شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کمک 225 هزار دلاری بانک توسعه آسیا به قزاقستان برای تولید انرژی پاک

به گزارش خبرنگار کرونا در تاشکند، بانک توسعه آسیا برای بررسی امکان تبدیل سوخت فسیلی به انرژی پاک در قزاقستان ۲۲۵ هزار دلار کمک بلاعوض اختصاص داد. بانک توسعه آسیا امکان تعطیلی نیروگاه‌های زغال سنگ و سایر نیروگاه‌های فسیلی در قزاقستان و جایگزینی یا تبدیل آنها به انرژی پاک در چارچوب برنامه «ساز و کارهای

اختصاصی کرونا

کد خبر : 90960
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷

کرونا :

کمک 225 هزار دلاری بانک توسعه آسیا به قزاقستان برای تولید انرژی پاک

به گزارش خبرنگار کرونا در تاشکند، بانک توسعه آسیا برای بررسی امکان تبدیل سوخت فسیلی به انرژی پاک در قزاقستان ۲۲۵ هزار دلار کمک بلاعوض اختصاص داد.

بانک توسعه آسیا امکان تعطیلی نیروگاه‌های زغال سنگ و سایر نیروگاه‌های فسیلی در قزاقستان و جایگزینی یا تبدیل آنها به انرژی پاک در چارچوب برنامه «ساز و کارهای انتقال انرژی» (IET) را بررسی می‌کند.

وزارت انرژی قزاقستان برای مساعدت با بانک توسعه آسیا مطالعه امکان سنجی این پروژه را آغاز کرده که بانک توسعه آسیا برای انجام آن معادل ۲۲۵ هزار دلار کمک بلاعوض اختصاص داد.

قزاقستان با ذخایر حدود ۲۵ میلیارد تن زغال یکی از مصرف کنندگان عمده زغال سنگ است که بر اساس برآوردها، هشتمین مصرف کننده بزرگ زغال سنگ در جهان است. حدود ۷۰ درصد از برق کشور از طریق سوزاندن زغال سنگ تولید می‌شود. در حالی که بیش از ۸۰ درصد کل انتشار گازهای گلخانه ای کشور به بخش انرژی از جمله بخش تولید گرما و برق تعلق دارد.

«قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان در ماه فوریه سال جاری میلادی یک استراتژی بلند مدت برای کربن زدایی قزاقستان تصویب کرد که بر اساس آن دولت برنامه ریزی می‌کند تا سال ۲۰۳۰ میلادی انتشار گازهای گلخانه‌‍‌ای را تا ۱۵ درصد کاهش دهد.

قزاقستان پنجمین کشوری است که بعد از اندونزی، پاکستان، فیلیپین و ویتنام همکاری با بانک توسعه آسیا را در چارچوب برنامه «ساز و کارهای انتقال انرژی» (IET) آغاز کرده است.

بانک توسعه آسیا در سال ۱۹۶۶ میلادی تأسیس شد. سهامداران آن ۶۸ کشور هستند که ۴۹ کشور آن در منطقه قرار دارند.

حکم دادستان، شورای شهر دهدشت را وادار به انتخاب شهردار کرد
دنبال کنید

پایان پیام/ح


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi