جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

توان تولید ۶۵۲ هزار بشکه نفت در شرکت نفت گچساران/ تولید روزانه ۹۵۰ میلیون فوت‌مکعب گاز

به گزارش کرونا از گچساران غلامرضا کمالی با اشاره به ویژگی‌های خاص و راهبردی شرکت نفت و گاز گجساران اظهار کرد: شرکت نفت و گاز گچساران قلب تپنده صادرات نفت کشور است. وی بیان کرد: شرکت نفت و گاز گچساران دومین تولیدکننده نفت خام صادراتی کشور به شمار می‌آید. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز

اختصاصی کرونا

کد خبر : 92626
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷

کرونا :

توان تولید ۶۵۲ هزار بشکه نفت در شرکت نفت گچساران/ تولید روزانه ۹۵۰ میلیون فوت‌مکعب گاز

به گزارش کرونا از گچساران غلامرضا کمالی با اشاره به ویژگی‌های خاص و راهبردی شرکت نفت و گاز گجساران اظهار کرد: شرکت نفت و گاز گچساران قلب تپنده صادرات نفت کشور است.

وی بیان کرد: شرکت نفت و گاز گچساران دومین تولیدکننده نفت خام صادراتی کشور به شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد: قرار گرفتن تأسیسات نفت و گاز گچساران در گستره چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر و فارس از ویژگی‌های این شرکت بوده که در کنار قرار گرفتن تلمبه‌خانه عظیم گوره و چندراهه نفت خام صادراتی کشور در حوزه عملیات این شرکت، گچساران را به قلب صادرات نفت خام کشور تبدیل کرده است.  

کمالی عنوان کرد: نفت گچساران و چند شرکت مهم دیگر از جنوب و غرب با خط لوله به تلمبه‌خانه گوره منتقل می‌شود و با افزایش فشار سرانجام به سمت پایانه خارک به‌منظور صادرات هدایت می‌شود.

وی با اشاره به نقش کارکنان این شرکت گفت: هدایت همه این مراحل و تعمیر و نگهداری این تأسیسات به‌عهده کارکنان تلاشگر شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: توان تولیدی این شرکت ۶۵۳ هزار بشکه در روز است که بر اساس نیاز کشور ۵۶۱ بشکه تولید روزانه انجام می شود.

کمالی با اشاره به دیگر ظرفیت‌های این شرکت بیان کرد: هم‌اکنون روزانه ۹۵۰ میلیون فوت‌مکعب تولید گاز کشور را به‌عهده داریم که از این رقم ۸۰۰ میلیون فوت مکعب گاز به پالایشگاه بیدبلند ارسال و ۱۵۰ میلیون نیز تزریق می‌شود.

وی افزود: تلمبه‌خانه گوره، صادرات نفت جنوب و غرب کشور را به خارک به‌عهده دارد که مدیریت و راهبری آن با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران است و روزانه با ارسال نفتا و گاز مایع بخشی از خوراک پتروشیمی ماهشهر نیز تأمین می‌شود.

کنگره بین المللی بی بی حکیمه خاتون در گچساران برگزار می‌شود
دنبال کنید

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به طرح ۲۸ مخزن اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۱ بسته کاری مربوط به طرح ۲۸ مخزن بوده و شرکت نفت و گاز گچساران ۱۰ واحد بهره‌برداری، هفت واحد نمک‌زدایی، ۹ ایستگاه تقویت فشار گاز، چهار ایستگاه تزریق، سه کارخانه گاز و گاز مایع، ۶ واحد آبرسانی و ۸۵ مجموعه سرچاهی با بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط لوله از چهار اینچ تا ۵۲ اینچ، نشان از نقش این شرکت در اقتصاد کشور دارد.

انتهای پیام/ ۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi