چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پکینگ برج خنک کننده چیست؟

پکینگ برج خنک کننده چیست؟ پکینگ برج خنک ‌کننده  درواقع یکی از بخش‌های برج‌ های خنک‌ کننده بوده که وظیفه دارد تا بالاترین میزان سطح تماس میان آب ‌وهوا را در یک مدت ‌زمان طولانی جهت حداکثر تبخیر و خنک کردن آب انجام دهد. کولینگ تاور از لحاظ مکانیزم متشکل از دو مورد کلی می‌باشد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 80106
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰

کرونا :

پکینگ برج خنک کننده چیست؟

پکینگ برج خنک کننده چیست؟

پکینگ برج خنک ‌کننده  درواقع یکی از بخش‌های برج‌ های خنک‌ کننده بوده که وظیفه دارد تا بالاترین میزان سطح تماس میان آب ‌وهوا را در یک مدت ‌زمان طولانی جهت حداکثر تبخیر و خنک کردن آب انجام دهد. کولینگ تاور از لحاظ مکانیزم متشکل از دو مورد کلی می‌باشد که از جمله آن ‌ها می ‌توان به اسپلش  و فیلمی اشاره کرد.

در انواع پکینگ اسپلش آب به شکل قطره‌ ای پاشیده شده و سطح آب‌ و هوا افزایش پیدا می‌کند.  اما در مدل ‌های فیلمی آب به یک لایه ‌ی نازک تبدیل می‌شود و سپس باعث افزایش سطح تماس آب و هوا می‌گردد. لازم است بدانید پکینگ برج خنک ‌کننده و یک سطح برای منتقل کردن حرارت در برج خنک‌ کننده به حساب می‌آید. به ‌بیان‌ دیگر هدف اصلی از به کار بردن این قسمت در کولینگ تاور ها بالا بردن دمای برج خنک‌ کننده می‌باشد. با استفاده از پکینگ می ‌توان میزان بازدهی برج را تا حد بسیار زیادی افزایش داد. لازم به ذکر است که بالا رفتن از سطح آب با هوا باعث شده تا برای تا سرد شدن آب در شرایط مناسب ‌تری انجام شود.

 

 

پکینگ برج خنک کننده چیست؟ 3

 

 

اهمیت استفاده از پکینگ در برج خنک‌ کننده چیست؟

لازم است بدانید که به پکینگ برج خنک ‌کننده مدیای انتقال حرارت نیز گفته می‌شود. این قسمت دارای مساحت بالایی بوده و جهت انتقال حرارت به ‌صورت مستقیم میان آب ‌و هوا در یک مدار باز یا بسته مورد استفاده قرار می‌ گیرد. محل قرارگیری پکینگ در برج‌  های خنک‌ کننده پایین ‌تر از بخش توزیع آب است. همچنین این قسمت کمی بالاتر از مخزن آب تعبیه شده ‌است.

اشتغال برای جوانان و انسجام ملی بالاترین خیر اجتماعی است/ امروز مساله اشتغال، آب و محیط زیست ‏مهمترین مسایل کشور ما است/ نباید ارزشهای بزرگ جامعه قربانی مسایل کوچک شوند/ حیات جمعی ما در گرو احترام، کمک به یکدیگر و عدم ایجاد شکاف های اجتماعی است/ گفتمان اجتماعی باید به سمت خیر جمعی متحول شود
دنبال کنید

 قیمت پکینگ برج خنک‌ کننده چقدر است؟

به ‌طورکلی قیمت پکینگ بر اساس دو معیار محاسبه و تعیین می‌گردد. در مورد اول قیمت این بخش براساس بلوک‌ ها محاسبه می‌گردد.  در حالت دوم فرق هزینه خرید پکینگ طبق مترمکعب مشخص خواهد شد.  اگر قیمت پارکینگ کولینگ تاور و طبق بلوک تعیین گردد، بایستی توجه کنید که اندازه بولینگ پارکینگ در حالت استاندارد حدود ۱۲۰*۳۰*۳۰  سانتی ‌متر می‌ باشد. این در حالی است که اگر دیگر اندازه‌ها در شرایط مورد نیاز در نظر گرفته شود، پکینگ از قالب بالایی برش داده ‌شده که این مورد روی قیمت این سیستم تاثیر به سزایی دارد.

 

انواع پکینگ کدام‌ اند ؟

همان ‌طور که گفته شد،  پکینگ ‌های موجود در برج خنک ‌کننده در انواع مختلفی ساخته می‌شوند، که از جمله آن‌ ها می ‌توان به فیلمی و اسپلش اشاره کرد.  پکینگ ‌ها قلب برج‌های خنک ‌کننده به حساب می‌آیند و در عملکرد  خنک‌ سازی آن ‌ها تاثیر به سزایی دارند.  هدف اصلی از قرار دادن این قطعات در کولینگ تاور ها ایجاد سطح تماس با آب و هوا با یکدیگر است.

تا بدین ‌صورت انتقال حرارت به بهترین شکل ممکن انجام شود. در ادامه به بررسی انواع پکینگ برج خنک ‌کننده می‌پردازیم.

 مدل اسپلش

یکی از متداول ‌ترین انواع پکینگ کولینگ تاور مدل‌های اسپلیت هستند که از چند لایه بندی و میله‌های پلاستیکی تشکیل می‌شوند. این قطعات زمانی‌ که  با هم  برخورد کنند، آب را به ‌صورت قطره‌ای پاشش می‌نمایند. هرچه قطرات ریزتر باشد،  سطح تماس نیز گسترش پیدا می‌کند.  همچنین پکینگ ‌های اسپلش به شکل سنتی و از چوب به تولید می‌رسند. اما در آن از طراحی‌ های جدیدی استفاده‌ شده و درحال‌ حاضر از چوب پی ‌وی سی برای ساخت این قطعات استفاده می‌گردد.

بیش از ۸۰ نفر از معلولان به اردوی تفریحی کلاته آهن اعزام شدند
دنبال کنید

پکینگ فیلمی

یکی دیگر از مدل های  پکینگ برج‌ های خنک کننده، مدل فیلمی است که متشکل از ورقه‌های پی ‌وی سی می‌باشد. این ورقه‌ها در کنار یکدیگر قرار گرفته و باعث افزایش سطح آب با هوا می‌شوند.   ورقه‌های چوبی دارای سطح صاف هستند و می ‌توانند لایه نازکی از آب را ایجاد کنند.

این فرایند باعث شده تا سطح آب ‌وهوا گسترش پیدا کرده و آب خنک گردد. پکینگ ‌های فیلمی بسیار عملکرد بالایی داشته و می ‌توانند آبی تمیز و خنک را تولید کنند. چنانچه در آب رسوب موجود باشد، در فواصل دو لایه  انباشته می‌شوند و باعث شده تا پک این دچار انسداد شود. بنابراین برای آب ‌هایی که سختی زیادی دارد، استفاده از پکینگ فیلمی  در برج‌های خنک‌کننده چندان توصیه نمی ‌شود.

نکاتی که باید برای انتخاب پکینگ کولینگ تاور بدانید!

در واقع برای این‌ که انتخاب کنید که کدام یک از پکینگ‌ های فیلمی و یا اسپلش را مورد انتخاب قرار دهید،  توجه به یکسری از عوامل واجب است. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان ویسکوزیته بودن
  • بازدهی حرارتی
  • میزان دمای آب گرم
  • سختی آب
  • قلیایی بودن آب یا هر مایع دیگری که در قرار است در برج خنک ‌کننده باشد.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi