شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایجاد ۱۵۰۰ ظرفیت جدید برای نگهداری معتادان متجاهر/ انتقاد از اقدامات جزیره‌ای دستگاه‌ها

به گزارش کرونا، مهدی طالبی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان به مناسبت هفته خبرنگار ضمن حضور در ایسنا با سردبیر و تحریریه این رسانه دیدار و گفتگو کرد. دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان در این دیدار ضمن تبریک هفته خبرنگار، مواد مخدر را عامل بسیاری از جرایم دانست و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 79552
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

کرونا :

ایجاد ۱۵۰۰ ظرفیت جدید برای نگهداری معتادان متجاهر/ انتقاد از اقدامات جزیره‌ای دستگاه‌ها

به گزارش کرونا، مهدی طالبی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان به مناسبت هفته خبرنگار ضمن حضور در ایسنا با سردبیر و تحریریه این رسانه دیدار و گفتگو کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان در این دیدار ضمن تبریک هفته خبرنگار، مواد مخدر را عامل بسیاری از جرایم دانست و اظهار کرد: مواد مخدر ام‌الامراض و ام الفساد است و بسیاری از مسائل اجتماعی، امنیتی، اقتصادی و حتی تبعات و مسائل سیاسی دولت های استکباری می تواند به موضوع مواد مخدر مرتبط باشد.

«مهدی طالبی» با بیان اینکه امروز مواد مخدر به عنوان ابزار توانمند برای ضربه به نیروهای مولد کشور و بنیان خانواده در دستان سرویس های جاسوسی و استکباری قرار دارد، بیان کرد: مواد مخدر نظام اجتماعی، امنیتی، سیاسی و اعتقادی را مورد تأثیر خود قرار می دهد و باید در برابر چنین معضلی اهتمام ویژه‌ای اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه همه افراد اعم از مردمی، دولتی، سیاسی و غیرسیاسی، لشکری و کشوری در برابر با بلای خانمان سوز اعتیاد وظیفه دارند، یادآور شد: متأسفانه گلستان در حوزه فقر نسبی رتبه چهارم و در حوزه شیوع اعتیاد رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان با بیان اینکه ترمیم ویترین اجتماعی و ارتقای امنیت اجتماعی به عنوان یکی از موضوعات مبتلابه حوزه مواد مخدر مورد مطالبه به حق مردم است، یادآور شد: دولت نیز به طور جدی به این مسئله ورود کرده است.

طالبی متذکر شد: با توجه به اینکه معتادان متجاهر ویترین اجتماعی شهر را به خطر می اندازند رئیس جمهور دستورالعملی را مبنی بر ساماندهی و جمع‌آوری آنها صادر کرده‌اند اما برای تحقق این مهم ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های لازم در گلستان فراهم نیست.

وی با اشاره به اینکه در استان گلستان ظرفیت ما برای نگهداری معتادان متجاهر تنها ۱۰۰ نفر است، ابراز داشت: با حمایت استاندار گلستان در مرحله نخست تجهیز و راه‌اندازی یک مرکز به وسعت یک هزار نفر در دستور کار قرار گرفت که در کنار آن یک مرکز با ظرفیت ۴۰۰ الی ۵۰۰ نفر نیز در گنبدکاووس ایجاد می شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان بر ضرورت مشارکت خیرین برای مقابله با اعتیاد تأکید کرد و ابراز داشت: برای ایجاد چنین ظرفیتی در بخش معتادان متجاهر می‌طلبد گروه های مختلف پای کار بیایند و زمینه مشارکت خیرین بیش از پیش فراهم شود.

طالبی حلقه مفقوده ساماندهی و صیانت از معتادان متجاهر را فقدان توانمندسازی، حرفه آموزی و مهارت افزایی دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه در ظرفیت ۱۰۰ نفره نگهداری معتادان متجاهر جایگاهی برای توانمندسازی و اشتغال دیده نشده اما برای فراهم‌سازی زمینه مهارت‌آموزی برای مرکز یک هزار نفره حداقل به بیش از هفت میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه برای جمع آوری معتادان متجاهر، ساخت و تجهیز مرکز به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، تأکید کرد: همچنین به همین میزان اعتبار برای نگهداری آنها به اعتبار نیاز داریم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان از اقدامات جزیره‌ای، موازی‌کاری و پراکنده‌کاری دستگاه‌های متولی حوزه اعتیاد گلایه کرد و متذکر شد: با وجود آنکه ۲۱ دستگاه اجرایی عضو کمیته فرهنگی هستند اما اقدامات جزیره‌ای، موازی‌کاری و پراکنده‌کاری موجب می شود که هر دستگاه یک قسمت کار را زخمی کند و آن هدف نهایی محقق نشود.

منبع: ایسنا

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi