جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ارسال آزمایشی خوراک به مجتمع پتروشیمی گچساران

مسعود سیاهپور در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و هیئت همراه، گاز اتان وارد مجتمع پتروشیمی گچساران شد. وی بیان کرد: خوراک مجتمع پتروشیمی گچساران، گاز اتان می‌باشد که از طریق خط لوله‌ای به قطر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 92957
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵

کرونا :

ارسال آزمایشی خوراک به مجتمع پتروشیمی گچساران

مسعود سیاهپور در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و هیئت همراه، گاز اتان وارد مجتمع پتروشیمی گچساران شد.

وی بیان کرد: خوراک مجتمع پتروشیمی گچساران، گاز اتان می‌باشد که از طریق خط لوله‌ای به قطر ۲۰ اینچ و به طول ۹۰ کیلومتر از پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس تامین می‌گردد.

رئیس مجتمع پتروشیمی گچساران تصریح کرد: میزان خوراک پتروشیمی گچساران سالانه یک میلیون و ۲۵۰هزار تن گاز اتان و محصول آن نیز اتیلن به مقدار یک میلیون تن و C3+ به مقدار ۸۴هزار تن در سال است.

سیاهپور عنوان کرد: پیشرفت فیزیکی طرح پتروشیمی گچساران به ۹۵٫۲۷ درصد رسیده است و به زودی شاهد راه‌اندازی این طرح بزرگ ملی خواهیم بود.

به گزارش فارس این پروژه با سرمایه‌گذاری ۱٫۳ میلیارد دلار از لحاظ اعتبار پروژه ای است که ۷۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند.

پتروشیمی گچساران از سال ۸۳ کلنگ‌زنی شد و به زودی به گفته مسئولان استانی و شهرستانی با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.

 این پروژه ظرفیت ۱٫۱ میلیون تن محصول را دارد.

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi