دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

زبان بدن گربه ها

زبان بدن گربه ها اگر شما هم یکی از کسانی هستید که باور دارید گربه ها قادر به برقراری ارتباط با انسان ها نیستند،کاملا اشتباه میکنید. گربه ها نیز مانند سگ ها بسیار خوب بلدند که چگونه به ما انسان ها نزدیک شوند. حتی شاید برایتان غیر قابل باور باشد که بدانید گربه ها بسیار

اختصاصی کرونا

کد خبر : 85209
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

کرونا :

زبان بدن گربه ها

زبان بدن گربه ها

اگر شما هم یکی از کسانی هستید که باور دارید گربه ها قادر به برقراری ارتباط با انسان ها نیستند،کاملا اشتباه میکنید. گربه ها نیز مانند سگ ها بسیار خوب بلدند که چگونه به ما انسان ها نزدیک شوند. حتی شاید برایتان غیر قابل باور باشد که بدانید گربه ها بسیار زودتر از سگ ها به عنوان حیوانات خانگی وارد زندگی ما انسان ها شدند. البته این نکته درست است که سگ ها بیشتر از گربه ها از انسان ها حرف شنوی دارند. اما این، به این معنی نیست که اگر شما هم یکی از افرادی هستید که تصمیم به خرید و سرپرستی گربه گرفته اید، هرگز نمیتوانید با او دوست شوید. گربه ها ذاتا حیواناتی بسیار ملوس و نازی هستند و اگر میخواهید گربه ای در خانه داشته باشید، تنها کافیست با زبان بدن او آشنا شوید. امروز در این مقاله، تلاش کرده ایم اطلاعاتی مفید و مختصر در مورد زبان بدن گربه ها در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

زبان بدن گربه ها

زبان بدن گربه ها

رفتار یک گربه ترسیده

گربه ممکن است گاها از صدایی، یا چیزی بترسد. گربه ای که میترسد، معمولا سعی میکند در جایی پنهان شود. حتی ممکن است برای مدت کوتاهی از غذا خوردن یا نوشیدن آب امتناع کند. گاهی گربه ای که میترسد، گوش هایش را به سمت سرش میخواباند، چشم‌هایش بسیار باز خواهد بود، مردمک‌هایش کاملاً باز شده و سبیل‌هایش صاف میشود. برخی از گربه‌ها وقتی میترسند، پاهای جلویی خود را صاف می‌کنند تا بلندتر به نظر برسند، یا پشت خود را قوس می‌دهند و پف می‌کنند تا بزرگ‌تر به نظر برسند. آنها ممکن است دمشان را زیر بدنشان جمع کنند.

بازدید کارشناسان مدیریت برنامه وبودجه کشور از کتابخانه های تازه تاسیس شهرستان گچساران
دنبال کنید

وقتی متوجه شده اید که گربه تان از چیزی ترسیده است و در زیر تخت یا گوشه ای از خانه مخفی شده است، سعی نکنید او را به زور در آغوش بگیرید. برعکس، سعی کنید که در ابتدا منبع ترس او را حذف کرده و سپس او را برای مدتی به حال خود را رها کنید. اگر گربه شما مدام همین حالت را دارد، بهتر است برای بررسی دلیل آن با یک دامپزشک مشورت کنید.

زبان بدن گربه ها

زبان بدن گربه ها

گربه عصبانی

اکثر علائم گربه ای که ترسیده با گربه ای که خشمگین است، تقریبا مشابه است. گربه ای که سبیل هایش از صورتش فاصله گرفته و صاف و تیز ایستاده، گربه ای که دمش را سفت و صاف به سمت بالا نگه داشته، گربه ای که بدنش را به حالت قوز نگه داشته، دندان ها و پنجه هایش را نشان میدهد، و حالت جیغ زدن، فیف کردن و یا غرش کردن دارد، گربه ای خشمگین است. در این حالت نیز درست مانند حالت اول باید از نزدیک شدن به او خودداری کنید. به او اجازه دهید آرام شود. به یاد داشته باشید که نزدیک شدن به او برایش یک نوع تهدید و خطر حساب میشود، نه یک روش برای آرام کردنش و محبت کردن به او.

چشمان گربه

چشمان گشاد و باز در گربه های خانگی می تواند نشان دهنده شاد و بازیگوش بودن حیوان خانگی باشد. چشم های آرام و کشیده شده، معمولاً به معنای تسلیم گربه است، اما همچنین می تواند نشان دهنده رضایت گربه باشد.

 

 

نظر هدایت‌خواه در باره فیش‌های نجومی + جوابیه فرمانداری لنده
دنبال کنید

 

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi