سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

هر پیشرفتی در کشور نتیجه تلاش و فعالیت آموزش و پرورش است

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس با حضور در جمع معلمین ورزش استان بوشهر، ضمن گرامیداشت مقام معلم گفت: باور داریم که هر پیشرفتی نتیجه تلاش و فعالیت آموزش و پرورش است. پیشرفت و تعالی در حوزه مادی و معنوی جامعه رخ نخواهد داد، مگر از آموزش و پرورش متعالی برخوردار باشیم .

اختصاصی کرونا

کد خبر : 91725
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

کرونا :

هر پیشرفتی در کشور نتیجه تلاش و فعالیت آموزش و پرورش است

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم و عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع معلمین ورزش استان بوشهر، ضمن گرامیداشت مقام معلم گفت: یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری را گرامی می‌دارم و امیدوار هستم که اگر روز شهادت آن عزیز روز معلم نامیده شده است ما بتوانیم به تأسی از آن انسان شایسته، عالم، عامل و معلم انقلاب اسلامی، نقش معلمی را در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا کنیم.

جمیری نقش آموزش و پرورش را در پیشرفت جامعه مهم دانست و بیان کرد: باور داریم که هر پیشرفتی نتیجه تلاش و فعالیت آموزش و پرورش است. پیشرفت و تعالی در حوزه مادی و معنوی جامعه رخ نخواهد داد، مگر از آموزش و پرورش متعالی برخوردار باشیم .

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس اظهار کرد: دانش وسیله است و آنچه که می تواند جامعه را به پیشرفت نائل کند معلم است. معلم باید یک نقش هدایتگری داشته باشد. علم آموزش دهد و با رفتار، اخلاق و ارتباطش با متربی زندگی کردن را در همه ابعاد به او بیاموزد و او را در مسیر صحیح هدایت کند.

جمیری اضافه کرد: به همین جهت است که امام عزیز ما فرمود معلمی شغل انبیاست. کار انبیا هدایت بود. هدایت در همه ابعادی که برای یک زندگی پیشرفته لازم است. لذا معلم یک هدایتگر حقیقی و یک انسان خودساخته است.

وی گفت: به تعبیر امام علی علیه السلام آن کسی که در ابتدا معلم خودش است، او مستحق تکریم و تجلیل است نه آنکسی که میخواهد معلم دیگران باشد. چرا که اگه می‌خواهیم نقش هدایتگری را داشته باشیم باید خود را برای آن نقش آماده کنیم. من فکر می‌کنم در این میدان تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش با این نگاه به مربیان و معلمان ورزش و تربیت بدنی نقش بسیار موثرتری می تواند ایفا کند.

عملیاتی شدن مجوز سفر شناورها تسریع شود
دنبال کنید

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس نقش معلمین ورزش را مهم بیان کرد و گفت: متاسفانه ما نتوانستیم این جایگاه نقش آفرین و تأثیرگذار معلمین ورزش را به خوبی نشان دهیم. حداکثر نقش معلمین ورزش و تربیت بدنی را در سلامت جسم معرفی کرده ایم و به آن ها میدان نداده ایم تا آن اجر و جایگاهی که می‌توانند درعرصه هدایتگری و سازندگی داشته باشند را ایفا کنند.

وی افزود: هماهنگونه که یک معلم فیزیک تنها نقشش این نیست که فیزیک را آموزش دهد بلکه با گفتار، رفتار، کردار و ارتباط با دانش آموز می تواند یک نقش سازنده در آینده دانش‌آموز داشته باشد این نقش برای مربی ورزش پررنگ است. یک معلم ورزش می‌تواند بیش از آن موثر باشد چون ارتباطی که معلم و مربی ورزش با دانش آموز برقرار می‌کند بسیار خودمانی‌تر، صمیمانه تر، آزادتر و جاذبتر است و از آنجایی که هر چه ارتباط ما بین دانش آموز و معلم ارتباط صمیمی تر باشد اثر گذاری رفتار این معلم در دانش آموز بیشتر خواهد بود.

جمیری با تاکید بر استفاده از ظرفیت ها در نظام آموزشی بیان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی وظیفه داریم شرایط را به گونه ای فراهم کنیم تا از همه فرصت ها به نحو صحیح استفاده شود و اگر از این فرصت ها بخوبی استفاده نکنیم فرصت ها برای ما به تهدید تبدیل خواهد شد. بسیاری از تهدیدهایی که امروز ما شاهد آن هستیم نشانه عدم استفاده درست از فرصت هاست.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس در پاسخ به سوالی در مورد رتبه بندی معلمان بیان داشت: فرهنگیان عزیز میدانند این دوره مجلس در جهت توجه به جامعه فرهنگیان، بخصوص برای به نهایت رساندن طرح رتبه بندی تلاش ویژه ای کردند و توانستند این مهم را به تصویب برسانند. انتظار بود در مسیر اجرایی شدن سرعت و دقت بهتری وجود داشته باشد. ناهماهنگی هایی بوجود آمد که مجلس بجد مساله را تعقیب می کند تا مشکلات حل شود.

مدیران باید راهگشا، کارگشا، فعال و پاسخگو باشند
دنبال کنید

جمیری افزود: ما به نمایندگی از مردم هر آنچه برای فرهنگیان عزیز در جهت ارتقا زندگی، امکانات کمی و کیفی در محیط کار بتوانیم قدم برداریم قطعا اقدام خواهیم کرد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi