شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رشد 800 درصدی حوزه مخابرات و ارتباطات در بخش بنت استان سیستان و بلوچستان

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، از رشد ۸۰۰ درصدی حوزه مخابرات و ارتباطات در بخش بنت استان سیستان و بلوچستان در طول سه سال گذشته خبر داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 93402
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

کرونا :

رشد 800 درصدی حوزه مخابرات و ارتباطات در بخش بنت استان سیستان و بلوچستان

عبدالناصر درخشان در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، با اشاره به رفع مشکلات حوزه مخابرات و ارتباطات بخش بنت، گفت: با توجه به اینکه توسعه زیرساخت‌ها یکی از مهمترین عوامل در بهسازی زیست انسانی به شمار می‌رود از توسعه راه‌های مواصلاتی برای ارتباطات فضاهای حقیقی گرفته تا بسترهایی که دسترسی هر چه بیشتر آنها را به فضاهای مجازی جهانی فراهم می‌کند‌ در این بهسازی موثرند.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، راسک، بمپور، دلگان، فنوج، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس، ادامه داد: از آنجاکه که امروزه بسیاری از روش‌های ارتباطات برای ارائه و دریافت خدمات و مراودات محلی، ملی و بین‌المللی در بستر اینترنت محقق می‌شود، میزان و کیفیت دسترسی به اینترنت شاخص مهمی در توسعه‌یافتگی محسوب شده و باعث می‌شود تا مناطق روستایی که از راه‌های مواصلاتی مناسبی برخوردار نیستند خلاءهای ارتباطی خود را با جهان خارج از محله و روستا برطرف کنند و از خدمات ارائه شده در بستر اینترنتی همانند ساکنان شهرهای بزرگ بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: بخش بنت یکی از بخش‌های واقع در استان سیستان و بلوچستان بوده که از ۶۲ روستای دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار برخوردار است و از این تعداد ۵۴ روستا که ۸۵ درصد از کل روستاهای مذکور را شامل می‌شوند در یک دوره زمانی محدود از امکان ارتباطات برخوردارند.

درخشان خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد تا قبل از آغاز به کار مجلس یازدهم تنها یک روستای این بخش به اینترنت متصل بود اما در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ این تعداد به ۹ روستا افزایش یافته است که بیانگر این است که در یک بازه زمانی ۳ ساله میزان برخورداری روستاهای این بخش از اینترنت رشد ۸۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

نه سکه نه تندیس..!
دنبال کنید

وی افزود: در این مدت مسیرهای فیبرنوری نیز در حال اجرا بوده که پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در فاز اول اجرای این طرح بر کیفیت برخورداری روستاهای این منطقه از اینترنت مناسب اثرگذار خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: هم‌اکنون ۸ روستای پکومزی، جوهانی، ریکو، سیرگ، دندودک، کناردر، گتی و سنت سر بخش بنت فاقد ارتباط هستند و روستاهای دهان، دستگرد، توجی، کد، گوهرکوه، نیام کند، گدی دراپ، جورانی و گودل دارای ارتباط ۴G هستند.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: انتظار می‌رود تا سال آینده اجرای فاز دوم این طرح که تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است تکمیل شود تا بتوانیم شاهد پوشش گسترده‌تری در حوزه مخابرات و اینترنت در سطح روستاهای این منطقه باشیم./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi