پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

دانشگاه‌ها باید مسئله محور باشند

نایب رئیس مجلس گفت: دانشگاه‌ها باید مسئله محور باشند و مسائل جامعه را بررسی کنند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 91438
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

کرونا :

دانشگاه‌ها باید مسئله محور باشند

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، عبدالرضا مصری در همایش ملی آموزش عالی در غرب کشور که امروز در دانشگاه رازی برگزار شد، اظهار کرد: هر چند مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد، اما پیشرفت‌های علمی کشور در حوزه‌هایی از جمله هسته‌ای، هوافضا، علوم پزشکی و علوم دفاعی قابل مقایسه با زمان گذشته نیست.

وی با اشاره به انتظارات مردم از دانشگاه‌ها عنوان کرد: انتظار مردم این است خروجی دانشگاه‌ها برای ورود به عرصه خدمت نیازمند حلقه واصل نباشد، البته در دانشگاه فرهنگیان این اتفاق افتاده است.

مصری گفت: پیوند دانشگاه و فرایند جذب باید به گونه‌ای باشد که از قبل محاسبه شده باشد و فارغ‌التحصیلان از اتمام تحصیل بیکار نباشند.

وی با بیان اینکه برخی رشته‌ها با علم به اینکه نیازی به آن نداریم، همچنان دانشجو می‌پذیرند، افزود: انتظار مردم این است جاذبه‌های کشور بعد از فارغ‌التحصیلی به قدری بالا باشد که بعد از هزینه‌های مادی و معنوی این زحمات و فارغ‌التحصیلان نصیب خارجی‌ها نشود و جاذبه‌های کشور مانع از مهاجرت شود.

مصری بیان کرد: باید پایان تحصیلات همزمان با شروع به‌کار باشد، نه انتظار برای شغل که این امتیاز نیز به معنای آزمون‌های استخدامی است که قبولی در آن قطعی نیست.

وی با اشاره به دیگر انتظارات مردم از دانشگاه‌ها افزود: دانشجوی مسلمان ایرانی باید در طول دوران تحصیل رشد متوازن فرهنگ ایرانی اسلامی همراه با علم را داشته باشد و البته الزامی نباشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر آموزش ایجاد التزام کرد ماندگار است، اما اگر الزامی باشد فرد گرفتار شخصیت دوگانه خواهد شد.

تشریح سفر معاون رییس جمهور به پلدختر/ پیگیری اجرای مصوبات سفر استانی و مناطق خسارت دیده از سیل
دنبال کنید

وی با بیان اینکه دانشگاه باید مسئله محور باشد عنوان کرد: بزرگترین معادن قیر طبیعی نصیب ما شده که دانشمندان می‌گویند در کشورهای مختلف از این قیر ۳۷ نوع فرآورده حاصل می‌شود، اما ما هفت نوع فرآورده را نیز نداریم. 

مصری افزود: ما قیر را بعد از استخراج به صورت خام صادر می‌کنیم و فرآوری آن در سایر کشورها انجام می‌شود و این موضوع به عنوان مسئله باید در دانشگاه‌ها بررسی شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi