پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

یکی بود هنوز هم هست؛ «کوثر»، بخشنده زندگی/ روز دختر مبارک!

به گزارش کرونا از کرمانشاه، انسان‌ها در زندگی از ابعاد مختلف می‌توانند برای دیگران منشاء خیر و برکت باشند؛ یا جانی را نجات دهند و یا جانی را با اهدای اعضای بدن عزیزشان به چشم انتظاری برای ادامه حیات، ببخشند تا با جاری شدن اشک‌ از دیدگان خود، گل خنده را بر لبان دیگران جاری کنند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 92565
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۴:۰۲

کرونا :

یکی بود هنوز هم هست؛ «کوثر»، بخشنده زندگی/ روز دختر مبارک!

به گزارش کرونا از کرمانشاه، انسان‌ها در زندگی از ابعاد مختلف می‌توانند برای دیگران منشاء خیر و برکت باشند؛ یا جانی را نجات دهند و یا جانی را با اهدای اعضای بدن عزیزشان به چشم انتظاری برای ادامه حیات، ببخشند تا با جاری شدن اشک‌ از دیدگان خود، گل خنده را بر لبان دیگران جاری کنند.

خداوند تبارک و تعالی در آیه ۳۲ سوره مائده متعال می‌فرماید: وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا- و هر کس نفسی را حیات بخشد (از مرگ نجات دهد) مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده، اهدای عضو معامله با خدای تعالی و کاری ارزشمند است و این ایثار و فداکاری که برگرفته از مکتب اهل بیت (ع) و آموزه های دینی است تا همیشه ماندگار و ابدی است که قطعا در پیشگاه خداوند از اجر و قرب والایی برخوردار است.

۳۱ اردیبهشت‌ماه روز اهدای عضو است که امسال با ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر مقارن شده، همین بهانه‌ای‌ست تا با پدری صحبت کنیم که با اهدای اعضای بدن دخترشان به چند نفر حق زندگی دوباره داد.

فارس- خود را معرفی کنید؟

مرادی- حسن مرادی پدر جان بخش کوثر مرادی، مدیر عامل انجمن اهدای عضو ایرانیان در کرمانشاه هستم.

سال ۹۸ براثر سانحه تصادفی در شهر کرمانشاه دختر ۱۵ ساله‌ام(کوثر) مرگ مغزی شد که با رضایت بنده و خانواده نسبت به اهدای اعضای عزیزمان به کسانی که نیازمند بودند، اقدام کردیم. در این راستا چهار عضو اصلی فرزندم به چهار نفر جان و حیات دوباره بخشید.

تصمیم گرفتیم در بحث اهدای عضو در جهت فرهنگ سازی، اقناع افکار عمومی و ترویج فرهنگ اهدای عضو که یک سنت حسنه است تلاش کنیم تا اگر کسی عزیزش مرگ مغزی شد فرصمت را غنیمت بشمارد و به افراد نیازمند کمک کند.

استاندار: در راه‌اندازی کارخانه قند یاسوج هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست
دنبال کنید

افراد با وردکردن کد ملی به سامانه پیامکی ۳۴۳۲ می‌توانند علاوه بر دریافت کارت اهدای عضو به عنوان سفیر اهدای عضو هم فعالیت داشته باشند.

* لطفا توضیح در رابطه با کار سفیران عضو ارائه دهید؟

مرادی- سفیران اهدای عضو به عنوان ترویج دهنده اهدای عضو و اینکه خوبی‌های این کار را برای مردم تشریح کنند تا مردم در جریان امر قرار گیرند، فعالیت دارند.

اگر کسی هم کارت اهدای عضو را دارد، بعد از پیش آمدن حادثه‌ای کوتاهی دستش از دنیا، پیامی برای خانواده خود دارد تا بتوانند با اهدای عضو رضایت دهند.

*از خصوصیات اخلاقی دختر خانمتان بگوید؟

مرادی- از زمان کودکی هم وسایل بازی خود را به هم سن سالان خود می‌بخشید، مهمان‌نواز، خوش اخلاق و مهربان بود. 

دخترم در ماه رمضان متولد شد و در ماه رمضان هم رفت وجود دخترم در این دنیا است یکی بود هنوز هم هست.

* با گیرندگان عضو بدن دخترتان در ارتباط هستید؟

مرادی- به انسانیت اهدا کردیم؛ همان روزی که این تصمیم را گرفتیم با خدای خود معامله کردیم. دیگر برایم مهم نیست هر جایی باشد بالاخره خانواده‌ای شاد شده. هنوز تصمیمی برای اینکه گیرندگان عضو را ببینیم، نگرفته‌ایم.

* در پایان، امسال چند مورد اهدای عضو در استان داشتیم؟

مرادی، مدیرعامل انجمن اهداء عضو ایرانیان شعبه کرمانشاه- امسال یک مورد اهدای عضو داشتیم.

دیانا سعادتمند یازده ماهه، فرزند جواد ساکن شهرستان گیلان‌غرب بخش سرمت روستای صیادان پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی توسط پزشکان متخصص بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی و رضایت خانواده وی، تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت و اعضای حیاتی پیکرش( قلب، کلیه‌ها و کبد) به ۴ نفر از بیماران نیازمند پیوند اعضاء اهداء شد.

تاکید دوباره فرماندار باشت بر انتخابات سالم
دنبال کنید

سال گذشته هم ۵ مورد اهدای عضو در استان داشتیم.

پایان پیام/پ


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi