جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آب‌رسانی سد بیدکان شهرستان شهرکرد ۲۷۰۰ هکتار زمین کشاورزی را سیراب می‌کند

رییس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم اجرای شبکه آب‌رسانی سد بیدکان شهرستان شهرکرد به‌عنوان مهم‌ترین درخواست مردم منطقه گفت: با اجرای این طرح ۲۷۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرها و روستاهای بخش لاران شهرستان آبیاری می‌شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 91875
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱

کرونا :

آب‌رسانی سد بیدکان شهرستان شهرکرد ۲۷۰۰ هکتار زمین کشاورزی را سیراب می‌کند

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، احمد راستینه هفشجانی در نشست با معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: اجرای شبکه آب‌رسانی سد بیدکان شهرستان شهرکرد می‌‎تواند برای مردم بخش لاران در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی شغل پایدار ایجاد کند.

وی افزود: با توجه به اهمیت تکمیل شبکه آب‌رسانی سد بیدکان شهرستان شهرکرد به‌عنوان یکی از مصوبه‌های سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری برای پیگیری جذب اعتبارات این طرح نشست‌های مستمر برگزار شود.

راستینه تصریح کرد: در این نشست توافق‌ها در خصوص چگونگی جذب اعتبارات مرتبط با پروژه سد بیدکان شهرستان شهرکرد انجام شد و با توجه به دستور وزیر جهادکشاورزی در خصوص تامین کل اعتبار این طرح برابر ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال قرار شد بخشی از فروش اموال، قسمتی از تعهدات وزارت جهاد کشاورزی (با اصلاح مصوبه سفر ریس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری) و بخشی هم از تعهدات سازمان برنامه و بودجه تامین شود.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این موضوعات به‌طور ویژه در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نسبت به اصلاح مصوبه و پیگیری اعتبارات این طرح اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس گفت: در یک ماه اخیر ۱۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات پیش‌بینی شده استانی و ملی برای این طرح تخصیص داده شده است.

راستینه به تلاش برای پیگیری جذب کامل اعتبارات به‌منظور آغاز عملیات اجرایی این طرح اشاره و تاکید کرد: حجم ذخیره آب این سد ۱۴ میلیون مترمکعب است که می‌تواند آب مورد نیاز برای ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرها و روستاهای بخش لاران شهرستان شهرکرد را تامین کند.

اختصاص ۵۰۰۰میلیارد ریال برای احیای دریاچه ارومیه
دنبال کنید

وی افزود: با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح زمینه افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی در شهرستان شهرکرد به‌ویژه بخش لاران فراهم می‌شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi