جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تجار روسی مشتری گیاهان دارویی کهگیلویه بویراحمد/ داروی دامی در استان تولید شد

به گزارش کرونا از یاسوج، سید احسان عسکری در نشست گیاهان دارویی گفت: زمانی رویکرد استان تعریف اَبَر پروژه ها بود اما پس از مدتی متوجه شدیم که رویکرد صنایع بزرگ نمی تواند تامین کننده همه نیازها باشد. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: باید هم پروژه بزرگ مدنظر داشته باشیم هم

اختصاصی کرونا

کد خبر : 91531
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۴:۰۷

کرونا :

تجار روسی مشتری گیاهان دارویی کهگیلویه بویراحمد/ داروی دامی در استان تولید شد

به گزارش کرونا از یاسوج، سید احسان عسکری در نشست گیاهان دارویی گفت: زمانی رویکرد استان تعریف اَبَر پروژه ها بود اما پس از مدتی متوجه شدیم که رویکرد صنایع بزرگ نمی تواند تامین کننده همه نیازها باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: باید هم پروژه بزرگ مدنظر داشته باشیم هم اینکه با یک رویکرد آگاهانه پروژه هایی که به اقتصاد خانواده ها کمک می کنند مورد توجه باشد.

وی با اشاره به اینکه کشت گیاهان دارویی می تواند به توسعه اقتصاد خانوارها کمک کند، افزود: سیاست‌گذاری در این حوزه باعث تخصیص اعتبارات و منابع مختلف بانکی بیشتری می شود.

عسکری با بیان اینکه در این زمینه با مشارکت بنیاد علوی اقداماتی در دست انجام است، گفت: با برگزاری مستمر جلسات گیاهان دارویی اقدامات خوبی صورت گرفته و کارهای زیادی به نتیجه رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بیان کرد: در حوزه فرآوری گیاه بلوط کارهای خوبی انجام و با ترکیب آرد بلوط و آرد گندم تولیدات متنوعی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۲۰۰ نفر با مراجعه به بنیاد علوی متقاضی کشت گیاهان دارویی هستند، افزود: برخی از متقاضیان در حوزه جهاد کشاورزی هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه گیاهان دارویی یکی از محورهای توسعه استان است، گفت: محققان استان با استفاده از لایه میانی بلوط و همچنین سیر و موسیر دارویی برای مصرف دام تولید کردند.

دکتر عسکری عنوان کرد: با استفاده از گیاهان دارویی در حال تولید داروهایی برای مصرف انسانی هستیم که تولید این دارو زمان‌بر است.

پیام استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز مهندس
دنبال کنید

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خاطرنشان کرد:برخی از تجار کشور روسیه خواستار صادرات گیاهان دارویی استان به این کشور هستند که در حال فراهم کردن مقدمات این کار هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد هم از ساماندهی سایت صادرات گیاهان دارویی استان خبر داد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi