شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

توصیه امام جمعه بهمئی به امامان جماعت مساجد/هیئت امنای پای کار نیاز ضروری مساجد

به گزارش کرونا از بهمئی، قرارگاه مرکزی شهرستان بهمئی به صورت ماهیانه با حضور ائمه جماعات شهرستان به ریاست امام جمعه برگزار می شود و در آن قرارگاه مسائلی که در محله ها و مساجد و حوزه های مختلف بوده مطرح می‌شود و هر کدام از امامان محله راهکارهای لازم را ارائه می دهند که

اختصاصی کرونا

کد خبر : 92058
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷

کرونا :

توصیه امام جمعه بهمئی به امامان جماعت مساجد/هیئت امنای پای کار نیاز ضروری مساجد

به گزارش کرونا از بهمئی، قرارگاه مرکزی شهرستان بهمئی به صورت ماهیانه با حضور ائمه جماعات شهرستان به ریاست امام جمعه برگزار می شود و در آن قرارگاه مسائلی که در محله ها و مساجد و حوزه های مختلف بوده مطرح می‌شود و هر کدام از امامان محله راهکارهای لازم را ارائه می دهند که جلسه این ماه به منظور ساماندهی مساجد و پویایی و نشاط و جذب نوجوانان و جوانان و فعال شدن مساجد برگزار شد.

امام جمعه شهرستان بهمئی در این قرارگاه  با بیان اینکه برای حل مسائل و آسیب‌ها و مشکلات باید به صورت قرارگاهی و هماهنگ و با برنامه عمل کنیم گفت: در این قرارگاه ابتدا باید مسائل شناسایی و بعد با ارائه راهکار اقدام کنیم یکی از مسائل شهرستان بهمئی فعال نبودن مساجد است رکن مسجد امام جماعت مسجد است و امام و مسجد باید با ارتباط با خانواده ها و نسل نونهال و نوجوان و جوان و معتمدین و متنفذین آنها را جذب کند.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی ادامه داد: واگذاری مسئولیت های مسجد و محله به افراد و تشکیل کارگروه های مختلف در مسجد زمینه حضور و جذب نوجوانان و جوانان و مردم را فراهم می‌کند.

وی گفت: برای اینکه مسجد تبدیل به مسجد تراز انقلاب اسلامی شود باید عالمانه و مجاهدانه و مخلصانه برای احیای این سنگر مقدس اقدام کنیم. از لوازم این ماموریت این است که خودمان اولاً ثابت و منظم و آراسته و خوش اخلاق و مهربان و دلسوز باشیم.

صلواتی افزود: اولویت ما بحث امامت مسجد و محل باشد فقط به عنوان پیش نماز به این ماموریت نگاه نکنیم علمای شیعه مرزداران هستند که باید مرزداری کنند و نوجوانان و جوانان و مردم را از چنگال شیاطین انسی و جنی بیرون بکشند و نگذارند که ابلیس جوانان و نوجوانان و مردم را صید کند بلکه باید آنان را از این دام شیاطین نجات دهند یعنی مرزداران اعتقادی و فکری جامعه باشند. یکی از راه های فعال شدن مساجد تبلیغ چهره و چهره با مردم و خانواده هاست و باید برای زیبایی و نشاط فضای مسجد اقدام کنیم.

لزوم تغییر در رویکرد شورای برنامه‌ریزی/ اعتبارات به سمت طرح‌های اشتغال‌زا سوق داده شود
دنبال کنید

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: تشویق و ترغیب خانواده ها و نوجوانان و جوانان و اعطای مسئولیت به آنان و اجرای برنامه های فرهنگی و تربیتی متناسب با نیازهای آنها در مسجد ضروری است باید همه ارکان مساجد همفکری و همراهی و همکاری با امام جماعت داشته باشند.

صلواتی خاطر نشان کرد: نهادهای متولی مسجد باید افراد ذیصلاح و آگاه به مسائل تربیتی و دینی و دارای صلاحیت های لازم اخلاقی و رفتاری و اعتقادی و آگاه و آشنای به مسائل روانشناسی باشند تا بتواند مساجد را فعال و پویا کنند انتظار این است که ائمه جماعات با همفکری و مشورت با افراد محله و جوانان خلاق و فعال فرهنگی نسبت به معرفی هیئت امنای مسجد و تشکیل کانون فرهنگی هنری مسجد و هیئت مذهبی مسجد با همکاری و همراهی اداره اوقاف و اداره ارشاد اسلامی و اداره تبلیغات اسلامی به صورت جهادی اقدام کنند و همچنین ناحیه مقاومت بسیج و فرماندهی سپاه نسبت به حضور پایگاه بسیج در مسجد اقدامات لازم را انجام دهند.

وی بیان کرد: امورات فرهنگی باید برنامه محور شود و امروز اولویت شهرستان بهمئی در حوزه فرهنگ و مسائل تربیتی ساماندهی و فعال نمودن مساجد است اگر توانستیم مساجد را فعال کنیم و حقیقتاً نهضت بازگشت به مسجد را به معنای حقیقی انجام دهیم می توانیم بر بسیاری از آسیب ها اجتماعی غلبه کنیم و جامعه را به سمت نور حرکت دهیم.

امام جمعه شهرستان بهمئی در پایان گفت: همه مسئولان و همه متولیان مسجد برای پاسداری از آرمان ها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و صیانت از راه امام و شهیدان و ولایت تمام ظرفیت های خودشان و حمایت های خودشان را برای فعال کردن مساجد پای کار بیاورند.

دوست من انتخابات هنوز شروع نشده، نترس، خبری نیست / پدر مردم در آورده‌اید / لازم نیست به مردم فشار بیاوردید و بگویید که مرا دعوت نکنند
دنبال کنید

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi