پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پروژه پیر کهگیلویه و بویراحمد چه زمانی به اتمام می‌رسد!/ معارضات اجتماعی سد راه پاتاوه_ دهدشت

به گزارش کرونا از یاسوج، پروژه پاتاوه به دهدشت از مصوبات سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد بود که کلنگ‌زنی شد و یکسال بعد یعنی در سال ۱۳۷۴ عملیات احداث این پروژه آغاز شد. برای سهولت در پروژه، به چهار قطعه تبدیل شد که طول قطعه‌های اول و سوم

اختصاصی کرونا

کد خبر : 91184
تاریخ انتشار : شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳

کرونا :

پروژه پیر کهگیلویه و بویراحمد چه زمانی به اتمام می‌رسد!/ معارضات اجتماعی سد راه پاتاوه_ دهدشت

به گزارش کرونا از یاسوج، پروژه پاتاوه به دهدشت از مصوبات سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد بود که کلنگ‌زنی شد و یکسال بعد یعنی در سال ۱۳۷۴ عملیات احداث این پروژه آغاز شد.

برای سهولت در پروژه، به چهار قطعه تبدیل شد که طول قطعه‌های اول و سوم ۲۸ و ۲۶ کیلومتر و قطعه دوم و چهارم ۱۸ و ۶۳ کیلومتر است. در روند احداث این پروژه ۱۳ تونل به طول ۸ هزار و ۲۰۰ متر و تعداد ۱۸ دستگاه پل بزرگ بالای دهانه ۱۶ متری طراحی شده است.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پروژه مهم و بزرگ پاتاوه به دهدشت  گفت:پروژه ملی پاتاوه به دهدشت که کریدور شمال به جنوب محسوب می‌شود به طول ۱۳۶ کیلومتر در ادامه محور اصلی شهرضا_ سمیرم_ بهبهان است که ارتباط استان‌های جنوبی را به استان‌های مرکزی برقرار می‌کند.

پروژه پیر کهگیلویه و بویراحمد چه زمانی به اتمام می‌رسد!/ معارضات اجتماعی سد راه پاتاوه_ دهدشت 5

 

سید علی احمدزاده با بیان اینکه با افتتاح این جاده ترانزیتی تعداد ۴۰۰ روستا با جمعیتی بالغ بر یکصد هزار نفر از جاده دسترسی مناسب برخودار می‌شوند، افزود: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه بیش از ۹۵ درصد است.

وی با بیان اینکه عملیات دو تونلی که ریزش کرده بود با سرعت خوبی در حال انجام است، گفت: محور پاتاوه به دهدشت علاوه بر مزایایی که در بخش ملی دارد استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان‌های دنا، مارگون و بخش‌های چاروسا، دیشموک در کهگیلویه و بخشی از شهرستان لنده را از بن‌بست خارج می‌کند.

در سفر سال ۱۴۰۰ رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد پروژه پاتاوه به دهدشت دیده شده و مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شد تا پیرپروژه کهگیلویه و بویراحمد پس از ۲۷ سال به افتتاح نزدیک و نزدیک‌تر شود.

آمریکا ۱۵ بار برخلاف برجام عمل کرده است
دنبال کنید

پروژه پیر کهگیلویه و بویراحمد چه زمانی به اتمام می‌رسد!/ معارضات اجتماعی سد راه پاتاوه_ دهدشت 6

 

عیسی شهامت در خصوص آخرین روند پروژه مهم و ترانزیتی پاتاوه به دهدشت با بیان اینکه این پروژه تقریبا به اتمام رسیده گفت: مقرر شد روشنایی این محور به طور موقت تا پایان اردیبهشت انجام شود و کار روشنایی دائم نیز تا شهریور ماه صورت گیرد.

سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تهویه تونل‌های مسیر پاتاوه به دهدشت گفت: خط‌کشی این محور انجام شده است.

شهامت با اشاره به اینکه روند تعمیر تونل پایانی این محور در حال انجام است، گفت: تقریبا محور پاتاوه به دهدشت به اتمام رسیده جزء چند تونل تقاطع سوق و تقاطع کندی‌خوری که در هر دو به دلیل معارض اجتماعی نتوانستیم کاری انجام دهیم.

پروژه پیر کهگیلویه و بویراحمد چه زمانی به اتمام می‌رسد!/ معارضات اجتماعی سد راه پاتاوه_ دهدشت 7

 

وی با بیان اینکه مردم در این خصوص به ما کمک کنند، گفت: سال گذشته تصادفات و حوادث رانندگی در کندی‌خوری موجب شد ۱۹ نفر جان خود را از دست بدهند و اگر در ایام عید امسال در این منطقه نیوجرسی نصب نمی‌کردیم باید شاهد حوادث سال گذشته بودیم لذا از مردم کندی‌خوری انتظار داریم ما راکمک کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi