شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیش‌بینی ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای تامین علوفه دام عشایر/ لزوم همکاری بانک کشاورزی با عشایر

به گزارش کرونا از یاسوج، رئیس سازمان امور عشایر کشور در دومین روز حضور در استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار با عشایر را در برنامه کاری خود قرار داد و با عشایر بویراحمد، آب نهر و قشقایی کاکان دیدار کرد. عباس پاپی‌زاده در جمع عشایر منطقه آب‌نهر کاکان بیان کرد: طبق دستورالعمل، در طرح دامدار

اختصاصی کرونا

کد خبر : 78564
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

کرونا :

پیش‌بینی ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای تامین علوفه دام عشایر/ لزوم همکاری بانک کشاورزی با عشایر

به گزارش کرونا از یاسوج، رئیس سازمان امور عشایر کشور در دومین روز حضور در استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار با عشایر را در برنامه کاری خود قرار داد و با عشایر بویراحمد، آب نهر و قشقایی کاکان دیدار کرد.

عباس پاپی‌زاده در جمع عشایر منطقه آب‌نهر کاکان بیان کرد: طبق دستورالعمل، در طرح دامدار کارت بانک کشاورزی به صورت زنجیره‌ای از عشایر به عنوان ضامن استفاده شود.

وی همچنین در خصوص پیشنهاد عشایر این منطقه مبنی بر اجرای طرح مرتع‌داری گفت: امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد طرح مرتع‌داری را پیگیری و در این زمینه با عشایر علاقمند به این طرح همکاری کند.

رئیس سازمان امور عشایر کشور سپس در جمع عشایر قشقایی که در منطقه کاکان بویراحمد هستند با بیان اینکه در حال جمع‌بندی مشکلات عشایر هستیم، گفت: در جلسه‌ای با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد مشکلات عشایر را بررسی و تصمیم‌گیری می‌کنیم.

پاپی‌زاده با اشاره به اینکه عشایر می‌توانند از مزایای بیمه صندوق عشایری و روستائیان استفاده کنند، در خصوص مشکل علوفه عشایر گفت: قیمت علوفه آزاد شده و خود عشایر باید آن را تهیه کنند وزارت جهاد کشاورزی ۲۰ هزار میلیارد تومان برای تامین علوفه دام عشایر کشور پیش‌بینی کرده است.

وی با بیان اینکه عشایر علوفه خود را به وسیله دامدار کارت می‌توانند تهیه کنند، افزود: اگر شعبی از بانک کشاورزی وثیقه ملکی یا ضامن کارمند از عشایر خواستند برخورد خواهیم کرد چرا که عشایر می‌توانند به صورت زنجیره‌ای ضامن شوند.

وی با بیان اینکه چک برگشتی و بدهکاری به بانک نمی‌تواند مانع همکاری بانک با عشایر شود، گفت: سهمیه‌ آرد هر فرد عشایری ۱۲ کیلو و ۲۰۰ گرم است اگر غیر از این به عشایر اختصاص داده می‌شود به ما اطلاع دهند تا برخورد کنیم.

3 زیرساخت بهداشتی و درمانی در باشت به بهره‌برداری رسید
دنبال کنید

وی در خصوص مشکل عشایر منطقه کاکان با محیط زیست گفت: این مسائل را حل خواهیم کرد، ضمن اینکه دنبال مجوز از منابع طبیعی و محیط زیست برای استقرار سکوهای عشایری هستیم.

پاپی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: آب شرب و راه دسترسی بخشی از مطالبات عشایر استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد است که در این زمینه اعتبار اختصاص  داده شده و امسال جهش خوبی در پروژه‌های عمرانی عشایر این استان‌ها را شاهد خواهیم بود.

به گزارش فارس، مشکل در تامین علوفه دام، نبود امنیت و سرقت دام دامداران، عدم همکاری بانک کشاورزی در اعطای دامدار کارت، افزایش قیمت جو به ۱۵ هزار تومان و کاهش قیمت دام زنده، اعلام شکایت محیط زیست علیه عشایر از جمله مشکلاتی بود که توسط عشایر این مناطق بیان شد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi