پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

آن چه در سفر شورای اداری چاروسا به قلعه‌بنی و گشتیاری گذشت

به گزارش کرونا از چاروسا، با هدف بررسی و پیگیری مشکلات، مسئولان بخش چاروسا از روستاهای چم لپو و قلعه بنی دهستان جاورده بخش چاروسا بازدید کردند. در ادامه برگزاری جلسات شورای اداری بخش چاروسا در روستاها این بار این شورا با همراهی امام جمعه، بخشدار و مسئولان ادارات، مشکلات و خواسته های مهم مردم

اختصاصی کرونا

کد خبر : 93472
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱

کرونا :

آن چه در سفر شورای اداری چاروسا به قلعه‌بنی و گشتیاری گذشت

به گزارش کرونا از چاروسا، با هدف بررسی و پیگیری مشکلات، مسئولان بخش چاروسا از روستاهای چم لپو و قلعه بنی دهستان جاورده بخش چاروسا بازدید کردند.

در ادامه برگزاری جلسات شورای اداری بخش چاروسا در روستاها این بار این شورا با همراهی امام جمعه، بخشدار و مسئولان ادارات، مشکلات و خواسته های مهم مردم روستاهای چم لپو و قلعه بنی را  بررسی و از نزدیک با مردم گفت وگو کردند.

آن چه در سفر شورای اداری چاروسا به قلعه‌بنی و گشتیاری گذشت 7

آن چه در سفر شورای اداری چاروسا به قلعه‌بنی و گشتیاری گذشت 8

آن چه در سفر شورای اداری چاروسا به قلعه‌بنی و گشتیاری گذشت 9

مشکلات این روستاها توسط شورا و دهیار و معتمدین در جلسه بیان شد و به صورت مکتوب برای پیگیری و بررسی به مسئولان ادارات بخش و بخشدار چاروسا ارائه داده شد.

عمده مشکلات و خواسته های مردم این روستاها عدم گاز رسانی، مشکل آب شرب، تخریب سراب بندی و کانال کشی مزارع کشاورزی آبی، اینترنت پرسرعت، اجرایی نشدن طرح هادی،  جدول گذاری، سیل بند دره سیلابی گشتیاری، عدم روشنایی و سیم به کابل و جابجایی تیرک های برق، جاده ارتباطی بین مزارع و توجه به جاده ارتباطی جاورده به پاتاوه دهدشت بود که از مسیر چم لپو عبور می‌کند.

حضور در روستای قلعه بنی و پیگیری خواسته های مردمی در این سفر از دیگر برنامه‌ها بود که شبکه گاز رسانی را مهمترین مشکل روستا می‌دانستند.

رضاپور از معتمدین روستا از وضعیت شبکه آب رسانی و آب شرب روستا انتقاد و عنوان کرد: شبکه آب رسانی خراب بوده و نیاز به ترمیم دارد، جاده بین روستایی نیاز به بازگشایی دارد، طرح هادی روستا تکمیل شود و معارضات شناسایی و مرتفع گردد همچنین فلکه ای که از طرف بنیاد مسکن بنا شده و عقب نشینی خانه ها و جابجایی چند تیر برق از دیگر مشکلات این روستاها بود.

وی ادامه داد: چمن مصنوعی و فضای سبز مصوب شده  مدرسه قلعه بنی توسط اداره آموزش و پرورش و نیاز به تعمیرات و زیرسازی دارد که نیاز است همکاری شود.

یکی از دیگر از اهالی روستا با بیان اینکه این روستاها اینترنت پرسرعت ندارند و شبکه تلویزیونی گاهی دچار مشکل است بیان کرد: کانال‌های کشاورزی در سیلابهای اخیر دچار خسارت شده و نیاز به همکاری مسئولان دارد.

آن چه در سفر شورای اداری چاروسا به قلعه‌بنی و گشتیاری گذشت 10

آن چه در سفر شورای اداری چاروسا به قلعه‌بنی و گشتیاری گذشت 11

ایزدخواه بخشدار چاروسا دلیل حضور شورای اداری بخش را خدمت به مردم، وظیفه شناسی و افتخار خدمت به مردم دانست و گفت: بنا داریم با حضور در روستاها مشکلات و مطالبات مردم را از نزدیک شناسایی و با مسئولان شهرستانی و استانی در میان بگذاریم.

وی در خصوص طرح هادی این روستاها گفت: طرح هادی این  روستاها با توجه به بافت قدیمی برای تخریب معارض دارند که نیاز به  بازنگری دارد، از مردم می خواهیم که با ادارت همکاری و همراهی کنند تا مشکلی برای روستا پیش نیاید و اگر معارضات به صورت محلی رفع نشد قطعا توسط قانون وارد خواهیم شد.

برگزاری نشست مشترک رییس اداره منابع آب و دادستان شهرستان کهگیلویه
دنبال کنید

ایزدخواه در بحث آب شرب و حفر چاه فاضلاب روستا ها یادآور شد: برای حفر چاه فاضلاب در روستا مردم باید همکاری کنند همچنین آب شرب روستای چم لپو نیاز به بازنگری برای انتقال آب از چشمه چندارون دارد که همراهی مردم با مسئولان را می طلبد.

وی افزود: مسئولان پای کار هستند همه ما وظیفه  پیگیری مشکلات و اطلاع رسانی به مسئولان بالاتر را داریم  و تا رفع و حل مشکلات و خواسته ها کوتاه نخواهیم آمد.

وی گفت: به زودی اداره گاز در این روستا ها  مستقر می‌شوند و برای پیگیری جاده بین مزارع از ظرفیت آنها  جهت رفع مشکلات جاده های روستایی استفاده می شود .
 
وی با اشاره به طرح هادی که مشکل اصلی بیشتر روستاهای منطقه است گفت: ماموران بنیاد مسکن به مدت ده روز در منطقه حضور می یابد و با همکاری دهیاران نقشه‌ طرح هادی را بررسی کرده و مشکلات و موانع را با همکاری مردم حل خواهیم کرد.

بهروز نسب مسئول آب و فاضلاب چاروسا گفت: آب روستای چم لپو با شبکه قدیم رایگان و مهیاست و گاهی قطع می شود اگر مردم  شرایط جدید کنتور گذاری را قبول و نصب کنند، آب آشامیدنی آنها به صورت جدی و کارشناسی تکمیل و درست خواهد شد.

نصیری اداره  برق گفت: برای توسعه برق روستا باید طرح هادی روستا انجام  و اداره برق برای جابجایی تیرک های  برق و سیم به کابل  اقدام کند که نیاز است مردم همکاری کنند.

 وی افزود: سه مورد تیرک برق داخل راه و کوچه و حریم هستند که مانعی برای جابجایی ندارند که بزودی جابجا خواهند شد.

برزگر مسئول بهداشت گفت: چندین بار به مردم جهت حفر چاه فاضلاب متذکر شدیم ولی بعضی هنوز اقدامی نکردند و باعث آلودگی فضای روستا می شوند که باید  با معرفی آنها  به مراجع قضایی اخطار برای حفر چاه فاضلاب داده شود تا سبب آلودگی روستا نشوند.  
 

امام جمعه هم گفت: امروز این نظام خدمات خیلی بزرگی به مردم ارائه داده  و مردم از این نظام توقعاتی دارند که به حق است.

وی با بیان اینکه تعداد کمی از روستاها اوایل انقلاب برخوردار بودند افزود: اولین اقدام در نخستین روزهای انقلاب آب لوله کشی به روستای چم لپو بود که به برکت خون شهدا به بهترین روش آن زمان انجام شد.

کهگیلویه و بویراحمد قطب پرتاب نیزه ایران است
دنبال کنید

حیدرخواه نسبت به اینکه این روستاها دچار قطعی آب و برق و فاقد گاز و اینترنت هستند و از خواسته های اولیه آن‌ها رفع این مشکلات است تاکید کرد: در بحث آب اکتفا کردن مسئولان به آب و لوله کشی اوایل انقلاب قابل قبول نیست ، مسئولان باید این مساله را اساسی بررسی و برای رفع این مشکل اقدامی قانونی کنند که حق کسی ضایع نشود.

وی یاد آور شد: مردم قدر این نعمت را بدانند و مسئولان و مردم آینده نگری کنند و با همفکری مشکل آب آشامیدنی این روستا را با کمترین هزینه حل کرده و با ساخت یک منبع آن را عملیاتی کنند.
 
حیدر خواه بیان کرد: باید ظرفیت روستاها را بررسی و شناسایی کرد و با ایجاد شغل مناسب  و جاذبه های گردشگری از جمله، باغات،کشاورزی، شیلات و مکان‌های تفرجگاهی زمینه پیشرفت روستاهای بخش را فراهم کنید.

الهامی رئس آموزش و پرورش چاروسا نسبت به چمن مدرسه  روستای قلعه بنی گفت: علاوه بر اینکه فشار زیاد بود اما تامین بودجه شد و  فاکتورها و شرایط را برای چمن مصنوعی این منطقه تصویب کردیم که نیاز بود زیر ساخت ها آماده شود تسطیح زمین را مردم و دهیاری کمک کنند تا چمن به زودی نصب شود.  

بهروز نسب مدیر آب و فاضلاب گفت: به روستای قلعه بنی و شبکه آبرسانی آن  بودجه تخصیص داده شده و به محض مشخص شدن پیمانکار عملیاتی خواهد شد.

در ادامه مشکلات روستای گشتیاری بررسی شد که ایجاد سیل بند برای هدایت سیلاب در وسط روستا با وجود برخی معارضات، شبکه برق و روشنایی که در گشتیاری نیاز به توجه بیشتر دارد، پیگیری طرح هادی روستا، ساماندهی گلزار شهید فروتنی  روستای گشتیاری از خواسته های مردم بود.

همچنین به مناسبت رحلت حضرت امام راحل شورای اداری بخش چاروسا با حضور در روستای چم لپو ضمن تجدید میثاق با آرمانهای انقلاب اسلامی  و امامین انقلاب به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

شورای اداری بخش چاروسا با حضور در گلزار شهید زین الدینی ضمن قرائت فاتحه، شهدا را الگوی خود دانسته و عهد کردند تا پای جان در خدمت به مردم باشند.

به گزارش فارس این چهارمین سفر شورای اداری چاروسا به روستاهای مختلف این بخش است.

گزارش سیدحسن آرمند

انتهای پیام۸۲۰۲۱


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi