یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

نرخ بالای تورم در کهگیلویه و بویراحمد و توصیه استاندار

به گزارش کرونا از یاسوج، مرکز آمار ایران نرخ تورم سالانه کالاها و خدمات مصرفی خانوارها را به تفکیک استان‌ها اعلام کرد که نرخ تورم در استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان بالا است و در زمره استان‌های با نرخ تورم بالا  قرار دارد. طبق آمار مرکز آمار ایران نرخ تورم اردیبهشت استان کهگیلویه و بویراحمد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 92902
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰

کرونا :

نرخ بالای تورم در کهگیلویه و بویراحمد و  توصیه استاندار

به گزارش کرونا از یاسوج، مرکز آمار ایران نرخ تورم سالانه کالاها و خدمات مصرفی خانوارها را به تفکیک استان‌ها اعلام کرد که نرخ تورم در استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان بالا است و در زمره استان‌های با نرخ تورم بالا  قرار دارد.

طبق آمار مرکز آمار ایران نرخ تورم اردیبهشت استان کهگیلویه و بویراحمد ۵۱.۹ درصد است که در رتبه چهاردهم کشور قرار دارد و تورم این استان از تهران مرکز کشور بیشتر و بالاتر است.

کهگیلویه و بویراحمد طی سال‌های اخیر به دلیل عدم نظارت دقیق و مستمر دستگاه‌های متولی در حوزه اقتصاد، نرخ تورم بالایی را تجربه کرده است و همواره در ردیف استان‌های اول با بیشترین نرخ تورم قرار داشته است.

نرخ بالای تورم در کهگیلویه و بویراحمد و توصیه استاندار 3

متاسفانه اینگونه به نظر می‌رسد که دستگاه‌های متولی در کنترل بازار به جای آنکه وقت خود را صرف نظارت بر بازار کنند سرگرم حواشی شده‌اند و به همین دلیل است که کهگیلویه و بویراحمد با یک درصد جمعیت و مساحت بالاترین نرخ تورم را داشته باشند.

اما استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای برنامه‌ریزی با اشاره به شعار مهار تورم،رشد تولید گفت: نباید بی‌تفاوت از کنار این سال بگذریم.

سید علی احمدزاده افزود: برای تحقق شعار سال باید اقدامات لازم در جهت مهار تورم صورت گیرد که یکی از راه‌های مهار تورم نظارت دقیق بر بازار صورت گیرد.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: نقش دستگاه‌ها در مهار تورم مشخص شود و حوزه اقتصادی ‌ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی راهکارهای مشخص ارائه دهند و نقش هر دستگاه‌ در مهار تورم احصاء شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

«حجاب» غیرت ایرانی است و دشمن درصدد گرفتن این غیرت از ملت است/ «حجاب» همچون موشکی بر قلب استکبار است
دنبال کنید


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi