شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

برداشت‌های افراطی از منابع زیرزمینی در کشور بسیاری از مناطق را با فرونشست و رانش زمین مواجه کرده است

نماینده مردم قم در مجلس در نشست جهاد تبیین با رویکرد مهار تورم و رشد تولید که به همت شورای فرهنگی صنعت آب و برق استان قم و همکاری مؤسسه طلاب نهضت صرفه‌جویی در سرمایه‌های ملی برگزار شد، گفت: برداشت‌های افراطی از منابع زیرزمینی در کشور بسیاری از مناطق را با فرونشست و رانش زمین مواجه کرده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 91782
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹

کرونا :

برداشت‌های افراطی از منابع زیرزمینی در کشور بسیاری از مناطق را با فرونشست و رانش زمین مواجه کرده است

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در نشست جهاد تبیین با رویکرد مهار تورم و رشد تولید که به همت شورای فرهنگی صنعت آب و برق استان قم و همکاری مؤسسه طلاب نهضت صرفه‌جویی در سرمایه‌های ملی برگزار شد، با بیان اینکه موضوع آبی یکی از مهم‌ترین مسائل کشور است، گفت: باید به موضوع آب توجه ویژه شود و برای مدیریت صحیح استفاده از آن برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد زیرا در آینده جنگ بسیاری از کشورها حول محور آب خواهد بود.

وی با بیان ما با کمبود آب مواجه هستیم، امنیت غذایی را وابسته به آب دانست و خاطرنشان کرد: امروز برداشت‌های افراطی از منابع زیرزمینی در کشور بسیاری از مناطق را با فرونشست و رانش زمین مواجه کرده است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با کمبود آب در کشور مواجه هستیم، گفت: سال گذشته در قم نیز با تنش جدی آب روبرو بودیم زیرا با کاهش بارندگی‌ها و کاهش سهم استان قم از سدکوچری مجبور به استفاده از آب منابع زیرزمینی برای جبران کمبود آب شدیم که تغییر طعم آب نارضایتی مردم را به دنبال داشت.

وی با اشاره به افزایش بی رویه مصرف آب گفت: اگر روند افزایش مصرف به همین‌گونه ادامه یابد در سال ۱۴۰۴ با جیره‌بندی آب در قم روبرو خواهیم بود.

ذوالنوری مصرف درست را یکی از مؤلفه‌های مدیریت منابع آبی دانست و گفت: علما و بزرگان، ائمه جمعه و جماعت در تفهیم و تعمیق این موضوع در جامعه که با زندگی دینی ما سر و کار دارد می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند./

وعده سرخرمن مدیر عامل پتروشیمی زنجان:
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi