شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

سرمایه‌گذاری 570 میلیارد ریالی مخابرات در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی در کردستان

به گزارش کرونا از سنندج، آزاد حکمت عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان کردستان در سنندج ضمن تبریک روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، اظهار کرد: مخابرات کردستان علیرغم تمام محدودیت‌ها در سال گذشته اقدامات خوبی را در بخش‌های مختلف انجام داد. وی با بیان اینکه نقش رسانه در تحقق اهداف و برنامه‌های

اختصاصی کرونا

کد خبر : 92331
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹

کرونا :

سرمایه‌گذاری 570 میلیارد ریالی مخابرات در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی در کردستان

به گزارش کرونا از سنندج، آزاد حکمت عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان کردستان در سنندج ضمن تبریک روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، اظهار کرد: مخابرات کردستان علیرغم تمام محدودیت‌ها در سال گذشته اقدامات خوبی را در بخش‌های مختلف انجام داد.

وی با بیان اینکه نقش رسانه در تحقق اهداف و برنامه‌های شرکت مخابرات استان بی‌بدیل بوده است، گفت: رسانه‌ها با انعکاس نقاط ضعف و قوت در هر بخش و حوزه‌ای زمینه توسعه بیشتر و رفع مشکلات را فراهم می‌سازند.

وی اضافه کرد: اطلاع‌رسانی رسانه‌ها در مورد نقاط ضعف و مشکلات در بخش‌های مختلف زمینه‌ساز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌های درست مسئولان در بخش‌های مختلف است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان به برنامه‌های شرکت مخابرات در سالجاری در استان گریزی زد و افزود: سال ۱۴۰۱ علیرغم تمام محدودیت‌های مالی و اقتصادی به ویژه در بخش مخابراتی ۲۰۴ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف مخابراتی سرمایه‌گذاری شد.

وی تصریح کرد: خدمات در حوزه تلفن سیار، تلفن ثابت، دیتا و …انجام شده که بیشترین سرمایه‌گذاری در حوزه تلفن سیار بود که دلیل آن عم نیاز عمومی جامعه است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۱ سایت فول تکنولوژی با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان در حوزه تلفن سیار اجرا شد، گفت: ۳۷ سایت ارتقای تکنولوژی را در نقاط مختلف استان که غالبا در بخش روستایی بود، راه‌اندازی شد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان عنوان کرد: نقاط اقماری یعنی روستاهایی که از یک مرکز مخابراتی سرویس می‌گیرند کیفیت ارتباطات کمی دارند.

حکمت خاطرنشان کرد: با تغییر سوئیچ در ۱۸ نقطه ۳ هزار و ۷۴۴ پورت بهینه‌سازی شد.

توسعه نقاط روستایی جز تکالیف مخابرات نیست

وی عنوان کرد: توسعه نقاط روستایی جز تکالیف مخابرات نیست، ولی ما به عنوان تکلیف وجدانی و به صورت ویژه در دستور کار قرار داده‌ایم و در حد توان انجام می‌دهیم.

تصادف در جاده فلارد به یاسوج سه کشته و یک مصدوم برجای گذاشت
دنبال کنید

مدیر مخابرات منطقه کردستان با بیان اینکه ۵۹۲ روستا دارای ای دی اس ال مخابرات هستند، گفت: بالای ۱۰۰ روستا هم اینترنت موبایل دارند.

حکمت افزود: دولت تکلیف دارد در نقاط روستایی سرویس‌های جدید ارائه بدهد که این را به اپراتورهای مختلف می‌دهد و شرکت مخابرات هم یکی از این اپراتورهاست.

وی تصریح کرد: روند تامین اینترنت برای روستاها با وجود اینکه جز تکالیف ما نیست اما ادامه خواهیم داد و در حال حاضر نیز مشغول توسعه بسترهای مخابراتی در سطح استان هستیم.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اضافه کرد: در حوزه پهنای باند هم اقدامات خوبی در سطح استان انجام شده به نحوی که در برخی شهرستان‌ها مانند بانه، پهنای باند تا ۵ برابر افزایش داشته است.

حکمت اذعان کرد: در برخی روستاهای دیواندره، قروه، دهگلان، مریوان و سروآباد هم تا ۵۰ برابر ظرفیت پهنای باند اضافه شده است.

وی اجرای فیبرنوری در  نقاط صعب‌العبورو روستایی استان اشاره کرد و گفت: با اجرای فیبرنوری به این نقاط ظرفیت پهنای باند تا ۵۰ برابر افزایش خواهد یافت.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اضافه کرد: حدود ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در حوزه توسعه دیتا در استان هزینه شده است.

وی عنوان کرد: ۲۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هم در حوزه توسعه شبکه کابل و فیبرنوری در سطح استان هزینه شده است.

به گفته حکمت، توسعه شبکه فیبرنوری از اولویت‌های مهم و سیاست‌های این شرکت مخابرات است طوری که در سال گذشته ۱۰۷ کیلومتر فیبرنوری و شبکه کابل در سطح استان اجرا شد.

وی اذعان داشت: محدودیت پهنای باند در بستر فیبر نوری وجود ندارد چون ایجاد برخی زیرساخت‌های مخابراتی که در استان اجرا شده تنها در صورت وجود فیبرنوری قابل استفاده و بهره‌برداری است.

روز طبیعت ناپایداری هوا در کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود
دنبال کنید

حکمت اضافه کرد: در سالجاری برنامه‌های گسترده‌ای برای توسعه ارتباطات در سطح استان داریم و به صورت اولویت‌بندی کار را جلو خواهیم برد.

وی تصریح کرد: دولت نگاه ویژه‌ای به موضوع توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در کردستان دارد و شیب تندتر این توسعه را در سال‌جاری شاهد خواهیم بود.

به گفته وی، از ابتدای امسال تا کنون ۵۷۰ میلیارد ریال در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی در استان سرمایه‌گذاری شده است.

وجود ۳۲ سایت ۴جی در کردستان

وی در ادامه گفت: ۳۲ سایت بالاتر از  ۴جی در سطح استان فعال است و سعی داریم نسل ۵جی را به زودی در استان ایجاد کنیم.

مدیر مخابرات منطقه کردستان عنوان کرد: سال ۱۴۰۲ در بخش انتقال استان حدود ۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام گرفته است که موجب پهنای باند ۱۰ سایت همراه اول و ۲ سایت ایرانسل می‌شود.

حکمت گفت: تاکنون بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری در سطح استان انجام شده و در راستای ارتقای کیفیت فیبرنوری به سمت فیبرنوری خاکی حرکت می‌کنیم.

مدیر مخابرات منطقه کردستان تعداد مشترکین در حوزه ای دی اس ال در استان گریزی زد و با بیان اینکه براساس آخرین آمار تا پایان سال گذشته بیش از ۱۸۷ هزار پورت با رشد ۲۵۷ درصدی نسبت به سال ۹۲ بوده است، گفت: اینترنت واگذار شده به مردم در سال ۱۴۰۱ بیش از  ۱۴۳ هزار و ۹۵۹ پورت با رشد ۲۴۸ درصدی نسبت به سال ۹۲ بوده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان عنوان کرد: تا سال ۹۲ تنها ۹ روستا در سطح استان دارای اینترنت بودند که این آمار در سال گذشته به ۵۹۲ روستا افزایش یافته است.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۱


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi