شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

قتلگاه پلنگ دنا اینجاست!/مسئولانی که تا امروز نظاره‌گرند!

به گزارش کرونا از سی سخت، فرماندار دنا در پی تلف شدن یک قلاده توله پلنگ در کانال آب تامین نیروگاه برق دنا از  محل این حادثه با همراهی مدیران مرتبط دیدن کردند. طی بازدیدی پناهی فرماندار دنا به همراه  عابدینی رئیس اداره منابع آب، رجب‌زاده رئیس محیط زیست، از محل آب‌گیر نیروگاه برق سی سخت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 80628
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

کرونا :

قتلگاه پلنگ دنا اینجاست!/مسئولانی که تا امروز نظاره‌گرند!

به گزارش کرونا از سی سخت، فرماندار دنا در پی تلف شدن یک قلاده توله پلنگ در کانال آب تامین نیروگاه برق دنا از  محل این حادثه با همراهی مدیران مرتبط دیدن کردند.

طی بازدیدی پناهی فرماندار دنا به همراه  عابدینی رئیس اداره منابع آب، رجب‌زاده رئیس محیط زیست، از محل آب‌گیر نیروگاه برق سی سخت بازدید کردند.

پناهی در حاشیه این بازدید گفت: در کنار کوهپایه دنا چشمه سارهایی وجود دارد که از طریق شرکت آب منطقه‌ای ساماندهی شده و از طریق کانال هدایت آب به حوضچه آب گیر تولید برق انتقال داده می شود.

فرماندار دنا گفت: با توجه به نزدیکی به مناطق زیست محیطی مشاهده می شود گهگاهی برای حیات وحش مشکلاتی به وجود آمده که همین موارد می طلبد مسیر کانال هدایت آب ساماندهی گردد.

پناهی با اشاره به جایگاه شرکت بهره برداری امور آب گفت: شش نیروگاه آبی تولید برق در دنا وجود دارد که خوشبختانه با نگاه اولویت دار مدیر و مجموعه واحد‌های شرکت امور آب در این خصوص  با اعزام تیم کارشناسی در دستور کار قرار گرفته که به همین زودی منابع اعتباری پیش بینی خواهد شد.

فرماندار دنا در این بازدید جهت عدم تکرار چنین حوادثی اداره منابع آب شهرستان را موظف  به پیگیری ایمن کردن با فنس کشی کانالهای نا ایمن کرد چرا که تاکنون در طی سالیان گذشته  این کانالها باعث مرگ تعدادی از حیوانات حیات وحش شده است.

مدیر اداره امور آب برای  حل این مشکل گفت: با رایزنی استانی فرماندار با مسئولین استانی و اداره کل امور آب استان ساماندهی کانال هدایت آب به سمت نیروگاه تولید برق مرکز شهرستان ضروری دانسته شد و قرار شد که این مهم هرچه سریعتر انجام گیرد.  

انتخابات ضامن امنیت و تقویت کشور است 
دنبال کنید

به گزارش فارس، سد نیروگاه سی سخت و کانال های انتقال آب این نیروگاه در چند سال اخیر قتلگاه حیواناتی از قبیل پلنگ، خرس، پازن و دیگر حیوانات حیات وحش بوده است و تا به امروز مسئولین محیط زیست و امور آب نسبت به این فاجعه زیست محیطی کار آن چنانی نکرده اند که جای بسی تأمل است.

نیک می‌دانیم که بسیاری از کشورهای دنیا از این نعمت خدادادی بی نصیب هستند و میلیاردها تومان پول هزینه می کنند تا بتوانند حیات وحشی برای خود به وجود بیاورند و از آن لذت ببرند ولی متاسفانه در شهرستان دنا وجود چنین قتلگاهی تا به امروز در سکوت و بیخیالی مسئولان تنها جان حیات وحش را گرفته است. 

قتلگاه پلنگ دنا اینجاست!/مسئولانی که تا امروز نظاره‌گرند! 8

قتلگاه پلنگ دنا اینجاست!/مسئولانی که تا امروز نظاره‌گرند! 9

قتلگاه پلنگ دنا اینجاست!/مسئولانی که تا امروز نظاره‌گرند! 10

قتلگاه پلنگ دنا اینجاست!/مسئولانی که تا امروز نظاره‌گرند! 11

قتلگاه پلنگ دنا اینجاست!/مسئولانی که تا امروز نظاره‌گرند! 12

قتلگاه پلنگ دنا اینجاست!/مسئولانی که تا امروز نظاره‌گرند! 13

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi