شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

وضعیت کنونی کشور نتیجه غفلت از تربیت قرآنی است/ مراقب فرزندان در فضای ولنگار مجازی باشیم

به گزارش کرونا از یاسوج، آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در همایش استانی وقف بر ترویج این فرهنگ تاکید و اظهار کرد: بعد از انقلاب تعداد موقوفه‌ها افزایش یافت اما می‌طلبد موقوفات بیشتری در زمینه‌های مختلف انجام شود. وی به حوادث اخیر کشور اشاره کرد و گفت: حوادث اخیر را

اختصاصی کرونا

کد خبر : 82341
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰

کرونا :

وضعیت کنونی کشور نتیجه غفلت از تربیت قرآنی است/ مراقب فرزندان در فضای ولنگار مجازی باشیم

به گزارش کرونا از یاسوج، آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در همایش استانی وقف بر ترویج این فرهنگ تاکید و اظهار کرد: بعد از انقلاب تعداد موقوفه‌ها افزایش یافت اما می‌طلبد موقوفات بیشتری در زمینه‌های مختلف انجام شود.

وی به حوادث اخیر کشور اشاره کرد و گفت: حوادث اخیر را عده‌ای اشرار و آشوبگر مدیریت می‌کنند، آنها پرچم که نماد ملیت، دین و مذهب ما است را به آتش می‌کشند کسی هم چیزی نمی‌گوید و اعتراضی ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شرایط کنونی و حوادث اخیر نتیجه بی‌اعتنایی معنوی است، افزود: نشستیم و نگاه کردیم و در نتیجه غفلت، بی‌خیالی و بی‌اعتنایی به امورات معنوی اشرار به میدان آمدند البته مردم در میدان هستند اما در مواردی نسبت به توسعه و ترویج معنویت ضعیف عمل کردیم.

حسینی با اشاره به رها شدن فضای مجازی عنوان کرد: امروزه فرزندان ما به وسیله برنامه‌هایی که دشمن در فضای مجازی ارائه می‌کند تربیت می‌شوند و با قرآن و اسلام و حجاب بیگانه هستند که زنگ خطر جدی است.

وی ادامه داد: کسی که از مسیر قرآن، نماز، حجاب و حیا خارج شود در زیر حاکمیت آل‌سعود،داعش و استکبار قرار می‌گیرد و دچار فساد و فحشا می‌شود اگر چنین افرادی بر یک جامعه حاکم شوند قرآن و حجاب نفس نخواهند کشید.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در خیلی موارد پول برای هزینه وجود دارد اما وقتی به قرآن می‌رسیم پول‌ها و اعتبارات تمام شده و نتیجه هم همین است که امروز در کشور شاهد هستیم، خانواده‌ها برای فرزندانشان حاضر هستند هر کاری انجام دهند اما وقتی به قرآن و برنامه‌ها و کلاس‌های قرآنی می‌رسیم نه وقتی وجود دارد و نه پولی.

جاده ارتباطی سی سخت - پادنا با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد
دنبال کنید

حسینی با انتقاد از کم‌کاری‌ در حوزه فرهنگی بیان کرد: اجازه ندهیم جامعه‌ای که به وسیله فضای ولنگار مجازی تربیت می‌شود به اراذل و اوباش تبدیل شود که راه آن تربیت دینی و قرآنی و توجه و اجرای برنامه در این زمینه است.

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه حوادث اخیر را محکوم می‌کنیم، گفت: لازم است در حوزه قرآن و معارف اسلامی بیشتر کار و تلاش شود تا جوان و نوجوان ما با فراخوان یک خانم معلوم‌الحال به خیابان کشیده نشوند.

وی عنوان کرد: نیازمند وقف بیشتر برای کمک به خانواده‌های نیازمند، دانشجویان و دانش‌آموزان بی‌بضاعت و رفع ناهنجاری‌های اجتماعی هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در پایان از توزیع ۴۹۰ بسته مهر تحصیلی در استان خبر داد و یادآور شد: این بسته‌ها با اعتبار ۴۸۰ هزار تومان تهیه و در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار می‌گیرد.

گفتنی است در پایان این همایش از واقفان و فعالان قرآنی و نفرات برتر چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآنی تحلیل شد.
 

وضعیت کنونی کشور نتیجه غفلت از تربیت قرآنی است/ مراقب فرزندان در فضای ولنگار مجازی باشیم 4

وضعیت کنونی کشور نتیجه غفلت از تربیت قرآنی است/ مراقب فرزندان در فضای ولنگار مجازی باشیم 5

انتهای پیام/۸۲۰۲۴/س


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi