جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بازگشت 2 ایستگاه‌ راکد سنجش آلودگی کهگیلویه و بویراحمد به مدار

به گزارش کرونا از یاسوج مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از ۳ سال خاموشی ۲ ایستگاه سنجش آلودگی هوای استان به سامانه پایش برخط آلودگی هوای کشور بازگشتند. اسلام جاودان خرد در توضیح این خبر گفت: ۲  ایستگاه سنجش آلودگی هوای یاسوج و گچساران پس از ۳ سال خاموشی دوباره به

اختصاصی کرونا

کد خبر : 91662
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹

کرونا :

بازگشت 2 ایستگاه‌ راکد سنجش آلودگی کهگیلویه و بویراحمد به مدار

به گزارش کرونا از یاسوج مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از ۳ سال خاموشی ۲ ایستگاه سنجش آلودگی هوای استان به سامانه پایش برخط آلودگی هوای کشور بازگشتند.

اسلام جاودان خرد در توضیح این خبر گفت: ۲  ایستگاه سنجش آلودگی هوای یاسوج و گچساران پس از ۳ سال خاموشی دوباره به مدار برگشتند.

جاودان خرد ادامه داد: سامانه های ایستگاه  پایش آنلاین هوا در شهرستان های گچساران و بویراحمد بدلیل تحریم های ظالمانه آمریکا و مستهلک شدن قطعات در چند سال گذشته  از مدار خارج شده بودند.

وی گفت : محیط زیست استان با تلاش و رایزنی ها در سطح کلان از محل اعتبارات خود با  تکیه بر تولیدات دانش بنیان و خرید تجهیزات داخلی، مجددا سامانه های ایستگاه سنجش در ۲ شهرستان گچساران و بویراحمد را  به مدار بازگرداند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: نتایج آنالیزورهای ذرات گرد و غبار ،گازهای ازون، اکسیدهای گوگرد، اکسیدهای نیتروژن و سایر گازها از طریق سامانه های برخط  قابل مشاهده است.

وی با یادآوری اینکه اغلب آلودگی های استان منشاء خارجی دارند گفت: ۷۰ درصد آلودگی های گرد و غباری کهگیلویه وبویراحمد بدلیل همجواری با استان های ایلام و خوزستان منشاء خارجی دارند.

جاودان خرد افزود: تجهیزات لازم برای ایستگاه های بهمئی خریداری شده و منتظر اختصاص جایگاهی هستیم که قرار است فرماندار برای نصب و راه اندازی ایستگاه در اختیار محیط زیست قرار دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: محیط زیست در حال پیگیری برای خرید و راه اندازی ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در سایر شهرستان هاست اما می طلبد فرمانداران از محل اعتبارات شهرستانی خود برای راه اندازی هرچه زودتر این ایستگاه، مبالغی را برای خرید تجهیزات تخصیص دهند.

توپ پر نماینده گچساران برای صیدالی/تاجگردون:به موقع تلافی خواهیم کرد/گلایه استاندار از عدم پیشرفت پروژه های عمرانی گچساران با وجود تزریق منابع مالی
دنبال کنید

پایان پیام/  


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi