛ کارخانه آرد و نشاسته یاسوج یکی از معدود واحدهای تولیدی بود که تعدادی خانوار را در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نان می‌داد و از آن ارتزاق می کردند و همچنین کمکی به تولید مورد نیاز مشتقات آرد در کشور بود. خوب به یاد داریم که کارگران کارخانه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 93820
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

کرونا :

تصمیم‌گیری برای کارخانه آرد و نشاسته یاسوج؛ جلسه‌ای تکراری یا تدبیری برای فرار از رکود؟

به گزارش کرونا از یاسوج؛ کارخانه آرد و نشاسته یاسوج یکی از معدود واحدهای تولیدی بود که تعدادی خانوار را در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نان می‌داد و از آن ارتزاق می کردند و همچنین کمکی به تولید مورد نیاز مشتقات آرد در کشور بود.

خوب به یاد داریم که کارگران کارخانه آرد به صورت چند شیفت بر سر کار حاضر می‌شدند شور و نشاطی وجود داشت و خونی در رگ های تولید و اشتغال این شهر و دیار جاری شده بود.

تا اینکه مثل سایر واحدهای دیگر دست بی تدبیری از آستین مدیریت ها بیرون آمد و کارخانه آرد و نشاسته یاسوج سرنوشتی مثل همسایه کناری خودش یعنی کارخانه قند پیدا کرد و کارگران کارخانه آرد و نشاسته هم بیکار شدند و تولید بر سر جای اول خودش یعنی نقطه صفر برگشت.

تصمیم‌گیری برای کارخانه آرد و نشاسته یاسوج؛ جلسه‌ای تکراری یا تدبیری برای فرار از رکود؟ 5

اما در سال‌های اخیر خبرهای زیادی از کارخانه آرد و نشاسته یاسوج شنیده شد از دوئل‌هایی که با کارخانه مارون و باقری بر سر سهمیه پیدا کرد یا خبرهای ناگوار از دستگاه‌های مدرن؛ البته مدیریت های زیادی هم آمدند و رفتند و پشت میز و صندلی ها قول‌ها و وعده‌هایی دادند که درصدی از آنها هم عملی نشد.

در روزگاری که بخش مهمی از مدیریت سازمان اقتصادی کوثر در دست بعضی فرزندان کهگیلویه و بویراحمد بود از جمله مهندس پناه به عنوان معاون آن مجموعه، جلسات زیادی برگزار شد، استانداران متعددی هم در جلسات تصمیم گیری حاضر بودند اما سوال این است؛ کدام یک از آن تصمیمات به نتیجه رسید؟.

تصمیم‌گیری برای کارخانه آرد و نشاسته یاسوج؛ جلسه‌ای تکراری یا تدبیری برای فرار از رکود؟ 6

در یکی از آخرین اقدامات، نشستی با حضور برخی مسئولان مرکزنشین با مسئولان استانی از جمله بنیاد شهید و مالیاتی و شهرداری یاسوج برای تعیین تکلیف این کارخانه برگزار شد.

۵۵ هزار نفر بیمه شده در شهرستان گچساران وجود دارد
دنبال کنید

شهردار یاسوج قول‌هایی داد و امور مالیاتی هم وعده داد تا آنجا که می‌تواند به بخشودگی‌ها کمک کنند.

اما نکته مهم که اگر در استان عزم جدی برای رفع مشکل این واحد تولیدی وجود داشته باشد باید نظارت ها بیشتر شود.

تصمیم‌گیری برای کارخانه آرد و نشاسته یاسوج؛ جلسه‌ای تکراری یا تدبیری برای فرار از رکود؟ 7

برای این مهم باید کار گروهی با مدیریت و محوریت مسئولان ارشد استانی تشکیل و نظارت ها چندین و چند برابر شود که مصوبات آنها هم باید تنها در سخن خلاصه نشود.

در غیر این صورت چه این جلسه و چه جلساتی که در آینده برگزار شود نتیجه همان خواهد شد که در سال های اخیر شاهد آن بودیم « رکود تولید و سکون اشتغال».

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi