جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

انجام ضخامت سنجی بیش از ۱۴۸ هزار نقطه خطوط لوله نفت گچساران

به گزارش کرونا از گچساران غلامرضا کمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  بازرسی فنی از تأسیسات، از مهمترین اقدامات بازدارنده از بروز حوادث است و فعالیت های بازرسی فنی، به مثابه‌ی معایناتی است که یک پزشک برای تشخیص بیماری و مخاطرات ناشی از آن انجام می دهد. وی بیان کرد: در این صنعت با گستردگی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 92963
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸

کرونا :

انجام ضخامت سنجی بیش از ۱۴۸ هزار نقطه خطوط لوله نفت گچساران

به گزارش کرونا از گچساران غلامرضا کمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  بازرسی فنی از تأسیسات، از مهمترین اقدامات بازدارنده از بروز حوادث است و فعالیت های بازرسی فنی، به مثابه‌ی معایناتی است که یک پزشک برای تشخیص بیماری و مخاطرات ناشی از آن انجام می دهد.

وی بیان کرد: در این صنعت با گستردگی و قدمت تاسیسات، تعدد و پیچیدگی ادوات و تجهیزات و خطرات بالقوه مواجهه با موادی نظیر نفت و گاز و مواد شیمیایی، اهمیت نقش و جایگاه بازرسی فنی کاملاً محسوس است.  

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد: با توجه به اینکه نیروی انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه یک سازمان مورد توجه است، کارکنان این اداره با آگاهی و دقت تمام ضمن آشنایی به فنون پیشرفته روز، با یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده وظایف محوله را به خوبی انجام می دهند.  

کمالی عنوان کرد: در این شرکت وجود ده ها کارخانه ، تأسیسات و هزاران کیلومتر انواع خطوط لوله جریانی نفت و گاز و گستردگی و صعب العبور بودن منطقه اهمیت کار همکاران این شرکت را به خوبی نشان می دهد.

وی گفت: کار سرکشی و بازرسی ها حسب روال معمول در حال اجراست اما از مهم ترین آن می توان به حدود ۲۷۴ مورد نظارت بر تعمیرات اساسی ایستگاه های تقویت فشار گاز رگ سفید ۲ ، پازنان-۲، مبدلهای هوایی ایستگاههای تقویت فشار ضعیف ۱و۲و۴ گچساران ، مخازن و تجهیزات واحدهای بهره برداری بی بی حکیمه-۲ ، رگ سفید-۲ ، گچساران-۳ و همچنین مخازن و تجهیزات  کارخانجات نمک زدایی گچساران-۲و۳، بینک، رگ سفید ۲  و تفکیک گرهای سرچاهی و بخشی از تجهیزات مجتمع گاز و گاز مایع ۱۳۰۰ ، جرثقیلهای سقفی ومتحرک در اداره ترابری ، کارخانجات و تاسیسات اشاره نمود که مانع از کار افتادگی تجهیزات و بروز حوادث احتمالی شد.

برگزاری کنگره ملی شهدای نهضت سوادآموزی کشور
دنبال کنید

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: همچنین می توان به بازسازی و تعمیر سقف مخزن کف گیر واحد نمک زدایی بی بی حکیمه ۱ و نظارت بر بازسازی مخازن ذخیره آب در مخازن شماره ۲ و۳ و آبرسانی خیرآباد نیز اشاره کرد که نقش بسزایی در تامین آب پایدار برای مصارف شرب و صنعتی ایفا می کنند.  

کمالی بیان کرد: یکی دیگر از مهم ترین پروژه های اجرایی که در دستور کار این شرکت قرار داده شده بود بررسی وضعیت خوردگی و نظارت بر ایمن سازی بخش هایی از خطوط لوله انتقال گاز چند راهه ۱ به ۲ تولیدی و خطوط لوله “۸ گاز چاه های تولیدی به چند راهه های گازی  پازنان ۲ و همچنین تعمیر نقاط دارای نشتی و کاهش ضخامت بر روی خط لوله “۴۲ لوپ نفت صادراتی بوده است.

 و ی افزود: بازسازی و ایمن سازی نقاط بحرانی خطوط لوله نفت ارسالی واحدهای گچساران در طول مسیر این خط لوله بود که بنحو مطلوب انجام گرفته و در ایمن سازی این تاسیسات مهم اثر بخش بوده است.   

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران ادامه داد: نظارت بر تمیزکاری و رنگ آمیزی تأسیسات نفت و گاز اقدامی مهم در راستای زیباسازی و جلوگیری از بروز خوردگی است.

کمالی اضافه کرد: نظارت بر این کار نیز بخشی از فعالیت های اداره خوردگی فلزات می باشد.

وی افزود: در سال جاری تمیزکاری و رنگ آمیزی سطوح داخلی و خارجی مخازن ذخیره، فرایندی و مخازن آب واحد آبرسانی در محل های مختلف و تمیزکاری و رنگ آمیزی لوله کشی و تجهیزات واحد بهره برداری گچساران ۳ در برنامه کاری بوده که همچنان ادامه دارد.

مراسم نمادین شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در گچساران
دنبال کنید

  مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران اظهار کرد: نقش بازرسی ها و نظارت مستمر بر سیستم های پایش و کنترل خوردگی شامل ضخامت سنجی ادوات و تأسیسات، مهمترین اقدام باز دارنده در بروز نشتی، رخداد حوادث و وقوع خسارات جانی و مالی است.

کمالی عنوان کرد: کارکنان این اداره در حوزه گسترده ی عملیاتی شرکت با کنترل حدود ۱۴۸۰۰۰ نقطه مستعد خوردگی و همچنین آلتراسونیک سطحی بیش از ۵۹۰۰۰۰ دسیمتر مربع در شرایط سخت منطقه انجام دادند.

انتهای پیام/ ۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi