پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

تولید هرماه ۳۶۰۰ تن زباله در گچساران و آخرین اقدامات برای جایگاه جدید دفن پسماند

رضا قشقایی شهردار دوگنبدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: روزانه ۱۲۰ تن زباله در این شهرستان تولید می شود. وی با اشاره به تولید هر ماه ۳ هزار و ۶۰۰ تن زباله در گچساران بیان کرد: درحال حاضر این میزان زباله با ۷ ماشین مخصوص حمل زباله در دو شیفت کاری

اختصاصی کرونا

کد خبر : 93619
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۴:۰۵

کرونا :

تولید هرماه ۳۶۰۰ تن زباله در گچساران و آخرین اقدامات برای جایگاه جدید دفن پسماند

رضا قشقایی شهردار دوگنبدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: روزانه ۱۲۰ تن زباله در این شهرستان تولید می شود.

وی با اشاره به تولید هر ماه ۳ هزار و ۶۰۰ تن زباله در گچساران بیان کرد: درحال حاضر این میزان زباله با ۷ ماشین مخصوص حمل زباله در دو شیفت کاری و۴ دستگاه ماشین لجن کش جمع آوری می شود.

شهردار دوگنبدان تصریح کرد: زباله های بخشی از شهر هم توسط ۳ دستگاه ماشین مخصوص حمل زباله و۳ دستگاه ماشین لجن کش توسط پیمانکار به لندفیل به محل پسماند انتقال داده می شود.

قشقایی عنوان کرد: تنظیفات خیابان‌ها و جدولها توسط یک دستگاه ماشین جارو و دو دستگاه تانکر شستشو از نقلیه شهرداری دوگنبدان وهمچنین لایروبی جدولها در محلات مختلف شهر توسط نیروهای خدماتی و لایروبی کانال های بزرگ توسط ماشین آلات سنگین ازجمله بیل مکانیکی، لودر، بیل بکهو، باب کت و کمپرسی بصورت پیمانی یا امانی انجام می شود.

وی گفت: اغلب ماشین ها فرسوده هستندو صد درصد نیاز به ماشین های جدید می باشد.

شهردار دوگنبدان با اشاره به اقدامات زیست محیطی خاطرنشان کرد: شهرداری اقدامات محیط زیستی ،ازجمله احداث تشتکهای تبخیر جهت جلوگیری از نفوذ و روان شدن شیرابه ها، حصار کشی و فنس کشی، کاشت درختان اطراف لندفیل، توسعه لندفیل وسلول بندی لندفیل را در دستور کار قرار دارد.

قشقایی بیان کرد: از دیگر اقدامات زیست محیطی می توان به تفکیک زباله از مبدا توسط شرکتهای خصوصی و متخصص در این زمینه، آموزش و فرهنگ سازی شهروندان در خصوص تولید حجم زباله کمتر، بازیافت زباله ها با تشویق وحمایت سرمایه گذار بخش خصوصی اشاره کرد.

بازرسی از ۳ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در کهگیلویه و بویراحمد/ ۲۸ تن مواد غذایی معدوم شد
دنبال کنید

وی افزود: مکانیزه کردن حمل زباله بخشی از شهر ،جمع آوری سبد های توری زباله و جایگزین کردن مخزن زباله گالوانیزه مخصوص و استاندارد، خرید چند دستگاه ماشین مخصوص حمل زباله جدید می تواند به محیط زیست و جمع آوری و دفن اصولی تر پسماندها کمک کرد.

شهردار دوگنبدان ادامه داد: برای جمع آوری بهتر زباله ها از سطح شهر حمل زباله ها در ساعت و روزهای مشخص و مطابق جدول زمان بندی که به ساکنین محلات مختلف شهر دراین زمینه نیزاطلاع رسانی شده است توسط شهرداری انجام می شود.

قشقایی با اشاره به جایگاه جددید دفن پسماندها در گچساران اضافه کرد: برای جایگاه جدید بیش از ۱۰ هکتارزمین پیش بینی شده که مستلزم اخذ مجوزاز وزارت کشور،منابع طبیعی ،محیط زیست ، جهاد کشاورزی وسایر ادارات نهادها وسازمانهای مربوطه می باشد.

وی گفت:بعد از اخذ مجوز، برآوردها انجام می شود و اعتبار مورد نیاز از آلایندگی به این اقدام اختصاص داده خواهد شد. 

شهردار دوگنبدان تصریح کرد: نامه نگاریها و اقدامات لازم جهت اخد مجوز این جایگاه جدید دفن پسماندهای گچساران انجام شده ودر حال پیگیری است.

قشقایی اظهار کرد: در حال حاضر دفن زباله ها(پسماندها) به صورت اصولی و سنتی در جایگاه فعلی صورت می گیرد.

تولید هرماه ۳۶۰۰ تن زباله در گچساران و آخرین اقدامات برای جایگاه جدید دفن پسماند 6

تولید هرماه ۳۶۰۰ تن زباله در گچساران و آخرین اقدامات برای جایگاه جدید دفن پسماند 7

تولید هرماه ۳۶۰۰ تن زباله در گچساران و آخرین اقدامات برای جایگاه جدید دفن پسماند 8

تولید هرماه ۳۶۰۰ تن زباله در گچساران و آخرین اقدامات برای جایگاه جدید دفن پسماند 9

انتهای پیام/ ۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi